• SomeOone

Varför blir unga föräldrar kritiserade??

Jag är en ung mamma fick min son när jag var 16 år !
    Nu är han 2 år och jag tycker det går jätte bra ..
    Har fått ganska mkt påståenden och kritik från äldre mammor att det är fel att skaffa barn så tidigt och att man själv är ett barn och att vi unga mammor inte kan nått om barn O.S.V. Men jag fattar inte varför kritisera har ni inget eget liv och egna barn att ta hand om ? Vi unga mammor och pappor är väl för F*n lika mycket värda som ni Gammla/äldre

Ta det här på ilket sätt ni vill men jag tycker nog att det skulle vara trevligt att se mina barn barn växa upp ..
    Så att man inte är för gammal och inte hinner uppleva det :)

Undrar bara varför ni kritiserar oss unga föräldrar?

Mamma och Pappa är ingen ålder
    utan något man är och kommer alltid att vara ..

Man växer in i rollen !!!
    /////
    Ung mamma som inte orkar ta mer kritik från
    dom som tror att unga föräldrar inte kan ta hand om sina barn

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 16:59
    Har själv inga särskilda fördomar om unga/äldre mammor ! Alla är ju ändå lika mycket värda

• Svar på tråden Varför blir unga föräldrar kritiserade??
  • TrasDockanLer
    Reglementet skrev 2008-08-11 16:46:38 följande:
    someMen det är inte ett dugg konstigt att du känner 13 stycken, du är en ung mamma själv. Man dras till personer som är lika, och gärna i samma livssituation. Att du känner 13 stycken säger inte mycket om vad som är vanligast i Sverige idag.
    Hur många unga föräldrar finns det i Sverige idag?Det är en på hundra i åldern 20-25 år och en på tusen i åldern 14-19 år.
  • SomeOone
    Reglementet skrev 2008-08-11 16:46:38 följande:
    someMen det är inte ett dugg konstigt att du känner 13 stycken, du är en ung mamma själv. Man dras till personer som är lika, och gärna i samma livssituation. Att du känner 13 stycken säger inte mycket om vad som är vanligast i Sverige idag.
    Haha okej jo det verkade vara ganska vanligt där jag bodde eftersom ganska många VÄNNER i min ålder fick barn är med barn o.s.v.
  • SomeOone
    TrasDockanLer skrev 2008-08-11 16:49:13 följande:
    Hur många unga föräldrar finns det i Sverige idag?Det är en på hundra i åldern 20-25 år och en på tusen i åldern 14-19 år.
    Okej o det vet du ifrån att ??
  • LadyB
    SomeOone skrev 2008-08-11 16:49:18 följande:
    Haha okej jo det verkade vara ganska vanligt där jag bodde eftersom ganska många VÄNNER i min ålder fick barn är med barn o.s.v.
    glöm inte att det e aldrig vi som har rätt haha
  • LadyB

pkej vanligt e kanske fel ord,men det e ganske _många_ som får barn unga...

• SomeOone

Näää det är sant . ALLTID ALLA andra hahaha *Skrattar*

• SomeOone

jo precis det beror ju helt enkelt vad man menar som "Vanligt"

• Reglementet

Hur förklarar ni att medelåldern är på 28 år då?

Det är inte konstigt att ni känner en hel del som är unga föräldrar, ni är i samma situation som dem.

• TrasDockanLer
    SomeOone skrev 2008-08-11 16:50:26 följande:
    Okej o det vet du ifrån att ??
    KOlla på goggel.se

I fjol blev närmare 1 300 kvinnor under 20 år mammor, enligt SCB. Antalet kvinnor under 25 som blev mödrar var tiofalt - drygt 13 000.

Detta är från 2006.....
Svar på tråden Varför blir unga föräldrar kritiserade??