• TinkyWinky

Visa dina rastaflätor!

Någon som har haft Rasta Flätor o skulle vilja visa upp. Jag skall nämligen göra det i sommar o skulle vilja se vilka olika färger man kan ha i lörhåret. Har rättså kort hår så det får ju bli läshår. Vad betalade ni?? Jag betöade sista jag gjorde det 1700 kr. men det var en privat person som gjorde det.

• Svar på tråden Visa dina rastaflätor!
  • Zazla

JUST DET! Jag lärde ju en kompis hur man gör, hon blev faktiskt jätteduktig! Ska fråga henne om hon känner för att ta sig an ett troll och en prinsessa Hon bor i stockholm men åker hem till rättvik ganska ofta. ska fråga henne.

• Zazla

hm, det är jättesvårt att förklara men jag ska göra ett försök

Man ska ju ha tre slingor när man gör en fläta. Om du använder löshår så är det dubbelvikt. Därför tar du EN slinga av ditt hår och hänger över löshåret så att du får tre slingor. Sedan flätar du kanske tre-fyra tag, spänner ner löshåret i hårbottnen (hårt), flätar några tag till.
    Sedan delar du upp de tre slingorna till tre nya dvs du blandar löshåret med ditt eget hår. så att allt blir lika långt ( löshåret måste alltså vara längre än ditt eget hår) Sedan flätar du vidare. Dela upp slingorna till tre nya ett par gånger till precis i början sedan flätar man bara på som vanligt. I slutet när man bara har löshår kvar så tar man en tändare och bränner ihop ändarna ( ännu en anledning till att lösgåret ska vra längre

NÅGON som förstod? haha...

• tii

hua.. de verkar svårt.. (: får man inte jäklit ont i fingarna av o fläta så mycke?

• giz

wooooooooooooooooooooow elda i skallen?? stopp stanna...... tändare? mitt hår? ajajajajajaj *panik i blicken*

andas lugnare å pustar ut....... löshår stog det ju

• Zazla

tii: Jo det känns som att man har fått en släng av reumatism en vecka efteråt... Fast jag får himla ont i ryggen och axlarna också. Jag gjorde på en kompis som nyss hade fått barn en gång = avbrott hela tiden. Då tog det en vecka att bli färdiga men då hann jag vänja mig så då var det lugnt för fingrarna

giz: nääää löshåret smälter ju, ditt vanliga hår brinner upp

• Bisquit

Rasta flätor.. Ha ha, dagens snyggaste särskrivning!!

Vad rastar man dom i sele eller halsband.. *asg*

mvh G

• giz

ajjjjjjj bisquit inte påpeka stavningar vet du vad om man söker på rastaflätor på google så får man drit dåligt med träffar men delar man på ordet så wolla

men du man kanse rastar dom i en spec rastgård

• Bjellsmamma

Det är inte så svårt som det låter ;)
    Och för att hålla dem fräscha och så att det inte sticker ut så mycket hår så saxar man dem. klipper håret som sticker ut, annars blir det jättefult efter ett tag. Jag vill inte att det ska sticka ut hår överhuvudtaget så jag spenderar ganska mycket tid till att saxa flätor när jag har dem själv. Och man behöver inte oroa sig för att håret är fullr när man tar ur flätorna sedan, det syns inte att man gjort så...
    Sedan bränna med tändaren är inge fara ..

För mig tar det ung. 2 dagar att fläta och på tredje dagen gör jag slutfinishen (kokar dem och så). och då är det långa flätor nästan till midjan och ca 400 st.

När jag har flätor tvättar jag håret så sällan som möjligt. Högst en gång i veckan. Såg ett tips om att blanda ut sköljmedel med vatten och spruta på håret och sedan skölja ut.
    Rekommenderat att inte ha flätor längre än tre månader. Det är inte snyggt längre än så... inte med utväxten som blir... Jag har haft i 3 månader men sista månaden har jag haft sjalar förknutna för utväxten.

• Bjellsmamma

och att bränna i ändarna fungerar på mörkt hår. På ljust hår syns de brända klumparna så bra, det fungerar men men.. smaksak det med iofs ;) Koka håret istället .. om man har flätat bra så håller det hur bra som helst. men bränn upp håret som sticker ut.

Svar på tråden Visa dina rastaflätor!