• VeraVera

Lät hunden slicka min 10 mån tjej i ansiktet!

aah! vi hade besök av ett jätte trevligt par i helgen, men dom hade med sin 1,5 åriga dobermann som hela tiden ville slicka vår dotter i ansiktet, hon är 10 mån.
    De enda dom sa hela tiden,
    -Oh ne men de är ingen fara han bitts inte.
    Ne kanske inte de men hunden satt just och slicka sig i skrevet o nu i min dotters ansikte...jätte mysigt!
    Fattar inte folk att när jag hela tiden tar bort hunden och säger åt den att dom kanske ska ta bort honom!

• Svar på tråden Lät hunden slicka min 10 mån tjej i ansiktet!
  • jorialel

Jag tycker inte det spelar nån roll att min hund för mig är världens sötaste. Visar nån att de inte gillar hundslick på deras barn så respekterar jag det såklart, det borde era vänner också gjort.

• SanSin

ja, sånt är ganska vidrigt, man ska kunna säga till hunden att hålla sig borta från barnet om inte föräldrarna vill ha hunddreggel på barnet, vem vet vilka smittor hunden bär på. Jag älskar hundar, men skulle aldrig låta min hund göra så. *morr*

• Aurora Borealis

Dessutom luktar ju bebisen röv efteråt. så himla äckligt

• Lillismaj

Fy fasiken vad äckligt!! Jag tycker om hundar men att ha deras dreggel på min lilla bebis, NEJ TACK!
    Sen skulle jag även vara rädd att ha de stora käftarna vid det lilla bebiansiktet, man har ju hört hur det slagit slint på vissa hundar (ovanligt men ändå).

• Shizuka

Amadeus Mamma skrev 2008-07-08 14:40:09 följande:

En hunds tunga är renare än en människas.
    Är det därför de alltid luktar så gott i käften..?
  • Shizuka

Aurora Borealis skrev 2008-08-31 00:12:19 följande:

Dessutom luktar ju bebisen röv efteråt. så himla äckligt
    *asg*

Sant!
  • Lillismaj
    Shizuka skrev 2008-08-31 00:47:03 följande:
    Amadeus Mamma skrev 2008-07-08 14:40:09 följande:
    Är det därför de alltid luktar så gott i käften..?
    Hahaha!!!! Håller med!
  • Bempan

Jag skulle sagt till hunden själv! Jag har också svårt med hundar som slickar på mina barn, eller mig för den delen. Baciller, baciller!

• tj0rvig

Äh, hundar som har så rent saliv, det är inget o oroa sig över!
    Sedan att de inte skärpte sig o sade åt hunden mer när du bad dem göra det (för det gjorde du väl?) det kan man ju tycka är dålig stil av dem.
    Annars så kan jag personligen tycka att min hund - JAG säger åt honom. Vill inte ha en massa andra virriga människor som ska hålla på o ge kommandon åt min hund.

Svar på tråden Lät hunden slicka min 10 mån tjej i ansiktet!