• VeraVera

Lät hunden slicka min 10 mån tjej i ansiktet!

aah! vi hade besök av ett jätte trevligt par i helgen, men dom hade med sin 1,5 åriga dobermann som hela tiden ville slicka vår dotter i ansiktet, hon är 10 mån.
    De enda dom sa hela tiden,
    -Oh ne men de är ingen fara han bitts inte.
    Ne kanske inte de men hunden satt just och slicka sig i skrevet o nu i min dotters ansikte...jätte mysigt!
    Fattar inte folk att när jag hela tiden tar bort hunden och säger åt den att dom kanske ska ta bort honom!

• Svar på tråden Lät hunden slicka min 10 mån tjej i ansiktet!
  • phridan
    bubbelö skrev 2008-09-06 14:10:36 följande:
    palla bry sej om lite hundpussar... allt behöver ju inte vara kliniskt rent hela tiden. jag har inget emot att min 6-månaders blir slickad av en hund i ansiktet..du får väl säga till hundägaren om det är obehagligt..
    Inte kliniskt rent, men en hund är med sin mun och tunga på otroligt många olika ställen.
    Skulle aldrig låta en hund slicka varken mig eller mitt barn i ansiktet.
    Ruskigt ohygieniskt enl. mig.
  • Stargirl
    VeraVera skrev 2008-07-07 10:56:08 följande:
    aah! vi hade besök av ett jätte trevligt par i helgen, men dom hade med sin 1,5 åriga dobermann som hela tiden ville slicka vår dotter i ansiktet, hon är 10 mån. De enda dom sa hela tiden, -Oh ne men de är ingen fara han bitts inte.Ne kanske inte de men hunden satt just och slicka sig i skrevet o nu i min dotters ansikte...jätte mysigt!Fattar inte folk att när jag hela tiden tar bort hunden och säger åt den att dom kanske ska ta bort honom!
    Visst är det konstigt. Folk som har hund tror att alla ska älska hunde och dess dreggel och äckliga luukt etc. Jag förväntar mig inte att alla människor älskar mina barn och vill att de pussar eller kladdar på andra människor.
    *~Bugaboo RULES~*
  • Marlene B

Men guuuud så hemskt hon måste ju ha dött eller iallafall fått men för livet! Bebisar ska ju leva i en steril värld utan kontakt med djur och andra barn...allt för att undvika bakterier. Huvva da!

• Stargirl
    Marlene B skrev 2008-09-06 14:21:33 följande:
    Men guuuud så hemskt hon måste ju ha dött eller iallafall fått men för livet! Bebisar ska ju leva i en steril värld utan kontakt med djur och andra barn...allt för att undvika bakterier. Huvva da!
    Jag tror inte det handlar om varken bakterier eller att bebin ska leva i en steril värld. Jag tycker hundar är vidriga. Vill inte ens klappa dem utan handskar på. Då skulle jag rent ut sagt kräkas om en hund slickade mig eller mitt barn i ansiktet. Alla är olika och det är respektlöst att folk inte förstår det eller väntar på OK från föräldern om de nu vill att deras hund ska få slicka alla människor i ansiktet.
    *~Bugaboo RULES~*
  • Marlene B
    Stargirl skrev 2008-09-06 14:24:39 följande:
    Jag tror inte det handlar om varken bakterier eller att bebin ska leva i en steril värld. Jag tycker hundar är vidriga. Vill inte ens klappa dem utan handskar på. Då skulle jag rent ut sagt kräkas om en hund slickade mig eller mitt barn i ansiktet. Alla är olika och det är respektlöst att folk inte förstår det eller väntar på OK från föräldern om de nu vill att deras hund ska få slicka alla människor i ansiktet.
    Men varför bjuder man öht in hunden i hemmet då om man är en hundhatare? Eller varför har man sitt barn i hundhöjd om man inte vill att den ska pussa ens unge?
  • phridan
    Marlene B skrev 2008-09-06 14:31:28 följande:
    Men varför bjuder man öht in hunden i hemmet då om man är en hundhatare? Eller varför har man sitt barn i hundhöjd om man inte vill att den ska pussa ens unge?
    Hundhatar behöver man inte vara  bara för att man inte vill ha en hundmun i närheten av sitt eget eller sitt barns ansikte.

Sen håller jag med dig. varför ha barnet i hundhöjd om man inte vill att hunden skall slicka på barnet.
  • Tjohalia

Usch, jag tycker det är skitäckligt! Vissa hundägare verkar inte förstå att alla inte är så villiga att få hundsaliv på sej i form av "pussar".... Jag har inget emot hundar, har katt själv och min mamma och pappa har en hund, men jag tror inte det är särskilt hälsosamt att djuret delar med sej av sitt saliv till bebisen...

• Marlene B

Jo det är faktiskt hälsosamt med djursaliv och djurhår..det motverkar allergier.

Sedan så är en hundmun väldigt ren trots att den rengjorde rumpan med den för 10 minuter sedan. Saliven byts ju ut kontinueligt.

• Stargirl
    Marlene B skrev 2008-09-06 14:38:03 följande:
    Jo det är faktiskt hälsosamt med djursaliv och djurhår..det motverkar allergier.Sedan så är en hundmun väldigt ren trots att den rengjorde rumpan med den för 10 minuter sedan. Saliven byts ju ut kontinueligt.
    Det är inte hälsosmat att låta en hund slicka ngn i ansiktet *asg* att ha husdjur är bevisat bra för människor ur många olika aspekter  det är det ingen som motsätter i denna tråd.
    Det handlar om respekt för sin omgivning och sina medmänniskor. Alla älskar inte djursaliv eller djur andedräkt eller djurhår eller djurbaciller oavsett hur mycket ägaren älskar sin hund eller håller honom/henner ren.
    *~Bugaboo RULES~*
  • Marlene B
    Stargirl skrev 2008-09-06 14:41:31 följande:
    Det är inte hälsosmat att låta en hund slicka ngn i ansiktet *asg* att ha husdjur är bevisat bra för människor ur många olika aspekter  det är det ingen som motsätter i denna tråd.Det handlar om respekt för sin omgivning och sina medmänniskor. Alla älskar inte djursaliv eller djur andedräkt eller djurhår eller djurbaciller oavsett hur mycket ägaren älskar sin hund eller håller honom/henner ren.
    Okej, då vill jag att du förklarar vad som gör hundens saliv ohälsosam? Eftersom du skrattar så måste du ju kunna bevisa att jag har helt fel, eller hur?

Saliven är relativt ren och helt ofarlig, alltså kan den inte vara ohälsosam.

Bakterier och kontakt med både djur och andra barn är hälsosamt både för immunförsvar och psyket så därför vågar jag påstå att en hundpuss är hälsosam.
Svar på tråden Lät hunden slicka min 10 mån tjej i ansiktet!