• yrväder

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Här samlas alla sömnadsintresserade, proffs eller totala nybörjare, oavsett vad vi syr. Av någon anledning blir det en hel del barnkläder.
    Alla är välkomna in med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

UFO = Unfinished Objects, alltså saker som vi av någon anledning inte blir klara med och inte små flygande tefat som man kanske skulle tro

Tygbutiker:
    www.stoffochstil.se
    www.gittes.se
    www.textilonnet.se
    www.jonic-textil.se (klicka i Med moms)
    www.sykompaniet.se/
    www.e-slojd.se
    www.jofotex.se
    www.tygvaruhuset.se/
    www.mg-tyger.se
    www.michas-stoffecke.de
    www.lapplisa.se/index.html Lapptäcken och färdiga paket med tyg och mönster
    www.textilboden.se Gardiner, handdukar och barntyger
    www.hantverksbodenvenditor.se Tyger för lapptäcken eller annat
    www.medsols.se/index.html Ekologiska tyger
    www.fabricshack.com/
    www.reprodepot.com/
    www.fairmonkey.se/
    www.tygpyssling.se/ säljer Hilcos tyger
    www.neanobelle.se/ säljer Hilcos tyger

Mönsterlänkar:
    www.sleepingbaby.net/jan/Baby/index.html
    www.ottobredesign.com
    www.trollunge.com

Övrigt:
    www.minanamnband.se Beställ egna namnlappar

Våra syskontrådar:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m30770274.html
    Gamla tråden - turkos färg

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m29773028.html
    Här finns tips om bra syaffärer att besöka om du har vägarna förbi! Berätta gärna om dina egna smultronställen här!

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m30951802.html
    Här kan man skriva vilken/vilka symaskiner man har och lätt hitta någon att fråga om man har funderingar.

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m30479667.html
    Samlad blogglista!

familjeliv.se/Forum-11-240/m25435662.html
    Bildtråd. Tyvärr kan bara plusmedlemmar lägga in bilder på sina alster här men alla kan kika och låta sig inspireras!

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m28462872.html Kanintygsalster. Lägg in bilder på eller länkar till det du sytt i jnydesigns kanintyg.

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m29773028.html Syaffärstråden. Lägg gärna till ditt favoritställe om det inte redan finns med!

Typ etsy fast på svenska:
    www.hemmagjort.se/
    hantverksmarknad.se/

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-23 10:29
    ny blogglista

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m35507310.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-09 08:12
    sytokig.forum24.se/

• Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle
  • Lilltå
    Lilltå skrev 2008-08-09 01:12:49 följande:
    Hur var det....var det nån som visste något om velouren från Allt om Handarbete shop??
    beställde till slut....Nån som vet leveranstid?
  • Lilltå

Vilken trådfärg använder ni till elefanterna? Vit eller tryckfärgen? På insidessömmar alltså.

• klumpi

hej allihopa

en fråga bara.. för ett tag sen var det någon som tipsade om hmmm nu har det försvunnit, kommer inte ihåg vad det heter men typ en mjukare bädd för bebisar man kan ha emellan föräldrarna i föräldrars säng tex. ser väl lite ut som en hund/katt bädd..

någon som förstår min snurriga förklaring?

ifall där finns någon smart människa som är tillräckligt pedagogisk för att förstå min beskrivning som är värre än en 3 årings, kan du hjälpa mig?

• Lilltå

Vit finns längre upp i tråden. Denna eller förra sidan....typ 290348 . Grå är antagligen bara sista siffran som skiljer.

• Mian80
    Lilltå skrev 2008-08-09 11:16:56 följande:
    Vilken trådfärg använder ni till elefanterna? Vit eller tryckfärgen? På insidessömmar alltså.
    Jag använder vit, tycker att det blir snyggast så.
  • Mimmi 71
    Lilltå skrev 2008-08-09 11:16:56 följande:
    Jag går efter tryckfärgen eftersom den är den dominerande tycker jag. Tyvärr har jag inte alla färger på OL-tråd men kör den som passar bäst tillsammans med röd/brun/gul tråd på den vänstra nålen. Till de gula och röda brukar jag använda vit OL-tråd medans jag använder svart till den bruna.
  • Mimmi 71

Nu har jag skickat iväg en gigantisk beställning till minanamnband som skall användas på stundande kollektion som jag syr upp till marknaden jag skall sälja på.

Beställde tre olika färger på namnband lika dem jag redan har, brun m turkos text, orange m brun text och lila m rosa text. Hoppas på att dessa skall komplettera de banden jag redan har (röd/vit, svart/ljusblå och gul/svart).

Beställde även en egen variant av storlekslappar. Jag vill ju ha dubbelstorlekar och detta har de ju inte i ordinarie sortiment därför konstruerade jag egna på tryckta namnband som är lite billigare. På den övre raden så skrev jag adressen till min försäljningsblogg och på den nedre raden skrev jag ?stlk 62/68 cl?. Gjorde lappar upp till 98/104 cl, egentligen har jag ju planerat att sy upp till 116 men på den stundande marknaden så blir det enbart upp till 104 och då blev jag lite snål och struntade i den sista storleken. Dessa lappar har jag tänkt att sy fast på insidan av kläderna, i nacken på tröjor och i ryggen på byxor.

• Jalapeno

japp. Ikeas hundsäng www.ikea.com/se/sv/catalog/products/30106830

klumpi skrev 2008-08-09 11:44:08 följande:
    hej allihopaen fråga bara.. för ett tag sen var det någon som tipsade om hmmm nu har det försvunnit, kommer inte ihåg vad det heter men typ en mjukare bädd för bebisar man kan ha emellan föräldrarna i föräldrars säng tex. ser väl lite ut som en hund/katt bädd..någon som förstår min snurriga förklaring?ifall där finns någon smart människa som är tillräckligt pedagogisk för att förstå min beskrivning som är värre än en 3 årings, kan du hjälpa mig?
  • Botilda

Mimmi 71 - smart med storleks-/adresslapparna!

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle