Marlene B skrev 2008-09-06 18:38:21 följande:
Tjohalia: Nej människan äter värre saker än hundar och har därför mycket sämre munhygien men, men visst kan det ändå vara ofräsht...men det är fortfarande inte farligt. Och om man inte vill att barnen ska bli pussade av en hund så är det då inte bättre att ta upp barnet från golvet än att som i TS fall anta att gästerna utövar tankeläsning och på så vis borde förstå att TS inte vill att hunden pussas?
Så människan äter värre saker än hunden?! Jag har då aldrig ätit hundskit och gamla äckliga spyor från marken. Jag har sett många hundar göra det däremot.
Hallå..? Hundar rena i munnen.?
Jag accepterar inte att folk kommer fram till mig och slickar mig i ansiktet. Det spelar ingen roll om de bara "tycker om mig" eller "vill hälsa". Tror du att jag då skulle låta något hundkräk med stinkande andedräkt göra det?! Jag låter definitivt inte heller någon köra upp nosen i mitt skrev, inte ens om det är "mammas lilla bebbevovvisen" som vill "lutta lite". Håll din hund borta annars kanske jag blir "rädd" och ger den en spark!
Jag accepterar inte att människor kommer fram och trycker sig mot mig. Varför skulle jag tillåta att ett hundkräk gnider sig mot mig så att jag måste tvätta kläderna för att slippa den vidriga stanken?! Och jag hatar det äckliga dreglet som alltid hamnar på mina byxor och skor! "Det är ju inte farligt..." Jag skiter i om det är farligt. Det är mina brallor, mina skor, min kropp. Och det är MIN fot som träffar baken på odjuret!
För DIG må den vara en familjemedlem av samma värde och rang som dina barn, men för MIG kommer den alltid att vara en HUND, dvs ett DJUR. Du kan pussas och slickas med den, du kan låta dina barn göra detsamma. Jag bryr mig inte. Men JAG kommer aldrig att göra det eftersom jag tycker att det är på gränsen till perverst att hålla på så med ett djur. Det är riktigt jävla äckligt!
Angående det sista du skriver, om tankeläsning...
Eftersom jag inte anser det normalt att människor och djur "pussas" (eller idkar sex för den delen) är det hundägarens jävla skyldighet att hålla odjuret borta från mina barn om jag inte uttryckligen säger att det inte behövs! I ditt eget hem gör du naturligtvis som du själv vill, men respekterar du inte mina gränser vad djur beträffar lär du inte se mig i ditt hem fler gånger.