• yrväder

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Här samlas alla sömnadsintresserade, proffs eller totala nybörjare, oavsett vad vi syr. Av någon anledning blir det en hel del barnkläder.
    Alla är välkomna in med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

UFO = Unfinished Objects, alltså saker som vi av någon anledning inte blir klara med och inte små flygande tefat som man kanske skulle tro

Tygbutiker:
    www.stoffochstil.se
    www.gittes.se
    www.textilonnet.se
    www.jonic-textil.se (klicka i Med moms)
    www.sykompaniet.se/
    www.e-slojd.se
    www.jofotex.se
    www.tygvaruhuset.se/
    www.mg-tyger.se
    www.michas-stoffecke.de
    www.lapplisa.se/index.html Lapptäcken och färdiga paket med tyg och mönster
    www.textilboden.se Gardiner, handdukar och barntyger
    www.hantverksbodenvenditor.se Tyger för lapptäcken eller annat
    www.medsols.se/index.html Ekologiska tyger
    www.fabricshack.com/
    www.reprodepot.com/
    www.fairmonkey.se/
    www.tygpyssling.se/ säljer Hilcos tyger
    www.neanobelle.se/ säljer Hilcos tyger

Mönsterlänkar:
    www.sleepingbaby.net/jan/Baby/index.html
    www.ottobredesign.com
    www.trollunge.com

Övrigt:
    www.minanamnband.se Beställ egna namnlappar

Våra syskontrådar:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m30770274.html
    Gamla tråden - turkos färg

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m29773028.html
    Här finns tips om bra syaffärer att besöka om du har vägarna förbi! Berätta gärna om dina egna smultronställen här!

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m30951802.html
    Här kan man skriva vilken/vilka symaskiner man har och lätt hitta någon att fråga om man har funderingar.

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m30479667.html
    Samlad blogglista!

familjeliv.se/Forum-11-240/m25435662.html
    Bildtråd. Tyvärr kan bara plusmedlemmar lägga in bilder på sina alster här men alla kan kika och låta sig inspireras!

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m28462872.html Kanintygsalster. Lägg in bilder på eller länkar till det du sytt i jnydesigns kanintyg.

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m29773028.html Syaffärstråden. Lägg gärna till ditt favoritställe om det inte redan finns med!

Typ etsy fast på svenska:
    www.hemmagjort.se/
    hantverksmarknad.se/

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-23 10:29
    ny blogglista

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m35507310.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-09 08:12
    sytokig.forum24.se/

• Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle
  • Gekko
    GOBLIgobli skrev 2008-08-10 21:35:26 följande:
    GekkoKanonläckra bralls!!Hur gör du förresten för att få bilderna sådär??
    Tack!
    Bilderna redigeras på enklaste sätt i Photoshop Elements. Har faktiskt funderat på om jag skulle göra en liten tut. Fast just nu lyckas jag inte spara nåt i PS. Någon höjdare här som förstår sånt? Får bara besked om att det inte kan sparas pga programfel... *Arg gubbe* (minns inte hur man gör såna)
  • GOBLIgobli

Ahaa ok, Elements, är inte det en "extremprogram" i PS?

Arg gubbe = : - [

• Mimmi 71
    car skrev 2008-08-10 18:37:11 följande:
    ni som har namnlappar på era kläder (märkes), vad har ni för färg?Har beslutsångest då jag jag vill att lapparna går ihop med alla färger, utan att kännas för tråkiga
    Jag hade också svårt att bestämma mig för färg.

Första gången blev de neutrala, silvergrå med vit text och beige med brun text - fungerade toppen men kanske inte riktigt "pricken över i:et"

Andra gången blev det lite mer vågade, röd/vit, gul/svart och svart/ljusblå - nu börjar det bli lite roligt. Passar till de flesta (de äldre använder jag inte längre för de har fel text)

Nu har jag beställt en tredje gång och fyllde på med orange/svart, lila/rosa och brun/turkos. Hoppas på att dessa skall komplettera mina föregående färger bra. Kom dock på att de röda/vita och svart/ljusblå nästan är slut så det blir nog till att komplettera med sådana också.

Ka ju nämna att jag är på G att sy upp plagg till en marknad så det går åt lite lappar då
  • Gekko
    GOBLIgobli skrev 2008-08-10 21:47:10 följande:
    Ahaa ok, Elements, är inte det en "extremprogram" i PS? Arg gubbe = : - [
    Hehe, det är billigversionen av PS. Stora PS är jättedyrt, Elements är mycket billigare och jag saknar inget från stora PS. Fast jag vet å andra sidan inte vad den inte har som jag "borde" sakna

Måste bara testa arg gubbe då! (Jag är nog nördig av natur )
  • lilllinda
    Sandra G skrev 2008-08-10 14:11:05 följande:
    Ok, tack. Det var precis elefanterna jag tänkte på. Om jag skriver att jag vill ha matchande mudd, fixar de det också? vet du när de gröna elefanterna skulle komma?
    gröna elefanter kommer nu i slutet av aug. Iaf fick jag den infon förut.
  • lilllinda

Ingen som prenumerarer på ottobre som kan svara på min betalningsfråga?

• Lines underbarn

Är det någon här som sytt en stolsdyna till Ikeas barnstol, den i trä med ben som man lätt snubblar på? Jag skulle så gärna vilja se en sån och kanske få lite mått!

• GOBLIgobli
    Gekko skrev 2008-08-10 21:59:13 följande:
    Hehe, det är billigversionen av PS. Stora PS är jättedyrt, Elements är mycket billigare och jag saknar inget från stora PS. Fast jag vet å andra sidan inte vad den inte har som jag "borde" sakna Måste bara testa arg gubbe då! (Jag är nog nördig av natur)
    Ok, man kanske skulle skaffa sig den... säger jag som bara kan Paint! Typ. Men en tut på hur du gör tycker jag låter toppen!

Hehe, nörd! Då är vi två. (You've got mail.)
  • TeDrickaren

Ingen som har ett bra mönster på hoddie i strl 86/92 som har lust att dela med sig?

MOA
  • Lilltå
    sarahl skrev 2008-08-10 21:07:43 följande:
    måste bara fråga om hjälp. för några veckor sedan besökte jag en blogg som jag tror var en syblogg bla. Det var iallafall någon som hade på spargrisar i elefantmodell. ni vet de som bankerna hade för många år sedan. Skulle ge bort en stor som jag har här hemma. men hittar inte dit igen. Någon som varit där och vet vilken det var?
    Retro Elephant
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle