• VeraVera

Lät hunden slicka min 10 mån tjej i ansiktet!

aah! vi hade besök av ett jätte trevligt par i helgen, men dom hade med sin 1,5 åriga dobermann som hela tiden ville slicka vår dotter i ansiktet, hon är 10 mån.
    De enda dom sa hela tiden,
    -Oh ne men de är ingen fara han bitts inte.
    Ne kanske inte de men hunden satt just och slicka sig i skrevet o nu i min dotters ansikte...jätte mysigt!
    Fattar inte folk att när jag hela tiden tar bort hunden och säger åt den att dom kanske ska ta bort honom!

• Svar på tråden Lät hunden slicka min 10 mån tjej i ansiktet!
  • Hanah
    Hanah skrev 2008-07-07 11:01:13 följande:
    Det är väl ingen fara... skulle jag ha tyckt. Stärker lilltjejens immunförsvar
    vi tänker lika
  • Kornblume

Jag gillar det inte heller. Sa du inte till hundägarna att du inte gillar det? Vissa människor lever sa i sin bubbla (jag själv ocksa ibland) att man maste tala klartext, men man kan ju tala trevlig / neutral klartext ocksa.

• snappi81

Ínte hela världen, MEN har du sagt till ägarna att dom ska ta bort hunden så ska dom göra det!! Snäll eller inte alla uppskattar inte att bli slickade på!

*För att komma vidare, måste man orka blicka framåt!*
  • Hanah

TS: annars får du väl vara lite tydligare mot dina vänner att de ska ta bort hunden... hur ska de annars veta??

• monsterbullen

Men ursch! Jag tycker att det känns äckligt! Har man hund så tycker jag att man bör acceptera att det finns människor som inte uppskattar att de blir "pussade" av deras hundar.
    Det har ju inte någon betydelse varför egentligen. Man kan tycka att det känns äckligt, eller så är man hundrätt eller något annat...
    Själv är jag allergisk och jag vill inte gärna ha en hundnos nära min kropp. Självklart så informerar jag om detta till hundägaren och då förväntar jag mig att de kontrollerar sin hund.

• Myzteria26

En puss är nog bara bra och barnen lär sig vad en hund är hehe en slabbig pussare och dom lär sig säga ifrån bra oxå med deras klara kropps språk MEN säger man till som mamma ska dessa respekteras

• Beckah82

Om du sa till dem och de sket i det så var det dåligt gjort men om du höll käft får du skylla dig själv.

Jag hade inte brytt mig. Lite lort har ingen dött av och just hundsaliv är inte ens lortigt.

♥ Mamma till Victor 980815 och Alvin 070705 ♥ busig.sida.nu
  • VeraVera
    Hanah skrev 2008-07-07 11:03:05 följande:
    TS: annars får du väl vara lite tydligare mot dina vänner att de ska ta bort hunden... hur ska de annars veta??
    det var först gången jag träffade dessa människor, och jag tycker det är gsnka tydligt om jag sitter och drar bort hunden stup i ett och säger åt honom på skarpen att sluta...
  • VeraVera
    NoXigen skrev 2008-07-07 10:57:57 följande:
    Hundars saliv är väldans bakterie dödande ha jag för mig, lät min förre hund tvätta myggbet o små sår på passande ställe :) Ingen fara om dom possar lite på tösa dn ju
    Ne jag vet att deras saliv inte är farligt men, hon är inte van vid pälsdjur. Sen så är det mest de att jag tycker att de är lite äckligt men djusr som slickar i ansiktet. Hon tar ju det som när vi pussar på henne och ska pussa tillbaka, med öppen mun, haha hon är inte så haj på de där ännu..
Svar på tråden Lät hunden slicka min 10 mån tjej i ansiktet!