• SomeOone

Varför blir unga föräldrar kritiserade??

Jag är en ung mamma fick min son när jag var 16 år !
    Nu är han 2 år och jag tycker det går jätte bra ..
    Har fått ganska mkt påståenden och kritik från äldre mammor att det är fel att skaffa barn så tidigt och att man själv är ett barn och att vi unga mammor inte kan nått om barn O.S.V. Men jag fattar inte varför kritisera har ni inget eget liv och egna barn att ta hand om ? Vi unga mammor och pappor är väl för F*n lika mycket värda som ni Gammla/äldre

Ta det här på ilket sätt ni vill men jag tycker nog att det skulle vara trevligt att se mina barn barn växa upp ..
    Så att man inte är för gammal och inte hinner uppleva det :)

Undrar bara varför ni kritiserar oss unga föräldrar?

Mamma och Pappa är ingen ålder
    utan något man är och kommer alltid att vara ..

Man växer in i rollen !!!
    /////
    Ung mamma som inte orkar ta mer kritik från
    dom som tror att unga föräldrar inte kan ta hand om sina barn

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 16:59
    Har själv inga särskilda fördomar om unga/äldre mammor ! Alla är ju ändå lika mycket värda

• Svar på tråden Varför blir unga föräldrar kritiserade??
  • Reglementet

En på tusen, det är inte så många.

• TrasDockanLer
    Reglementet skrev 2008-08-11 16:55:43 följande:
    Hur förklarar ni att medelåldern är på 28 år då? Det är inte konstigt att ni känner en hel del som är unga föräldrar, ni är i samma situation som dem.
    den är på 29,4 år nu och i storstäderna är den på över 30 år...
  • SomeOone
    Reglementet skrev 2008-08-11 16:55:43 följande:
    Hur förklarar ni att medelåldern är på 28 år då? Det är inte konstigt att ni känner en hel del som är unga föräldrar, ni är i samma situation som dem.
    Jaha men varför känner jag då ganska många äldre mammor också? för att jag är i samma situation som dom äldre också elr?
  • TrasDockanLer
    SomeOone skrev 2008-08-11 17:04:07 följande:
    Jaha men varför känner jag då ganska många äldre mammor också? för att jag är i samma situation som dom äldre också elr?

Ja man kan ju fråga sig de....

medelåldern är ju bara en uträkning från de som skaffar sitt första barn som är från 12 till 45 år blir medelåldern vid 30.... För dem flest får sitt fösta barn mellan 25 och 35.....

• Reglementet

some

Men förstår du inte alls?

Bara för att du känner 13 unga personer som har barn, betyder inte det att det är vanligt i sverige att unga får barn.

Då kan man lika väl säga att de flesta svenskar är hårdrockare.

• TrasDockanLer
    Reglementet skrev 2008-08-11 17:09:56 följande:
    someMen förstår du inte alls? Bara för att du känner 13 unga personer som har barn, betyder inte det att det är vanligt i sverige att unga får barn.Då kan man lika väl säga att de flesta svenskar är hårdrockare.
    Men är inte 13 tusen en hel del av de ca 2 miljoner som finns.....????
  • SomeOone
    Reglementet skrev 2008-08-11 17:09:56 följande:
    someMen förstår du inte alls? Bara för att du känner 13 unga personer som har barn, betyder inte det att det är vanligt i sverige att unga får barn.Då kan man lika väl säga att de flesta svenskar är hårdrockare.
    Nää jag vet att bara för att jag känner 13 UNGA personer som har barn så betyder det för faaaaaan inte att det är vanligt nej det gör d inte . Det är inte det jag menar heller utan JAG Tycker att det är GANSKA vanligt med unga föräldrar runt om i sverige men du kaanske tycker nått helt annat !
  • Reglementet

tras

Fast jag menar föräldrar som är som ts, då var det 1300. inte så många.

• Reglementet

some

Nej, tycker inte det är vanligt, vilket det inte är heller.

Svar på tråden Varför blir unga föräldrar kritiserade??