Inlägg från: Sthlm74 |Visa alla inlägg
  • Sthlm74

    30+ are som väntar barn i mars 2009

    Jensa; visst var Mamma Mia bra - en film man blir riktigt glad av!
    Har tyvärr ej sett musikalen så jag har inget att jämföra med.

    FruA: åh vad kul att du redan känt sparkar!
    Jag tror inte jag känt något än; eller jag känner men massa drag och konstigheter i magen men tror faktiskt det fortfarande är mina stackars svullna tarmar. Men snart så kanske jag känner något. Såg ju på UL i fredags att lillen viftar en hel del därinne

    Ska snart iväg på lite lägenhetsvisningar - ska mest kolla på skoj på några lägenheter som är ute på samma gata (vi kollar på 4:or).
    Ha en skön söndag!!

  • Sthlm74

    Hej hej! Och hej till Annebanne - kul med några till i tråden.
    Jag ska på Rutin-UL 6/10 men kommer få veta innan vilket kön det är eftersom jag gjort FVP (väntar på svar). Jag tror att det är en liten tjej och min man är bergsäker på att det är en kille, så vi får se vem som har rätt. Självklart blir vi lika glada vad det än blir.

    Märtapärta; usch låter inget kul med sammandragningar redan. Hoppas du kan ta det lugnt ett tag så det går över!

    Tror fortfarande inte jag känt några sparkar i magen? Känner en massa olika saker hela tiden men vet inte om det är bebisen. Kan lika gärna vara tarmarna.

    Angående mat så känns det som min värsta hunger äntligen börjat lägga sig och jag nu kan äta lite mer normalt. Från v.6-12 så har jag varit VRÅLHUNGRIG och gick upp 5-6 kg väldigt fort till följd av detta. Nu ökar jag inte lika fort i vikt tack och lov!!

  • Sthlm74

    Jensa; SJÄLVKLART kommer det att gå bra!! Försök att slappna av och ta det lugnt bara. Och det positiva imorgon är ju även att du kommer få se den lilla krabaten på UL också.
    Och tänk vad skönt det kommer bli att få veta svaret på FVP:n! Du får fråga imorgon om man får veta könet i ditt landsting. De sa inget om det när jag gjorde testet men vet att de skickar ut svaret om kön med provsvaren (om man vill veta).

  • Sthlm74

    Tack Ilya!
    En kort fråga; hur många gånger ska man knipa egentligen för att det ska vara bra träning?

  • Sthlm74

    Hur har det gått Jensa (har för mig att du gjorde provet före lunch)?! Skönt att höra att du låter så lugn och sansad, men det gjorde jag också tillslut. Även jag var mest stressad ett par dagar innan sen lugnade jag mig.


    Rosagul skrev 2008-09-16 23:22:24 följande:
     alla nya - välkomna! Fru 74: vad skoj att ni tror helt olika! Tja, en av er har ju rätt - vad spänannde att du snart får veta!  *avis till viss del *kommer du berätta för oss månne...?
    Har inte bestämt än... Men å andra sidan så är det ju ingen av er som vet vem jag är (tror jag?) så då kan jag ju lika gärna berätta det
  • Sthlm74

    Jensa; tolkar det som att själva provtagningen gick bra iallafall, men gud så tråkigt att höra deras inställning till könsbestämning . Jag hade nog blivit ganska besviken (speciellt när man VET att det går och de kommer veta när de gjort sin analys i labbet).
    Hur mår du annars? Har du känt av något i magen?
    Nu har det snart gått en vecka för mig och jag känner inte av provtagningen alls längre.

    Ilya; tack - då ska jag göra mina kniiip ca 10 ggr/dag eller mer.

    Rosagul; bara ett förtydligande. Problemet handlar inte om sådant som ev uppstår efter en förlossning. Jag har ju tex inga barn och har alltså aldrig varit med om en förlossning, men tydligen så kan man få detta "läckage-problem" som gravid när det börjar trycka lite på blåsan.

  • Sthlm74

    Tehmlan; åh vad sorgligt och verkligen jättetråkigt att höra. Som Eri75 säger; det finns inga ord. Önskar det fanns något tröstande att säga. Tänker på dig och familjen!

  • Sthlm74

    Nej du behöver absolut INTE be om ursäkt - skriv på bara!!
    Ditt inlägg ger iallafall mig lite ny syn och nya perspektiv; man blir påmind om att man inte ska ta allt för givet! Usch vad livet är orättvist, ingen förtjänar att gå igenom det du gjort. Kram igen!!

    Ilya; är det hjärtljudet ni lyssnat på - vad SKÖNT att allt lät bra (vilken v är du i)?

    Precis som Ilya skrev så känns det lite förbjudet och dumt att just nu glädja sig över sin egen mage och graviditet. Min tajming är väl därför lite dålig men jag berättar iallafall nu att vi fick svar på vårt fostervattenprov häromdagen och den visade helt normala värden. Vårt barn har inte kromosomfel verkar vara friskt! Vi vet även vad det blir för kön nu - väldigt spännande att kolla faktiskt.

  • Sthlm74

    FruA; jag funderar på att köpa en vinterjacka därifrån. Har ingen jacka att ha på mig i höst nämligen och hittar ingen bra på stan. Hoppas jeansen blir bra!

    Jag försvinner iväg på tjänsteresa ett par dagar - vi hörs senare i veckan!

  • Sthlm74

    Hej allihopa!
    Har varit borta några dagar men har läst ikapp nu.

    Jensa; gud så trist att du inte fått veta könet trots FVP. Dumma sjukvård och att inget kan vara standardiserat på landstingen.
    Jag håller helt med i åsikten om att ta reda på kön innan - jag ville också veta innan!!

    Tror inte jag berättat tidigare i tråden vad det blir för ken så då gör jag det nu: jag väntar en liten pojke!!
    Känns jätteroligt att veta och lite mer personligt att man kan benämna bebisen som HAN och LILLEN istället för typ "den". Eftersom jag även var så otroligt bergsäker på att det var en tjej så känns det skönt att jag fick veta redan nu att det var helt fel. Nu kan jag smälta detta i några månader innan lill-killen kommer.

    Har fortfarande inte känt något som jag till 100% identifierat som sparkar. Känner en massa konstigt i magen hela tiden, men är inte säker på om det är tarmarna eller bebben.. Men snart så hoppas jag!!

  • Sthlm74

    Hej hej!
    Är på lite dåligt humör just nu. Har blivit tvungen att skjuta på mitt rutin-ultraljud hela TVÅ DAGAR nästa vecka. Känns som en evighet!! . Flyttade fram det så min man skulle kunna följa med, men nu tycker jag det känns jättejobbigt att vänta 2 dagar till på att få kolla att lillen lever och mår bra!

    Har tillbringat hela helgen med att "känna efter" om jag känner några rörelser/sparkar i magen. Är osäker.... Jag känner något men vet ej om det är bebisen eller tarmarna. Känner inget "fladder" eller som små bubblor. Däremot känns det ibland som något petar på en i magen (en mini-buff?). Går dock jättefort att jag alltid undrar om jag inbillar mig... Kan lika gärna vara det.

  • Sthlm74

    Samma här; fick lägga undan alla mina gamla byxor i somras och köpa nya, större.
    Min mage syns men är fortfararande mest pga svullna tarmar. Man skulle kunna tro att jag är i v.25 eler längre fra. Jag kan fortfarande dra in den om jag anstränger mig, men nu börjar en liiiiten, liten bula synas nedanför navel.

    Jag har gått upp drygt 6 kg sen i somras, men nästan inget senaste månaden (skönt!). Gick upp VÄLDIGT mycket under semestern.

  • Sthlm74

    Glömde skriva;
    var på gott humör igår och hade tydligen "spenderar-byxorna" på för jag köpte en ny vinterjacka på Polarn och Pyret igår. Inte billig! Började dock få panik på att jag inte hittar någon jacka att ha under höst/vinter som magen får plats i och P.O.Ps var både snygg och funktionell och kommer funka även när man inte är gravid. Har även öppet köp 3 veckor så jag fundera ett tag

  • Sthlm74

    Angående jackor har jag letat som en galning efter en billig (ca 600kr) som ser snygg ut på mig. Har gått igenom de flesta affärer och ingen har känts ok för mig. Så nu blev det en svindyr Får väl känna efter ett tag till och se om jag tycker jackan kan vara värd det...


    Il y a skrev 2008-10-01 11:21:09 följande:
    Jensa:Apropå myter om vilket kön barnet ska få läste jag att man mår mindre illa ifall det ska bli en pojke (då motverkar testosteronduschen han får östrogenöverdosen, som jag förstod det). Å andra sidan har jag läst motsatsen också ;)
    Tror att jag också hört något liknande men frågan är om det stämmer egentligen. Jag tror snarare att hur man mår är helt individuellt och beror inte alls på bebisen. Fast det stämmer på mig för jag mådde inte illa alls och väntar en pojke. Men min mamma mådde heller aldrig illa och hon har fött 2 flickor! En av mina bästa vänner mådde jätteilla till v.18 och hon ska få en pojke.. Som sagt, frågan är om det stämmer?

    Nu har jag förresten känt som en liten bubbla som sprack nedanför naveln. OCH en liten, liten puff. Alltså det MÅSTE vara lill-killen jag känner nu! Eller? (velig...)
  • Sthlm74

    Angående magen och vikt:
    Jag är i v.18 (17+3 idag) och denna vecka kommer folk fram dagligen på jobbet och frågar om jag är gravid - så nog syns det på mig alltid. Magen är stor och svullen, men sen har jag ju gått upp 13% av min normala kroppsvikt. Så många kilon syns (så tom medelålders gubbar jag jobbar med ser det....).

    Jag är jätteavundsjuk på dig FruA som hållit dig smal och fin. Var glad! Jag är tycker det är rätt jobbigt att ha gått upp så mycket i vikt redan.

  • Sthlm74

    FruA: ja om ändå 7kg satt sig på magen men där sitter nog bara 1-2 kg. Resten sitter präktigt och fint på lår och rumpa (och bröst faktiskt)!! Så så fint sitter dessa kilon tyvärr inte
    Jag är normalt sett en ganska liten och nätt tjej på 50 kg och har förvandlats till en "blob" - ser mer ut som barbapappa numera. Och känner mig som en stoppad korv.
    Näe, nu ska jag sluta klaga! Jag mår jättebra i övrigt och ALLA dessa kilon ska puts väck när lillen kommit till världen!!!

Svar på tråden 30+ are som väntar barn i mars 2009