Inlägg från: Jalapeno |Visa alla inlägg
  • Jalapeno

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

Tyra vägrar ta av sig sina volangklänningar ens på natten så jag rotar igenom mitt tygförråd och lägger ut tyger på golv och bord för att få ihop snygga volanger. Jag stör mej mest på att loppistygernas vithetsgrad varierar något så otroligt. mönster som ser schyssta ut tillsammans passar ändå inte för att bakgrunden varierar mellan gråvitt och gulvitt.

vad mkt lättare det är att sy till tjejer! Alla trikåplagg och tunnare plagg kan fållas med rullfåll, smocksöm är det enklaste som finns men blir ruggigt effektfullt och alla blir så otroligt glada av att få klänningar.

• Jalapeno

dollys på Norrtullsgatan, kvarteret närmast odenplan och så brukar jag gå på Ohlssons på Sveavägen. Tygverket ligger på söder. stpaulsgatan

sarahl skrev 2008-08-08 21:41:14 följande:
    finns de nå bra tygbutiker i sthlm city eller i skärhomlmen?
  • Jalapeno

jag ska på premiärvisit till stoff och stil nästa vecka förresten
    Min kompis jag ska hälsa på började berätta om en fantastisk tygaffär som hette stoff och stil och den kände jag ju till

• Jalapeno

japp. Ikeas hundsäng www.ikea.com/se/sv/catalog/products/30106830

klumpi skrev 2008-08-09 11:44:08 följande:
    hej allihopaen fråga bara.. för ett tag sen var det någon som tipsade om hmmm nu har det försvunnit, kommer inte ihåg vad det heter men typ en mjukare bädd för bebisar man kan ha emellan föräldrarna i föräldrars säng tex. ser väl lite ut som en hund/katt bädd..någon som förstår min snurriga förklaring?ifall där finns någon smart människa som är tillräckligt pedagogisk för att förstå min beskrivning som är värre än en 3 årings, kan du hjälpa mig?
  • Jalapeno

bibbi eller när hemtex rear

Kyssen skrev 2008-08-17 20:30:58 följande:
    Snabb fråga - vart köper ni resår till era haremsbyxor/muddyxor/velourbyxor?
  • Jalapeno

njae, den är lite för syntetig för min smak men den är schysst till utklädningskläder. Tunt bomullstyg blir jättefint som volangklänningar. Har du en overlock kan jag bara rekommendera rynkfot!

car skrev 2008-08-19 16:11:29 följande:
    kan man sy muddbyxor i krossad velour från s&s, eller är den för tunn?Hur blir det om man syr från tunt bomullstyg? Köpte ju flera meter som jag tänkt ha till klänningar, men det var lite för tunt.Antingen får jag sy klänning i annan modell, så jag inte använder kantband, eller sy annat av det. Förslag?Gillar ju verkligen tyget
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle