Inlägg från: Jalapeno |Visa alla inlägg
  • Jalapeno

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

var är "här i stan"?

Kakan83 skrev 2008-06-26 12:00:37 följande:
    Jag ska förresten skicka in en ansökan om extra arbete i den nya Stoff och stil som öppnar här i stan i aug. Håller ni tummarna med mig?
  • Jalapeno

aj fan, långt bort

Kakan83 skrev 2008-06-26 15:31:09 följande:
    Tyras föräldrar skrev 2008-06-26 15:26:51 följande:
    Bergen/Norge.
  • Jalapeno

när trikåmänniskan först inte svarade på frågor, sen packade en meter mindre än hon sa och tog betalt för, sen skickade paketet till fel adress sa hon att hon skulle ge mig chans att köpa först nästa gång hon fick en ny sändning. Inte heller detta stämde. Morr.

• Jalapeno

du kan kanta med vad som helst. Vävt tyg klipper man på diagonalen.

Småkottarna skrev 2008-06-26 19:48:01 följande:
    Ni är ju många som syr kläder har jag sett i era fina bloggar. Men ingen som vet vad man kantar kläder med? I tex halsringningar och ärmslut osv?
  • Jalapeno

tydligen inte tillräckligt

Sopheia skrev 2008-06-26 22:44:47 följande:
    Tyras föräldrar skrev 2008-06-26 22:10:53 följande:
    Skittrist, TF, och du som var så diplomatisk å allt!
  • Jalapeno

hemlishemlis är stängd men det finns en blogg som heter giveandget som kör med exakt samma koncept. De kanske tar in nya. Barnklädesbytet där man anmäler sig till sopheia är helt öppet.

Kakan83 skrev 2008-06-26 23:17:23 följande:
    Dom hemlisarna ni håller på med, kan man vara med på det? Måste man ställa sig i kö? Verkar jättekul!
  • Jalapeno

OT som f-n men det där inlägget kändes bra att läsa. Vi har två trotsmonster på två år och just 3½, som jag nu kommer vara solo med i en vecka. JAg påmindes om hur det var att prya på dagis. femåringarna var ljuvliga. Sådär underfundigt kluriga och liksom nöjda med tillvaron.

Minmin skrev 2008-06-28 00:31:18 följande:
    Sen på OT-linjen som går så kan jag trösta er med som inte har barn som är fem ännu, att vi har efter första barnet passerade fem bara tröstat oss varje trotsperiod, eller svårt-att-sova-omgång som de andra barnen haft efter det med att vi har FEMÅRSÅLDERN kvar!!!! Den är ljuvlig. Har iaf varit för två av tre barn. Och vi spred ju ut våra barn så stora killen blev sju innan tvåan föddes. Mmm. Femåringar! =) Kanske kan vara individuellt det där förstås. Vad man gillar för ålder. Jag gillar det där noggranna, iakttagande, samtalande, utforskande, uppmärksamma som kanske är lite utmärkande? Äh, vad vet jag förresten. Men nog hade jag blivit tröstad om jag vetat hur femåringar kunde vara då när äldste verkligen trippade en på nerverna vid tre och ett halvt. (trodde nästan jag skulle behöva lämna bort honom!)Nu ska jag också sova så jag inte OTar mer. Felåt,felåt!
  • Jalapeno

jag tror på flera kombinationer men alla kombinationer behöver inte vara så uppenbara. En byxa kan ha en liten detaj i tyg som du anv till olika överdelar. sen kan det också finnas överdel i samma tyg som byxan. Något för alla smaker - typ.
    Mimmi 71 skrev 2008-06-28 10:01:16 följande:

Sitter och funderar på kollektion - vad ha ni för tankar om "matchning"? Tycker ni man skall sy upp exv t-shirt med enbart en matchande byxa eller bör det finnas fler kombinationer så kunden kan välja? Om man skall göra enl det senaste alternativet så blir det antingen massor med olika plagg eller också relativt enkelspårigt vad gäller färgutbud. Svårt, svårt svårt med allt huvudbry, men ändå så himla kul (jag älskar projekt och planering)
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle