Inlägg från: Jalapeno |Visa alla inlägg
  • Jalapeno

Sytråden spinner vidare - Grön rulle

såhär emailade jag till ikea:
    obs inte min traderaauktion

Funderar IKEA på att nytrycka "Skillingaryd"?

Intresset för nytryckta barntyger från 70-talet är enormt. Jofotex som har rättigheterna till alla gamla FIX-tyger trycker för fullt.

Skillingaryd är väldigt populärt och går för höga summor på auktionssajter. Se tex pågående auktion: www.tradera.com/Harligt_retro_barntyg_Skillingaryd_i_fina_farger-auktion-69319753

Dags för en repris?

Med vänliga hälsningar

• Jalapeno

jag skickade på deras kontaktformulär och valde textil som fråga.

yrväder skrev 2008-08-05 08:39:11 följande:
    vilken mejladress har ni skickat till då?
  • Jalapeno

jättebra! Faktiskt bara plus men sen är hennes tyger ganska dyra. Jag tror iofs att alla hilcotyger kostar på mkt överallt. Snabba emailsvar och mkt mkt trevlig. Rekommenderar att åka ut till hennes fina hus och klämma på tygerna nån gång.

madebyinferno skrev 2008-08-05 20:08:45 följande:
    Någon som beställt från NeaNoelle?? + & - någon???
  • Jalapeno

nu har jag ju inte beställt från jofotex men jag ahr läst här att de missat många emails, informerat lite halvdant och sumpat beställnignar. Det hindrar iofs inte mej att beställa eller handla från dom, men såna under av service som bibbi och jenny är rätt sällsynta.

• Jalapeno
    yrväder skrev 2008-08-05 20:36:50 följande:
    inte annat får dom massor i plus för att dom lyssnar på oss och trycker nya roliga tyger
    oh yes!
  • Jalapeno

kul! hälsade du från fan cluben?

Lilltå skrev 2008-08-06 23:06:16 följande:
    gissa vem jag varit hos ikväll? Vi tillbringade dagen på Kolmården och när jag såg Nävekvarns-skylten på hemvägen fick jag ett infall.... Så nu har jag turkos tråd som matchar kaninerna. Och lite andra rullar.... Trevligt att träffa damen ifråga också.
  • Jalapeno

googla på "ikea skillingaryd" så får du upp det.
    schysst dröm!

Stratus skrev 2008-08-07 17:52:20 följande:
    Nej, det fanns på 70-talet, det dyker upp ibland på Tradera. Jag har ingen bild på det här och nu tyvärr, någon annan kanske har.
  • Jalapeno

tvättar alltid (fingrarna lite i kors är, men det är fkaitsk tnästan alltid.) sicksackar eller kör med overlocken i kanterna på vävt tyg men inte i trikå.

madebyinferno skrev 2008-08-07 19:58:23 följande:
    tvättar ni alltid tyg och muddar innan ni syr, torktumlar ni dem, sicksackar ni kanterna innan så inte de repar upp sig också???
  • Jalapeno

brun

nu har jag inte sytt sen midsommar men jag måste få klart ett par presenter innan imorgon kväll. Inget är så inspirerande som halvpanik

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - Grön rulle