• yrväder

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Här samlas alla sömnadsintresserade, proffs eller totala nybörjare, oavsett vad vi syr. Av någon anledning blir det en hel del barnkläder.
    Alla är välkomna in med tips, idéer, frågor, ge och få inspiration eller bara visa upp sina alster!

UFO = Unfinished Objects, alltså saker som vi av någon anledning inte blir klara med och inte små flygande tefat som man kanske skulle tro

Tygbutiker:
    www.stoffochstil.se
    www.gittes.se
    www.textilonnet.se
    www.jonic-textil.se (klicka i Med moms)
    www.sykompaniet.se/
    www.e-slojd.se
    www.jofotex.se
    www.tygvaruhuset.se/
    www.mg-tyger.se
    www.michas-stoffecke.de
    www.lapplisa.se/index.html Lapptäcken och färdiga paket med tyg och mönster
    www.textilboden.se Gardiner, handdukar och barntyger
    www.hantverksbodenvenditor.se Tyger för lapptäcken eller annat
    www.medsols.se/index.html Ekologiska tyger
    www.fabricshack.com/
    www.reprodepot.com/
    www.fairmonkey.se/
    www.tygpyssling.se/ säljer Hilcos tyger
    www.neanobelle.se/ säljer Hilcos tyger

Mönsterlänkar:
    www.sleepingbaby.net/jan/Baby/index.html
    www.ottobredesign.com
    www.trollunge.com

Övrigt:
    www.minanamnband.se Beställ egna namnlappar

Våra syskontrådar:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m30770274.html
    Gamla tråden - turkos färg

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m29773028.html
    Här finns tips om bra syaffärer att besöka om du har vägarna förbi! Berätta gärna om dina egna smultronställen här!

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m30951802.html
    Här kan man skriva vilken/vilka symaskiner man har och lätt hitta någon att fråga om man har funderingar.

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m30479667.html
    Samlad blogglista!

familjeliv.se/Forum-11-240/m25435662.html
    Bildtråd. Tyvärr kan bara plusmedlemmar lägga in bilder på sina alster här men alla kan kika och låta sig inspireras!

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m28462872.html Kanintygsalster. Lägg in bilder på eller länkar till det du sytt i jnydesigns kanintyg.

www.familjeliv.se/Forum-11-240/m29773028.html Syaffärstråden. Lägg gärna till ditt favoritställe om det inte redan finns med!

Typ etsy fast på svenska:
    www.hemmagjort.se/
    hantverksmarknad.se/

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-23 10:29
    ny blogglista

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m35507310.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-09 08:12
    sytokig.forum24.se/

• Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle
  • first timer

Hur var det nu igen med fleecen från stoff och stil? Vet att ni pratade om den förut. Var den bra? Är det polarfleece man ska köpa för att sy tröjor och mössor?

• Bling1975

Gekko - de sista byxorna du hade i din blogg, de bruna, var bland det finaste jag har sett. Om jag hade haft en liten hade jag beställt ett par på en gång!

Stitch längtar efter Lilo
  • Kyssen

Ni som varit på Andersson & Hjalmarsson det sista, vet ni om det är tisdagar o torsdagar mellan 14-18 som dom har öppet.. Hittar lite dåligt med info om deras öppet tider..??

• sarahl

måste bara fråga om hjälp. för några veckor sedan besökte jag en blogg som jag tror var en syblogg bla. Det var iallafall någon som hade på spargrisar i elefantmodell. ni vet de som bankerna hade för många år sedan. Skulle ge bort en stor som jag har här hemma. men hittar inte dit igen. Någon som varit där och vet vilken det var?

• Dora

first timer skrev 2008-08-10 20:54:23 följande:

Hur var det nu igen med fleecen från stoff och stil? Vet att ni pratade om den förut. Var den bra? Är det polarfleece man ska köpa för att sy tröjor och mössor?
    Jag har köpt därifrån två gånger (senast idag faktiskt) och deras fleece är jättebra. Tjock och härlig. Ja det är polarfleece. Noppfri.
  • Gekko
    Bling1975 skrev 2008-08-10 20:59:19 följande:
    Gekko - de sista byxorna du hade i din blogg, de bruna, var bland det finaste jag har sett. Om jag hade haft en liten hade jag beställt ett par på en gång!
    Åh tack! Det är så roligt att höra!
    Jag måste ju få ge lite cred till Thea bara då, det var ju hon som införde det modet (fast utan muddar)...
    Jag hoppas bara att beställaren blir nöjd också för själv är jag grymt nöjd! (Det får man väl säga??)
  • Gekko

first timer skrev 2008-08-10 20:54:23 följande:

Vissa har visst negativa erfarenheter men jag är jättenöjd! Sitter och syr i den just nu (när jag inte sölar på internet vill säga ), den är tjock och skön! Jag köper all fleece till hoodies etc därifrån, vill inte köpa billiga filtar då jag inte vet hur kvalitén är efter tvätt.
    Som Dora redan svarat så är det polarfleece, precis.
  • Minmin

Gah! Någon synsk som kan tala om för mig var jag har förlagt mina namnlappar och min stramalj??? Jag har ju så otroligt liten yta att ha mina saker på att jag inte kan förstå hur jag kan slarva bort så mycket som jag gör. Och mina namnlappar till råga på allt. Suck.

Finns det någon som minns SAS-väskorna förresten? Jag har sytt en kopia av en sådan, verkligen lätt och fort gick det.

• GOBLIgobli

Gekko
    Kanonläckra bralls!!

Hur gör du förresten för att få bilderna sådär??

• GOBLIgobli
    Minmin skrev 2008-08-10 21:32:56 följande:
    Gah! Någon synsk som kan tala om för mig var jag har förlagt mina namnlappar och min stramalj??? Jag har ju så otroligt liten yta att ha mina saker på att jag inte kan förstå hur jag kan slarva bort så mycket som jag gör. Och mina namnlappar till råga på allt. Suck.Finns det någon som minns SAS-väskorna förresten? Jag har sytt en kopia av en sådan, verkligen lätt och fort gick det.
    SAS?? Åka plan?
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle