• ntaliem

hej alla unga föräldrar!

hejsan! hoppas allt är bra me er där ute! är själv ung mamma o de skulle va himla kul o få kontakt me flera unga mammor! :) vart i sverige du än befinner dej så få du gärna adda mej på msn: skylt_docka@hotmail.com hoppas vi hörs! kram natalie o amelia

• Svar på tråden hej alla unga föräldrar!
  • LadyB

Thuva...
    jag tycker att det va bra det du skrev om att du inte har behov att springa runt o va full....det har man ju inte (oftast inte,det kan ju inte gälla alla)

• Pallas

Jag har inte haft något som helst stöd från omvärlden, men det har inte varit några problem för mig att läsa utbildningar pga jag fått barn.

Jag har också rest mycket, gjort mycket, sett mycket, men det är inget är öronmärkt för ungdomar - det kan man göra som förälder också, bara på ett annat sätt än som barnlös.

• Loris

Vad kul att höra lite positivt!
    Inte som Unga mödrar på 5.an! *rysa*

Hör gärna mer erfarenheter om någon har lust å berätta lite

• LadyB

unga mödrar...tanken är bra men det blir bara så feeeeeeeeeeel

• Pallas
    LadyB skrev 2008-07-09 18:53:13 följande:
    unga mödrar...tanken är bra men det blir bara så feeeeeeeeeeel
    Det är som programmet "Ondska" (eller något liknande) gick på tv härom året och de tog upp en massa psykiatriska, ganska vanliga, diagnoser. Psykiska handikapp = ond, Ung mamma = socialgrupp III?
  • LadyB

jag tycker att vuxna får absolut fel uppfattning om unga föräldrar...vissa är kanske som dom,men jag skulle verkligen inte tro att det e många....

• LadyB
    LadyB skrev 2008-07-09 19:31:33 följande:
    jag tycker att vuxna får absolut fel uppfattning om unga föräldrar...vissa är kanske som dom,men jag skulle verkligen inte tro att det e många....
    genom att titta på unga mödrar
  • BetongMorsa
    LadyB skrev 2008-07-09 19:31:33 följande:
    nej o varför är det aldrig lyckliga "fall". Bara mammor som sitter o röker mellan värkarna och låter ungarna gnaga på fimpar...o de gör slut i tid o otid me...

Vi kanske får starta ett eget program haha
  • Thuva03

Dom har gjort någe prog. ang. ungamammor i sverige. men det var mammor ifrån stockholm typ. sökte dit men jag platsade inte pga. att jag bor på gotland. Lite tråkigt att dom inte kan visa en vanlig vardag. Det finns mammor som inte springer på krogen och super och mammor som inte röker. Det finns äldre som gör det med. men det visar dom inte. Utan visar dom en mamma som dricker och går på krogen så är hon ung. grrr... Vill se någon film eller serie eller någe som visar en helt vanlig vardag med en ungmamma eller ungfamilj.

Ungmamma till Världens Bästa THUVA!!
Svar på tråden hej alla unga föräldrar!