• Busungarnas mamma

Fiskarhedenvillan, del 4

Välkomna in!

Här samlas vi som har byggt, bygger eller ska bygga ett hus från Fiskarhedenvillan.
    Självklart även de som drömmer om att bygga ett en dag.

Här kan vi bolla idéer, fråga om råd, stötta varandra och följas åt.

Ni som undrar vad det kostar att bygga de olika husen från Fiskarhedenvillan hänvisar vi till någon av säljarna hos dem.
    Det är omöjligt för oss i tråden att veta vad det kan kosta för just er.
    Vi som är mest aktiva i tråden har börjat bygga eller är i startgroparna, och vet ännu inte vad vi själva hamnar på för slutsumma.

Ni som undrar över vad som ingår i byggsatsen gå gärna in och kika på länken nedan
    http://www.fiskarhedenvillan.se/tmpl/standard2.php?pageId=411&rid=350

Länk till första tråden 
    www.familjeliv.se/Forum-5-166/m25509613.html

Länk till andra tråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-166/m28365279.html

Länk till tredje tråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-166/m31214626.html

Tråden innehåller även en lista där man kan skriva upp sig och vilket hus man har byggt eller ska bygga.

• Svar på tråden Fiskarhedenvillan, del 4
  • Busungarnas mamma
    Vi lyckliga som är på gång, eller redan igång med att bygga ett hus från FH:

Busungens mamma - Lärkan (leverans vecka 40)
    fejk77 - Tärnan www.husbabbel.blogg.se
    Truffles - Domherren (leverans vecka 21 -08/bygget pågår) www.medvitaknutarpalandet.blogspot.com
    Flaxa1 - Doppingen (leverans vecka 39-40 -08)
    MillaJ - Tranan (bygget pågår)
    Icka - Trasten
    Fullt hus - Domherren (leverans vecka 37 -08) nilssonshusbygge.blogspot.com/
    vist - Svanen (bygget pågår)
    Lisamargareta - Lövsångaren (breddad)
    Nane - Domherren förlängd (leverans vecka 42 -08)
    Nanna 79- Lommen (leverans vecka 35 -08)
    Förälskad- Entitan (river sommarstugan till hösten och beställer huset v.32)
    Mamma Till Astrid - Lommen (med hallvägg utflyttad)
    FH Morkullan - Morkullan (bygget pågår) morkullan-otterslatt.blogspot.com/

Vi lyckliga som redan bor i ett hus från FH:

Krokusen - Ärlan
    Sockerkakan - Ripan
    Baryk - Lommen
    Suzziluzen- Breddad Lövsångare
    Gelis14 - Svanen
    apache - Tärnan
    Duntoffla - Doppingen
    Nufsan - Entitan
    ingridlinnéa - Doppingen
    tilda81 - Doppingen
    Susstuss - Förlängd Lommen
  • fullt hus

Fick samtal från kommun igår, undrar hur det går med jordprovet. Jag blev mega förbannad så ifrågasatte honom om det var ett KRAV de har att man måste göra det. JA pep han ur sig, till saken hör att vi har lämnat in prov till MRM i Luleå och det har i sin tur skickat kurvan på detta. Nu behöver vi någon som ska lämna utlåtande men det enda svar vi får är att de lämnar ut detta utlåtande om man ska ha egen brunn (dock gäller det inte oss). Så nu sitter vi med skägget i brevlådan eller så måste vi betala 15.000 för att göra detta. Jag kan bara säga att vi inte ger oss, kommer inte att lägga ut de pengarna för att kommunen ska få stå med ryggen fri över jorden, där vi vet allt är OK.

• fullt hus

Har ni fullt upp med bygget eller är det solen som drar Tänkte eftersom det är så lugnt här inne..*L*

• lollsanT

fullt hus skrev 2008-07-05 09:29:05 följande:

Har ni fullt upp med bygget eller är det solen som drar Tänkte eftersom det är så lugnt här inne..*L*
    Här är en precis hemkommen

I fredags fick vi veta att beslut om avstyckning har vunnit laga kraft och ingen av grannarna har lämnat några klagomål. Nu till veckan ska markägaren boka tid med lantmäteriet för avstyckning så vi kan komma igång med att röja tomten.
    Har även köpt tapeter till den blivande hallen redan
  • Busungarnas mamma
    fullt hus skrev 2008-07-05 09:29:05 följande:
    Vi har varit ute på sjön med båten, jag funderar starkt på mobilt bredband
    Men det verkar vara väldans lugnt här inne...
    lollsanT skrev 2008-07-06 16:27:28 följande:
    Här är en precis hemkommen I fredags fick vi veta att beslut om avstyckning har vunnit laga kraft och ingen av grannarna har lämnat några klagomål. Nu till veckan ska markägaren boka tid med lantmäteriet för avstyckning så vi kan komma igång med att röja tomten.Har även köpt tapeter till den blivande hallen redan
    Vad härligt att det inte var någon av grannarna som lämnat in några klagomål
    Kunde du inte hålla dig ifrån tapeterna längre?
  • hoq

Hej på er Fiskarheden-byggare! Här är en som numer bor i ett Domherren i Nacka utanför Stockholm. Huset levererades i mars 2007 och vi flyttade in i juli 2007. Vi är dock inte färdiga med allt, men jobbar just nu framförallt utomhus med altan och trädgård.

• Busungarnas mamma
    hoq skrev 2008-07-06 21:56:01 följande:
    Hej på er Fiskarheden-byggare! Här är en som numer bor i ett Domherren i Nacka utanför Stockholm. Huset levererades i mars 2007 och vi flyttade in i juli 2007. Vi är dock inte färdiga med allt, men jobbar just nu framförallt utomhus med altan och trädgård.
    Hej och välkommen hit
    Hojta till om du vill vara med på listan vi har.
    Det är ju några som bygger Domherren och du kanske har en del tips och råd och kan svara på en del frågor?
  • lollsanT

Busungens mamma skrev 2008-07-06 20:38:22 följande:

Vad härligt att det inte var någon av grannarna som lämnat in några klagomål Kunde du inte hålla dig ifrån tapeterna längre?
    Nä, nu orkade jag inte vänta längre Sen så hittade jag ju en tapet osm maken gick med på direkt. Sen var det ju inte fy skam att den bara kostade 99kr/rulle
  • fullt hus

Skoj att börja handla tapeter, här väntar vi men är så sugen att starta upp på riktigt snart. Spännande att få se!

lollsanT skrev 2008-07-07 20:04:22 följande:
    Busungens mamma skrev 2008-07-06 20:38:22 följande:
    Nä, nu orkade jag inte vänta längre Sen så hittade jag ju en tapet osm maken gick med på direkt. Sen var det ju inte fy skam att den bara kostade 99kr/rulle
  • Busungarnas mamma
    lollsanT skrev 2008-07-07 20:04:22 följande:
    Då tyckte jag du gjorde rätt som passade på
Svar på tråden Fiskarhedenvillan, del 4