• SomeOone

Varför blir unga föräldrar kritiserade??

Jag är en ung mamma fick min son när jag var 16 år !
    Nu är han 2 år och jag tycker det går jätte bra ..
    Har fått ganska mkt påståenden och kritik från äldre mammor att det är fel att skaffa barn så tidigt och att man själv är ett barn och att vi unga mammor inte kan nått om barn O.S.V. Men jag fattar inte varför kritisera har ni inget eget liv och egna barn att ta hand om ? Vi unga mammor och pappor är väl för F*n lika mycket värda som ni Gammla/äldre

Ta det här på ilket sätt ni vill men jag tycker nog att det skulle vara trevligt att se mina barn barn växa upp ..
    Så att man inte är för gammal och inte hinner uppleva det :)

Undrar bara varför ni kritiserar oss unga föräldrar?

Mamma och Pappa är ingen ålder
    utan något man är och kommer alltid att vara ..

Man växer in i rollen !!!
    /////
    Ung mamma som inte orkar ta mer kritik från
    dom som tror att unga föräldrar inte kan ta hand om sina barn

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 16:59
    Har själv inga särskilda fördomar om unga/äldre mammor ! Alla är ju ändå lika mycket värda

• Svar på tråden Varför blir unga föräldrar kritiserade??
  • LadyB

mamma mys skrev 2008-07-16 17:14:48 följande:

jag är själv så kallad ung förälder då jag var 16 när jag fick min första son ,är idag snart 24 o har 3 barn dock en i himlen....jag kan bara säga av egen erfarenhet att man gärna kan tänka till flera gånger om man ska skaffa barn då det gäller det ekonomiska...idag har vi dock inga ekonomiska problemn men vägen hit har inte alltid vart så rolig då man inte alltid haft råd med det man viljat köpa till sitt barn...men har haft en stöttande mamma o farföräldrar till mina barn..o man kanske inte räknade med att bli ensamstående heller o få krångla i familjerätten för att få egen vårdnad om min stora pojk..men det är mer att tänka på som man inte alltid tänker på då man är ung o även om planerat så att det helt plötsligt är ett + på stickan..jag har haft tur o haft stöd från omgivningen..men det hade absolut kännts bättre om jag haft det ekonomiska lite mer säkrat innan barn.....bar lite tankar från mig som jag av egen erfarenhet vet att man inte alltid tänkte på då man var yngre..sedan att det skulle vara egoistiskt att skaffa barn när man är äldre..det är väl alltid man själv som vill skaffa barn, det är ju inte barnet som vill det..så då måste det ju alltid var egoistiskt att skaffa barn oavsett vilken ålder man har

jag beklagar din ängel...:(
  • mamma till pyret

mamma mys: Jag beklagar din lilla ängel! Bra skrivet i inlägg 640!!

• Lucky86

Ja tror att alla folk blir kritiserade hela tiden oavsett vad.. har egentilgen inget med åldern att göra..

• LadyB

mamma mys skrev 2008-07-17 20:51:57 följande:

ladyB: tackar...
    du måste vara stark som klarar av det...önskar dig all lycka och styrka som finns....
  • mamma mys

mamma till pyret: tackar...

ladyB: ja ibland är det tungt men man måste se frammåt en vacker dag får jag var tillsammans med min lilla ängel men just nu måste jag finnas här för mina andra barn..tackar..

• LadyB

mamma mys skrev 2008-07-22 15:18:21 följande:

mamma till pyret: tackar...ladyB: ja ibland är det tungt men man måste se frammåt en vacker dag får jag var tillsammans med min lilla ängel men just nu måste jag finnas här för mina andra barn..tackar..
    ja men precis...det e ju så man måste tänka...styrke kramar till dig iallafall
Svar på tråden Varför blir unga föräldrar kritiserade??