• TinkyWinky

Visa dina rastaflätor!

Någon som har haft Rasta Flätor o skulle vilja visa upp. Jag skall nämligen göra det i sommar o skulle vilja se vilka olika färger man kan ha i lörhåret. Har rättså kort hår så det får ju bli läshår. Vad betalade ni?? Jag betöade sista jag gjorde det 1700 kr. men det var en privat person som gjorde det.

• Svar på tråden Visa dina rastaflätor!
  • Bisquit

Oj sorry, jag menade inte alls på att märka ord. Utan jag tyckte bara att det var en ovanligt rolig särskrivning...

Själv är jag nämligen expert på det med, samt att skriva homon när jag egentligen ska skriva honom... *asg*

En gång så råkade jag skriva det till min kompis, vi pratade om hennes pojkvänn.
    Hon pratade inte med mig på flera dagar sen eftersom hon trodde att jag förolämpade honom.. ( homon )

Mvh G

• Tinna66

Jag hade flätor för ca tio (oj är det så längesedan??) år sedan! Det var en kompis här i Bollnäs som gjorde dom! Suvve!!

Nu är jag jättesugen på att skaffa dreads! Extend (www.extend.nu) har öppnat filial nästan där jag bor!! Jippi!! Men det kostar 5000 spänn..! Är det vär det?? Kan man ha dreads när man nästan är 40?? Men jag vill ju!! Kanske får önska mej i 40-årspresent! Tihi!!

På extends hemsida finns det massor av bilder på hår, förrseten!! Låt er inspireras!!
    www.extend.nu

• Bjellsmamma

Jag skulle nog ha gjort på ett billigare ställe... helst någon privat. 5000 är mycket pengar. Du kan iaf hitta många ställen som är billigare. Fast sedan vet jag inte vilket ställe som är bäst på dreads om dem är bäst så kanske det är värt det om man känner att man har råd.

Och visst kan du ha dreads när du är 40. Dreads tycker jag kan vara snyggt i vilken ålder som helst på de flesta. Rastaflätor däremot brukar inte vara lika snyggt när man är lite äldre på alla. Fast det finns ju dem som lyckas vara snygga vilken ålder som helst med vilken frisyr som helst :D

Men jag tycker att om det är något man verkligen vill ska man göra det oavsett ifall man är 10 - 40 - 100 år. Do it!

• Bjellsmamma

Dessutom ser du ju väldigt ung ut. ser inte ut att vara en dag över 25 :D

• giz

blä gubben tyckte att det skulle ta för lång tid å bla bla bla.....

jaja bara å leta vidare efter ngn duktig då.......

• Tinna66

Bjellsmamma:

Håh!!! Männ va säjjer du, jänta!? (Lite hälsingemål!)
    Nu blev jag gladare än gladast, ju!! Måste vara en bra vinkel på den bilden, hihi! TACK!!

Men var hittar jag nån här i Hälsingetrakten som gör dreads, då?? Oj, vad jag vill ha det nu!! Kom just hem från Gävle, och på H&M var det en expedit som hade dreads!! Oh, så snyggt!!

Lägger in en bild på mej med "lös-dreads" från en frisyrvisning i galleriet. Tyvärr fick jag inte behålla dom efteråt..! Snyft!

• Jennelii

giz: mindre snoddar än hästsnoddar brukar finnas på hundaffärer, typ tandställningssnoddar, du vet...minismå. I alla möjliga färger finns det.

• giz

hehehe kanse ska stjäla dom ungen har

• Tinna66

Nån som vet hur det funkar att ha garn i håret..? Hur håller man det rent?
    Hittade just en tjej i Bollnäs som flätar in garn för 400 spänn!!

• Bjellsmamma

Jag har sett bilder bara på internet när dem haft garn i håret. Det blir ju mycket billigare. Ser okej ut har jag för mig... det beror lite på vad man vill ha för stil på flätorna. Stod också att det är lite svårt att ta hand om dem för att håret blir så otroligt blött och tungt när det tvättas och jag vet hur det är att ha vanligt löshår och det blir riktigt tungt... så då måste det verkligen bli tungt... men det finns säkert ngt knep :D

• Bjellsmamma

TinkyWinky: Har du gjort dina flätor ännu? är lite nyfiken vilken färg du valde och vad det kostade för dig?

• TinkyWinky

bjellsmamma: jo jag har gjort det men ja tog ut dem igen för att usch va det kliade o blev inte 100 % nöjd heller. det var nästan svart. tog tyvärr inge kort på det.. men menjag betalade 1240 kr för allt. men det e en privat person.. vart bor du??+ honm hära bor i halmstad.

• Bjellsmamma

Jag bor i Västerås. Tråkigt att du inte blev riktigt nöjd.
    Vet att det kliar som attans... det hjälpte lite för mig att smörja in hårbotten med vaselin :D..

• Froggis

Zazla var bor du? Jag älskar att ha flätor !! Jag kommer ursprungligen från afrika och mitt hår paassar bra för flätor, sist jag gjorde så sa hon att mitt hår var perfekt!!! Alla säger att jag är så fin i dom, men det är ju såååå dyrt o jag blev inte riktkigt nöjd sist jag gjorde heller. Suck! Skulle vilja känna någon som var bra på det.

• Zazla

Jag bor i halmstad men det var INTE JAG som gjorde TinkyWinkys flätor. Bara så ni vet

• Froggis

Vad synd då eftersom jag bor i stthlm, ingen som bor där o är en höjdare på flätor???!!!

• TinkyWinky

nej det var inte Zazla som gjorde mina flätor det var en tant. om man får uttrycka sig så=)

• Froggis

Synd att du inte trivdes med dina föätor, jag har ju gjort ett par gånger nu, och en av dom gångerna kliade det m väldigt mycket, någon av dom andra gångerna har det kliat lite i början men sen gått över, kanske är man lite känslig mot löshåret eller så? Jag skall nog ta och göra flätor till hösten igen, ingen höjdare att han dom i sommarvärmen , Önskar bara att jag "kände" någon som gör dom så jag slipper ruinera mig, i ockför sig går jag aldrig till frisören så om man slår ut det så kostar det väl lika mycket som om man skulle gå till frisören ett par gånger om året.

• Bjellsmamma

Men i sthlm finns det väl ganska många som flätar hemma ?? Det är bara att fråga runt. Fråga tjejer du ser med rastaflätor eller något.

Har du flätat dig på salong tidigare?

• Froggis

Jo det är klart att man skulle kunna fråga någon man ser, har inte tänkt på det förutut. Första a gången gj gjorde jag det på semester i paris, andra gången var det hos en kompis kompis ( och nu har jag inte kontakt med någon av dom) sen har jag även gjort på salong.

Svar på tråden Visa dina rastaflätor!