Inlägg från: Jalapeno |Visa alla inlägg
  • Jalapeno

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

sömnad är en materialsport
    zazata, kolla theas blogg kokalal.blogspot.com hur snyggt hon får nederkanterna med sin coverlockmaskin och en fållningsguide som hjälper henne fålla rakt. Jag är så lat att jag fållar tröjor nertill med rullfåll, men så har jag två tjejer också. Thea har även en bra maskinguide.

Någon mer än jag som har en word-fil "tips från sytråden"? Med råd om krånglande maskiner, färg på bibbis tråd osv

• Jalapeno

Mimmi 71 skrev 2008-07-13 11:11:16 följande:

Jag är FÖR inköp av nya maskiner

Jag som jobbar heltid kan säga att det blir mkt mindre sytt men intresset kvarstår. Idag blir det inget sytt alls, trots min sköna ensamhet för jag målar och slipar istället.
  • Jalapeno

jag ska precis gå och hämta min beställning från stoff och stil där jag tog med ett par mönster till mej själv på klänningar. Återkommer om de verkar bra.

angelofthedevil skrev 2008-07-13 13:21:13 följande:
    Någon som har tips på vart man kan hitta mönster till fina tunikor/klänningar till vuxen?
  • Jalapeno

sopheia lottar vem ska skicka till vem men hon kommer nog med en påminnelse i tråden först annars får detta räknas som påminnelse man anmäler sig alltså på hennes blogg

knoddochfjant.blogspot.com/2008/07/pminnelse.html

Omgång 2 på barnklädesbytet är på gång efter sommaren. Reglerna är enkla, man syr två barnplagg åt någon, och får två av någon annan. Mer utförliga "regler" finns här . Anmäl dig innan 3/8 till knoddochfjant(snabela)gmail.com med namn, adress och ev blogg. Deadline för att skicka paketen kommer bli 10/9.

passau skrev 2008-07-31 16:07:19 följande:
    INgen som vet ngt om klädbytet som skulle vara i augusti? har inte hört ngt men anmält mig...
  • Jalapeno

rullfåll gör man bara med overlockmaskiner och det ser ut som en mkt tät sicksack längst ner på plagg eller i andra kanter. Det är världens bästa sätt att slippa fålla på tycker lata jag.

• Jalapeno

japp sån tur att lata jag har två tjejer

Cirrus skrev 2008-08-01 10:17:18 följande:
    Rullfåll är sån där tjej-lyx Passar bara på kläder till flicka i mitt tycke.
  • Jalapeno

vad bra att du länkade. Jag försökte igår men kom inte in på familjeliv.

yrväder skrev 2008-08-04 13:13:55 följande:
    förresen var det ju nån som undrade vilken grönfärg elefanterna skulle bli i. klara med k har en bild.(dessutom låter det som att landskapstyget ska komma iaf, till ett ganska bra pris tom. 170 kr, det ger nåt att tjata)klaramedk.blogspot.com/2008/08/grna-skna.html
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle