• Busungarnas mamma

Fiskarhedenvillan, del 4

Välkomna in!

Här samlas vi som har byggt, bygger eller ska bygga ett hus från Fiskarhedenvillan.
    Självklart även de som drömmer om att bygga ett en dag.

Här kan vi bolla idéer, fråga om råd, stötta varandra och följas åt.

Ni som undrar vad det kostar att bygga de olika husen från Fiskarhedenvillan hänvisar vi till någon av säljarna hos dem.
    Det är omöjligt för oss i tråden att veta vad det kan kosta för just er.
    Vi som är mest aktiva i tråden har börjat bygga eller är i startgroparna, och vet ännu inte vad vi själva hamnar på för slutsumma.

Ni som undrar över vad som ingår i byggsatsen gå gärna in och kika på länken nedan
    http://www.fiskarhedenvillan.se/tmpl/standard2.php?pageId=411&rid=350

Länk till första tråden 
    www.familjeliv.se/Forum-5-166/m25509613.html

Länk till andra tråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-166/m28365279.html

Länk till tredje tråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-166/m31214626.html

Tråden innehåller även en lista där man kan skriva upp sig och vilket hus man har byggt eller ska bygga.

• Svar på tråden Fiskarhedenvillan, del 4
  • Busungarnas mamma

En fråga till er alla:

Hur har ni gjort/ska göra med badrumsinredning?
    Toastol, dusch, badkar, möbler osv. Vart ska ni köpa det?

Vi har börjat kika lite på det nu, dels för att det är roligt men också dels för att se vart det kommer hamna prismässigt ungefär.

Vi kollar lite olika sidor på nätet som tex:

Hafa
    Ifö
    Gustavsberg
    Skånska byggvaror

Har ni tips på bra sidor på nätet man kan kolla?

• lollsanT

fullt hus>

haha, här väntas inte. Vi som inte ens beställt huset

Busungens mamma>

Vi kommer ha toastolarna som medföljer i VA"paketet". I ett av badrummen ska vi ha ett handfat från IKEA (höllviken, det mindre) och så ska maken göra ett eget underskåp med detta som modell (bild 4) :
    www.aftonbladet.se/hemtradgard/inredning/article2190663.ab
    Sen ska vi ha duschväggar från Hafa. De har jättesnygga i frostat glas. Igloo flower heter de
    I badrummet uppe vet vi bara att vi ska ha ett badkar från svedbergs (?), ett sånt med lejontassar. Maken måste ju bestämma han oxå *hehe*
    Sen resten av badrumsmöblerna gör han nog. Har precis köpt en byggsåg så han ska kunna göra sånt

• Susstuss

Busungens mamma:

Vi har badrumsinredning (möbler) från Balingslöv, Astrolux Studio vit. Duschdörrarna också från deras katalog, Utö/Ruta frostad, heter dom. Toalettstolarna är ifrån från Svedbergs, modell minns jag inte, men det är extra höga (min sambo har fått säga sitt, han är två meter lång) ;)
    Allt detta är beställt genom FH, det är ju så smidigt när sambon jobbar där och ta allt från samma ställe ;)

Badkaret är inte beställt ännu, det ska vi beställa från importlagret.com/ och vi har inte riktigt bestämt vilken sort ännu. Verkar vara bra badkar (vi vill ha med bubbel) till väldigt bra priser.

• Busungarnas mamma
    Susstuss skrev 2008-07-08 21:19:23 följande:
    Busungens mamma:Vi har badrumsinredning (möbler) från Balingslöv, Astrolux Studio vit. Duschdörrarna också från deras katalog, Utö/Ruta frostad, heter dom. Toalettstolarna är ifrån från Svedbergs, modell minns jag inte, men det är extra höga (min sambo har fått säga sitt, han är två meter lång) ;)Allt detta är beställt genom FH, det är ju så smidigt när sambon jobbar där och ta allt från samma ställe ;)Badkaret är inte beställt ännu, det ska vi beställa från importlagret.com/ och vi har inte riktigt bestämt vilken sort ännu. Verkar vara bra badkar (vi vill ha med bubbel) till väldigt bra priser.
    Kollade länken till Importlagret precis, jag måste visa sambon sedan när han kommer hem
    Det fanns ju riktigt fina och "billiga" grejer där
  • Busungarnas mamma
    lollsanT skrev 2008-07-08 19:52:56 följande:
    fullt hus>haha, här väntas inte. Vi som inte ens beställt huset Busungens mamma>Vi kommer ha toastolarna som medföljer i VA"paketet". I ett av badrummen ska vi ha ett handfat från IKEA (höllviken, det mindre) och så ska maken göra ett eget underskåp med detta som modell (bild 4) :www.aftonbladet.se/hemtradgard/inredning/arti...Sen ska vi ha duschväggar från Hafa. De har jättesnygga i frostat glas. Igloo flower heter de I badrummet uppe vet vi bara att vi ska ha ett badkar från svedbergs (?), ett sånt med lejontassar. Maken måste ju bestämma han oxå *hehe*Sen resten av badrumsmöblerna gör han nog. Har precis köpt en byggsåg så han ska kunna göra sånt
    Vad roligt att din sambo ska bygga en del möbler själv, det skulle min sambo också vilja om han hade tid över för det, men det kommer väl någon gång det också

Jag tror jag har sett de flesta möblerna som du skriver om, och de är jättefina.
    Badkaret från Svedbergs är väldigt mysigt, men vi ska ha ett trekantigt eftersom det ska stå i ett hörn.
  • Busungarnas mamma
    lollsanT skrev 2008-07-09 12:07:15 följande:
    Här kommer lite länkar på badrum (kanske slinker med nån annan oxå ) :www.reuter-bathrooms.com/index.php/lng_id/1/l...www.badrumsportalen.se/badrum/badrumsinrednin... (länkar till MASSOR med andra sidor)www.net-vvs.se/shop/badrum-221s.htmlwww.wtig.se/ ("lyxigt" att ha i badrummet sen)www.trygghandel.se/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik....www.smarthem.se/Sedan hade ju Hafa 20% rabatt nu på det i katalogen
    Japp, jag såg också att de hade 20% rabatt nu.
    Man kanske skulle passa på?
  • lollsanT

Busungens mamma skrev 2008-07-09 12:07:11 följande:

Vad roligt att din sambo ska bygga en del möbler själv, det skulle min sambo också vilja om han hade tid över för det, men det kommer väl någon gång det också Jag tror jag har sett de flesta möblerna som du skriver om, och de är jättefina.Badkaret från Svedbergs är väldigt mysigt, men vi ska ha ett trekantigt eftersom det ska stå i ett hörn.
    Ja han är överlycklig nu. Kommer bygga en "snickeboa" sen på tomten oxå så han får hålla på

Vi funderade på ett hörnbadkar först med massagefunktionen men kom på att det inte är roligt med allt kalk i vattnet här. Skulle få regöra munstyckena varje gång man använt badkaret.

Är det någon som har bilder på en snygg inbyggd trappa förresten?
  • lollsanT

Busungens mamma skrev 2008-07-09 12:08:50 följande:

Japp, jag såg också att de hade 20% rabatt nu.Man kanske skulle passa på?
    hehe, eller hur!! Vi skulle få 1600 i rabatt på duschväggarna vi ska ha så jag håller på att bearbeta maken för tillfället
  • Busungarnas mamma
    lollsanT skrev 2008-07-09 12:13:17 följande:
    Ja han är överlycklig nu. Kommer bygga en "snickeboa" sen på tomten oxå så han får hålla på Vi funderade på ett hörnbadkar först med massagefunktionen men kom på att det inte är roligt med allt kalk i vattnet här. Skulle få regöra munstyckena varje gång man använt badkaret. Är det någon som har bilder på en snygg inbyggd trappa förresten?
    Haha, ska ni också bygga en "snickeboa" det ska vi också fast den är för Felix (våran son)
    Han ska få en sådan ist för en "lekstuga"
Svar på tråden Fiskarhedenvillan, del 4