• SomeOone

Varför blir unga föräldrar kritiserade??

Jag är en ung mamma fick min son när jag var 16 år !
    Nu är han 2 år och jag tycker det går jätte bra ..
    Har fått ganska mkt påståenden och kritik från äldre mammor att det är fel att skaffa barn så tidigt och att man själv är ett barn och att vi unga mammor inte kan nått om barn O.S.V. Men jag fattar inte varför kritisera har ni inget eget liv och egna barn att ta hand om ? Vi unga mammor och pappor är väl för F*n lika mycket värda som ni Gammla/äldre

Ta det här på ilket sätt ni vill men jag tycker nog att det skulle vara trevligt att se mina barn barn växa upp ..
    Så att man inte är för gammal och inte hinner uppleva det :)

Undrar bara varför ni kritiserar oss unga föräldrar?

Mamma och Pappa är ingen ålder
    utan något man är och kommer alltid att vara ..

Man växer in i rollen !!!
    /////
    Ung mamma som inte orkar ta mer kritik från
    dom som tror att unga föräldrar inte kan ta hand om sina barn

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 16:59
    Har själv inga särskilda fördomar om unga/äldre mammor ! Alla är ju ändå lika mycket värda

• Svar på tråden Varför blir unga föräldrar kritiserade??
  • Reglementet

Tja, du kör ju på samma stil, klagar på äldre föräldrar. Påstår att de inte kommer få se sina barn växa upp.

Varför gör du det?

• NiniMe

kanske för att många unga, skaffar barn utan att tänka efter och tror att de kommer vara en lätt uppgift eller att man vill väl och tycker att man ska vara barn/ungdom innan man skaffar egna barn... Och kanske för att många unga fräldrar nte lärt sig att stå på egna ben innan..

To All Y Bitches Talking Behind My Back, ThankS 4 Making Me The Center Of Youre WORLD
  • SomeOone

Jag skrev ni får ta det på vilket sätt ni vill !!
    Nej jag säger inte att jag har rätt i att alla äldre föräldrar dör innan dom hinner se sina barn barn ... Menar inge illa emot dom liksom men orka att folk sitter och kritisera unga föräldrar!!!

• NiniMe
    Liillah Benjamin skrev 2008-06-19 12:52:21 följande:
    Jag skrev ni får ta det på vilket sätt ni vill !!Nej jag säger inte att jag har rätt i att alla äldre föräldrar dör innan dom hinner se sina barn barn ... Menar inge illa emot dom liksom men orka att folk sitter och kritisera unga föräldrar!!!
    jag tror inte många sitter över en kopp kaffe oh diskuterar och kritiserar unga föräldrar, men du själv tar upp de til diskution såå..
    To All Y Bitches Talking Behind My Back, ThankS 4 Making Me The Center Of Youre WORLD
  • Mizzz

tja, nu är jag ju själv inte så gammal. Men en som är 16 år ÄR juridiskt sett fortfarande ett barn.

Sen är det faktisk många yngre mammor som är olämpliga, men desamma gäller alla mammor oavsett ålder, men jag tror yngre sticker ut mer och syns mer (pga att det inte är "idealåldern") därför uppmärksammas yngre mammors fel och brister på ett annat sett.

• Reglementet

Nej, du kritiserade äldre föräldrar i den meningen, oavsett vad du var ute efter.

Varför inte bara skita i vad folk säger, om du själv inte anser att det stämmer?

• Flickan och kråkan

Man får kritik för alla möjliga saker. Så fungerar livet, erfarenhet gör att man hanterar sådana saker på ett annat sätt (obs ingen kritik av dig som ungdom, erfarenhet kan vara en black om foten också, men man hanterar helt enkelt saker på ett annat sätt). Är man inte för ung, så är man för gammal, eller så ammar man för länge, eller för lite, eller så samsover man eller så samsover man inte....

Är man trygg i sin föräldraroll, tar man kritiken för vad den är och vet att man gör vad som är bäst för sitt barn. OBS! Utan att för den skull sänka sig till samma nivå

Ja, jag tycker att man är för ung när man är 16 år (av olika anledningar), men för den skull säger jag inte att man är en sämre förälder eller att just du inte tar väl hand om ditt barn. Fokusera på det istället, och ta livet för vad det är. Du kommer att få en massa kritik livet igenom om de mest skilda saker. Bemöt kritiken värdigt och grundad på kunskap så går du segrande ur "striden".

• Fröken perfekt

Av en anledning, ni har inget jobb och inga pengar.

• NiniMe
    Flickan och kråkan skrev 2008-06-19 12:59:15 följande:
    Man får kritik för alla möjliga saker. Så fungerar livet, erfarenhet gör att man hanterar sådana saker på ett annat sätt (obs ingen kritik av dig som ungdom, erfarenhet kan vara en black om foten också, men man hanterar helt enkelt saker på ett annat sätt). Är man inte för ung, så är man för gammal, eller så ammar man för länge, eller för lite, eller så samsover man eller så samsover man inte....Är man trygg i sin föräldraroll, tar man kritiken för vad den är och vet att man gör vad som är bäst för sitt barn. OBS! Utan att för den skull sänka sig till samma nivå Ja, jag tycker att man är för ung när man är 16 år (av olika anledningar), men för den skull säger jag inte att man är en sämre förälder eller att just du inte tar väl hand om ditt barn. Fokusera på det istället, och ta livet för vad det är. Du kommer att få en massa kritik livet igenom om de mest skilda saker. Bemöt kritiken värdigt och grundad på kunskap så går du segrande ur "striden".
    Så jävla sant
  • SomeOone

Okej du tycker det , men som sagt är jag inte ute efter att kritisera utan jag vill bara förstå varför unga föräldrar
    inte är lika mycket värda som äldre föräldrar ??

Svar på tråden Varför blir unga föräldrar kritiserade??