• ntaliem

hej alla unga föräldrar!

hejsan! hoppas allt är bra me er där ute! är själv ung mamma o de skulle va himla kul o få kontakt me flera unga mammor! :) vart i sverige du än befinner dej så få du gärna adda mej på msn: skylt_docka@hotmail.com hoppas vi hörs! kram natalie o amelia

• Svar på tråden hej alla unga föräldrar!
  • qti88

Vad nicve det där låter

Thuva03 skrev 2008-07-06 10:59:02 följande:
    MAn är väl alltid en ungmamma om man fick barn i ung ålder. Du kommer ju alltid att va yngst på föräldramöterna osv. Eller har jag fel.....?
  • Loris

Hum, måste bara höra, vi valde att inte fortsätta gå på föräldrakursen, är föräldramötena med samma grupp som från föräldrakursen ?

• BetongMorsa

Min bonusdotter är som sagt 8år men när man är i skolan med henne känner man sig ju lite väääl ung. Många mammor där skulle ju kunna vart min mamma likom. Och det va bara två skolbarnsfria år här i våran familj. Jag tog studenten 04 och bonus började skolan 06 haha...

• Thuva03

Föräldramöten är ju sådant man har på dagis och i skolan bland annat. Så det hänger ju på om ditt barn kommer att gå i skolan och på dagis tillsammans med dom som gick i din föräldragrupp. Min dotter går inte med dom jag gick i samma grupp med. Men på hennes dagis avdelning är vi ett gäng unga föräldrar så jag känner mig inte så ensam där men många av dom struntar i att gå på möterna. så då blir jag ensam ändå.

Ungmamma till Världens Bästa THUVA!!
  • Des

Ja det är ju sant att man är ung mamma ändå =) Ja jag är den yngsta mamman i klassen =)

• BetongMorsa
    Des skrev 2008-07-07 19:18:54 följande:
    Ja det är ju sant att man är ung mamma ändå =) Ja jag är den yngsta mamman i klassen =)
    jag va dock inte yngst i min mammagrupp, en tjej som va 17 då för 3år sen...o jag va som sagt 19 då
  • Thuva03
    BetongMorsa skrev 2008-07-07 20:05:50 följande:
    jag va dock inte yngst i min mammagrupp, en tjej som va 17 då för 3år sen...o jag va som sagt 19 då
    jag va med flera olika mammagrupper. i två av dom va ungamammor och i en av dom va jag yngst men den andra så va det flera yngre. och va jag bara 18år. Men i den vanliga föräldragruppen va jag yngst.
  • BetongMorsa
    Thuva03 skrev 2008-07-07 21:14:16 följande:
    jag va med flera olika mammagrupper. i två av dom va ungamammor och i en av dom va jag yngst men den andra så va det flera yngre. och va jag bara 18år. Men i den vanliga föräldragruppen va jag yngst.
    här i hallsta finns det inget för unga mammor men hallsta e inte så stort så man känner de flesta ändå. och många e runt 25 så det e nästan samma ålder på oss
  • Thuva03
    BetongMorsa skrev 2008-07-07 21:17:01 följande:
    här i hallsta finns det inget för unga mammor men hallsta e inte så stort så man känner de flesta ändå. och många e runt 25 så det e nästan samma ålder på oss
    okej. Nu vet jag inte om dom har ungamammor grupp här heller längre det va ett projekt som fanns förrut. Min dotter är ju redan 5år. (vart tog tiden vägen???)  Men jag tyckte att det va si och så med den gruppen. För mig gav det inget när jag väntade barn men sen när jag bytte grupp och hamnade i rätt grupp så va det ju roligt att träffa andra mammor i samma ålder. Som att det va rätt hög ålder i min vanliga grupp. Å visst här känner många varandra med om inte just den personen så dess kompisar eller något. Men det är viktigt att man som ungmamma blir respekterad precis som dom äldre. Jag va ju ung och ensam också men jag kom väl in i gruppen bland dom äldre också. jag hade med min mamma på mvc:s föräldragrupp. fungerade jätte bra.
  • Samantha89

hej hej. jag e också ung mamma täkte hänga på här om det går bra.

Svar på tråden hej alla unga föräldrar!