• ntaliem

hej alla unga föräldrar!

hejsan! hoppas allt är bra me er där ute! är själv ung mamma o de skulle va himla kul o få kontakt me flera unga mammor! :) vart i sverige du än befinner dej så få du gärna adda mej på msn: skylt_docka@hotmail.com hoppas vi hörs! kram natalie o amelia

• Svar på tråden hej alla unga föräldrar!
  • BetongMorsa

Ni som känner er utsötta, hur bor ni? Alltså strl på samhälle. Tänkte om det va vanligare på större orter eller om mammor i Hallsta bara e ovanligt trevliga?!?

• ntaliem

jah bor i en håla som heter matfors, är inte så speciellt stort.. de är ca. 2,5mil in till stan (sundsvall) där finns de väl en del ställen som man kan gå till.. ha vare i kontakt med ett ställe som kallas skeppet, men där var jah bara några ggr. ör att kolla hur de va.. o jah fick uppfattningen att de inte va så många som gick dit :p

• Im Fabulous
    BetongMorsa skrev 2008-07-09 09:56:43 följande:
    Ni som känner er utsötta, hur bor ni? Alltså strl på samhälle. Tänkte om det va vanligare på större orter eller om mammor i Hallsta bara e ovanligt trevliga?!?
    Jag bodde tidigare i Norrköping (som är Sveriges 5:e eller 6:e största stad om det är av betydelse :P) Och där upplevde jag verkligen att man blev tittad snett på för att man var ung och hade barn.

Här i Nyköping, som är ganska litet, är det vanligare med yngre mammor, och jag upplever inte alls att det är samma sak här. Men jag bor i ett område med villor och de flesta som tillhör mitt BVC är "äldre". Mammagruppen jag gick i där var helt OK, även om jag inte är så pigg på att sjunga sånger, vilket de envisades med att göra (har ju inget med åldern att göra visserligen)
  • BetongMorsa

IM Fabulous, jag e inte heller någon sångfantast. står mest o nynnar me lite för sakens skull haha. Stackars mina barn

Men mindre hålor verkar mer välkomnande OCH fördomsfria mot unga mammor än större orter. Kan ju kanske ha me o göra att förstföderskor e äldre på större orter.
    Så ngn i sthlm i samma ålder blir säkert mamma i samma veva som jag blir mormor *s*

• Diorlover

alltså jag ahr en som gick i samma skola som mig. hon är snart fyra barns mamma. hon är väl 18 år har jag för mig...

• Im Fabulous
    BetongMorsa skrev 2008-07-09 10:30:55 följande:
    IM Fabulous, jag e inte heller någon sångfantast. står mest o nynnar me lite för sakens skull haha. Stackars mina barn  Men mindre hålor verkar mer välkomnande OCH fördomsfria mot unga mammor än större orter. Kan ju kanske ha me o göra att förstföderskor e äldre på större orter.Så ngn i sthlm i samma ålder blir säkert mamma i samma veva som jag blir mormor *s*
    Haha, ja exakt. I Stockholm är ju "förstisarna" rätt gamla i jämförelse med i mindre hålor.

Tror inte dina barn lider av att du inte sjunger. Speciellt inte om det är spädbarn.
  • BetongMorsa
    Im Fabulous skrev 2008-07-09 11:08:26 följande:
    Haha, ja exakt. I Stockholm är ju "förstisarna" rätt gamla i jämförelse med i mindre hålor.Tror inte dina barn lider av att du inte sjunger. Speciellt inte om det är spädbarn.
    de e 3 och 1. Men 3-åringer sjunger så det räcker o blir över för hela gruppen haha
  • Diorlover

förresten skulle säga jag med är en ung mamma har en son på 17 mån blir 20 nu på söndag..
    Nygravid med:D

• MarieHJ

hejsan! Här är man 19 (89:a) och fick en dotter för 3 1/2 vecka sen=) Man har fått mycket blickar som gravid och mamma.. Men jag har börjat tycka det är lite kul, för dom som ger komentarer och dessa "blickar" dom är i mina ögon bara människor som inte vet så mycket om livet=) brukar faktiskt tycka synd om dom, för jag är lyckligast i världen och det får inte dom ta del av;)Bor i Göteborg föresten..

Jag älskar att vara ung Mamma!=)

• ntaliem
    Svar på #75
    oj då, fyra barn o är 18? de är strongt gjort!
Svar på tråden hej alla unga föräldrar!