Inlägg från: Jalapeno |Visa alla inlägg
  • Jalapeno

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

nu har du en schysst lassie, mian. Du snackar på nätet med smedens fru

• Jalapeno

allt funkar, inkl rullfåll
    Kaja Design skrev 2008-06-24 21:04:38 följande:

Jag har sytt lite klänningar i seerzucker, som är en slags smårutig bäckobölja. Kan man fålla avsluta fållen med en snedslå, eller ser det konstigt ut tror ni?? Tror att orginalmönstret krävde snedslå i tyget, men det ser ännu konstigare ut... Återstår vanlig fåll.Hjälp med lite smakråd!
  • Jalapeno

härligt!

Kakan83 skrev 2008-06-24 20:57:56 följande:
    Skickar ett fång blommor till dig! Tusen tack, nu går den som på räls igen!
  • Jalapeno

av bibbi. Kolla sysidan efter hennes pdf.
    mamma på vift skrev 2008-06-24 21:27:03 följande:

Någon som vet om det finns tryckknappar i plast och vart man kan köpa dem isf?
    hon har även schmetz tvillingnålar för 30 spänn vilket är hälften jmf m min närmsta tygaffär
  • Jalapeno

stoff och stil, bibbi osv

sarahl skrev 2008-06-25 16:34:40 följande:
    vart köper man smocktråd på undertrådsspole. Har aldrig provat men skulle vilja testa
  • Jalapeno

minmina skrev en rad omskrivningar för att blogga om saker och den som fastnade var att "rocka ugglan".

EKJ76 skrev 2008-06-25 20:42:11 följande:
    Alltså, nu har jag läst en massa om att "rocka ugglor" men vad tusan ÄR det egentligen?
    nåt heeelt annat. Hur f-n får man en tvååring att somna? Nu sitter hon på pottan och snackar. igen.
  • Jalapeno

fusk, pillan! treåringen sover sen nån halvtimme här. Tvååringen sa nyss "jag är bajsnödit"

• Jalapeno

läs mitt svar till exempel

EKJ76 skrev 2008-06-25 21:34:44 följande:
    ynk ynk, vad ÄR det? Jag förgåååååås av nyfikenhet!
  • Jalapeno

nu sover förresten ungskrället. Efter fem varv av "jåsa", alltså Brahms vaggsång "nu i ro slumra in" om nu någon inte greppade det direkt

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle