• stålmorsan

Vad ger ni era 17åringar i månadspeng?

Ja som frågan lyder, makens 17åriga dotter har flyttat
    hit men vad är lämplig månadspeng?

• Svar på tråden Vad ger ni era 17åringar i månadspeng?
  • MeNoLike

jag fick studiebidraget och det tycker jag är en lämplig peng för så stora barn

Mamma till tvillingarna Maximilian & Timothy 070325
  • stålmorsan

Jo frågan är väl att hon tycker det är för lite...

• Jamson

Min får pengar efter beting, gör han inget så får han inget.
    Dock betalar vi mobilen men den är spärrad så det blir inte så dyrt.
    Jag tycker inte att de ska lära sig att de har rätt till pengar, pengar tjänar/förtjänar man. Vi kör diskvecka varannan vecka på tonåringarna, alltså plocka i och ur diskmaskinen, torka av bordet och diskbänken.
    Hjälper de till att passa lillasyster, dammsuga nedervåningen mm, så blir det klirr i kassan.

• MeNoLike
    stålmorsan skrev 2008-06-25 22:01:26 följande:
    Jo frågan är väl att hon tycker det är för lite...
    vad fick hon hos sin mamma?
  • Melwin och Freyas Mama

Studiebidraget bör väl räcka, hon får väl extraknäcka om hon vill ha mera pengar! :)

• MeNoLike

Jag tycker som Jamson att man kan jobba ihop lite mer pengar om man vill ha det... om de föräldrar man bor hos har råd med det vill säga.
    Jag tycker även att man kan hjälpa till med kläder om man har råd med det... men barn ska lära sig värdet i pengar tycker jag även om de inte ska få gno som idioter för en femma typ :p

• Nikki S

När jag var 17 fick jag mitt studiebidrag, eller ja inte riktigt sant. Men innan fick jag iaf studiebidraget, jag jobbade och slet ihop egna pengar också.

• Suri

Min son får studiemedlet, 1000 kr i månaden. Då bekostar han allt han behöver. Denna termin har han 2000 kr kvar på sitt konto (lite snål och rätt så sparsam). Finns inte en chans att han skulle kunna få mer av oss!! Då får han skaffa sig ett extra jobb!

• stålmorsan

Hon fick 3000 men hon visste att inte vi hade möjlighet att ge henne samma summa innan hon flyttade hit, vi har 5 barn till men hon är oftast väldigt hjälpsam.

• Maskot

Vår tonåring blir 17 i år. Studiebidraget tror jag är normen för de flesta i denna ålder. Han jobbar lite extra för att få in lite till och det gör även hans kompisar.

Det är aldrig bra att få för mycket- livet ser inte ut så.

Svar på tråden Vad ger ni era 17åringar i månadspeng?