• TinkyWinky

Visa dina rastaflätor!

Någon som har haft Rasta Flätor o skulle vilja visa upp. Jag skall nämligen göra det i sommar o skulle vilja se vilka olika färger man kan ha i lörhåret. Har rättså kort hår så det får ju bli läshår. Vad betalade ni?? Jag betöade sista jag gjorde det 1700 kr. men det var en privat person som gjorde det.

• Svar på tråden Visa dina rastaflätor!
  • giz

vill jag ha men tror inte jag varken passar i det eller att det är lämpligt på en gammal tant som mej

• TinkyWinky

det beror på hur gammal du e...men snyggt blir det på vem som helst. Jag hittade en sida igår som man får se hur personerna ser ut innan. o en tjej var mkt ful men sen böev flätor så blev hon helt plötsligt mkt sötare. Kosnigt men sant. Tom ja tycker att jag ser bättre ut med flätor.=)

• Bjellsmamma

Jag har haft flätor. Jag flätar även själv. (500:- än så länge ca 800-900:- när löshåret är inräknat. Så lågt pris för att jag har inte flätat ensam så många ggr ännu men har flätat mycket tillsammans med andra)
    Löshår är en självklar grej tycker jag när man ska ha flätor annars blir det inte snyggt (min smak).. Tyvärr har jag inga bilder på när jag själv hade flätor på datan. inte heller på de jag har flätat .. Men privatflätning blir oftast snyggast då man kan lägga ner längre tid på att fläta.
    Jag tycker det är snyggt med två olika nyanser. Det ser mer verkligt ut då... Jag hade första gången blond (naturligt blondt inte den här blekblonda) och rödblond ihop. Och andra gången Mörkbrun och rödbrun.

• giz

haha kanse ska gå ner till frissan å fråga vad det kostar att fläta mitt hår hon kommer bli blek, harkla, fösa ut mej där i från å stänga för gott

• Zazla

Jag gör rastaflätor och dreads, både med och utan löshår. Jag satte i löshår och gjorde dreads på en tjej som hade ca 7 cm långt hår och det höll jättelänge. Jag gjorde flätor på mig själv en gång, vet att jag har en bild, ska se om jag kan hitta den och slänga upp den i galleriet.

Jag har än så länge bara gjort flätor på kompisar och då tar jag inte betalt, de får dock betala håret som kostar ca 300 kr. Dreads har jag gjort på folk jag inte känner då tar jag 1000 kr.

Men som sagt, går du till en frisör så kan det ju hamna runt 2-3000 spänn.

• Zazla

nu hittade jag bilden, väldigt liten och ganska kass kvalite tyvärr...

• Zazla

Ja det syns förresten inte på bilden men jag har jätteljust (nästan vitt) överst och sedan är underhåret rött. Det var ganska fint faktiskt. Håller med om att det är snyggare när man blandar lite färger faktiskt.

• giz

cooooolt

men hum hum tant undrar då....... hur fnnnnn sköter man det? måste ju va gör svårt att tvätta, dessutom är dom ju inte släta å snygga så länge flätorna... sen då?? när man haft dom ett tag...... haha snacka om att vara pensionär i hår träsket

• Marlean

De snyggaste rastaflätor är ljusa och mörka blandade i flätorna, blev hur fint som hellst på en klasskamrat.

• Zazla

giz: Jo jag tycker att de håller sig ganska släta faktiskt. Och om någon tovade upp sig så flätade jag bara om den flätan Men man kan ju inte ha dem mer än 3-4 månader, sedan får man spänna dem eller ta ut dem. Jag tvättade håret som vanligt men herregud vad TUNGT det blev! Man har liksom lite ont i skallen i början, först och främst för att det drar och sedan för att det känns som att det har fastnat något jättetungt i håret som vägrar släppa. Men man vänjer sig Däremot så vande jag mig alldrig vid att sova på dem, kändes som en extra kudde som prasslade hela nätterna....

Svar på tråden Visa dina rastaflätor!