• VeraVera

Lät hunden slicka min 10 mån tjej i ansiktet!

aah! vi hade besök av ett jätte trevligt par i helgen, men dom hade med sin 1,5 åriga dobermann som hela tiden ville slicka vår dotter i ansiktet, hon är 10 mån.
    De enda dom sa hela tiden,
    -Oh ne men de är ingen fara han bitts inte.
    Ne kanske inte de men hunden satt just och slicka sig i skrevet o nu i min dotters ansikte...jätte mysigt!
    Fattar inte folk att när jag hela tiden tar bort hunden och säger åt den att dom kanske ska ta bort honom!

• Svar på tråden Lät hunden slicka min 10 mån tjej i ansiktet!
  • Lillismaj
    eeeeva skrev 2008-08-31 00:54:33 följande:
    Äh, hundar som har så rent saliv, det är inget o oroa sig över! Sedan att de inte skärpte sig o sade åt hunden mer när du bad dem göra det (för det gjorde du väl?) det kan man ju tycka är dålig stil av dem. Annars så kan jag personligen tycka att min hund - JAG säger åt honom. Vill inte ha en massa andra virriga människor som ska hålla på o ge kommandon åt min hund.
    Rent saliv? Det är möjligt, men lägg av, det är asäckligt att en hund dregglar i ansiktet på en liten bebis.
  • tj0rvig
    Shizuka skrev 2008-08-31 00:47:03 följande:
    Amadeus Mamma skrev 2008-07-08 14:40:09 följande:
    Är det därför de alltid luktar så gott i käften..?
    Det kan ju bero på flera olika orsaker: tandsten, inflammerat tandkött. En av våra hundar luktade apäckligt ett tag o det var pga en inflammation i halsen.
  • tj0rvig
    Lillismaj skrev 2008-08-31 00:57:05 följande:
    Rent saliv? Det är möjligt, men lägg av, det är asäckligt att en hund dregglar i ansiktet på en liten bebis.
    Ja nå det kan man ju faktiskt inte kivas om, man tycker ju lite olika om det.
    Men folk blir ofta så hysteriska när hundar slickat dem, som om hundarna går runt o bär på en massa olika sjukdomar o har jätte orena tungor... Det är ju därför de slickar sina sår, för tungan är full i bakterier *ironi*
    Var bara det jag försökte belysa.
  • cloudberry79

Jag brukar säga ifrån, därför att sonen blir rädd och skriker till om hundarna kommer för nära. Är det på hans villkor, alltså att han sträcker ut handen och vill röra är det okej, men bebisen måste faktiskt ha något att säga till om också.

Skillz that Killz 10k+
  • frecklefart90

Jag hade inte brytt mig men givetvis skulle jag aldrig låta min hund slicka någon annans bebis ansiktet. Man måste acceptera att alla inte vill ha närkontakt med ens hund.
    Om det inte vore så att bebisen själv tog initiativet förstås.

• Shizuka
    Bempan skrev 2008-08-31 00:51:01 följande:
    Jag skulle sagt till hunden själv! Jag har också svårt med hundar som slickar på mina barn, eller mig för den delen. Baciller, baciller!
    Jag anser att det är hundägarens ansvar att se till att hunden inte går över andras gränser. Den som inte respekterar mina gränser kommer inte över min tröskel fler gånger. Enkelt.

Vi är alla olika, och det här är jag.
  • challan82
    Shizuka skrev 2008-08-31 00:47:03 följande:
    Amadeus Mamma skrev 2008-07-08 14:40:09 följande:
    Är det därför de alltid luktar så gott i käften..?
    alla borde ta sig tid att undersöka sin egen lukt... vet flera som luktar asdåligt om munnen men de märker det inte själva...
    Mytbusters på Discovery gjorde bakterieodling och resultatet blev i den undersökningen att hundens mun är renare än människan.....toalett sittsen var renare också...+ en massa andra saker...

MEN

Vill man inte att hunden skall slicka på bebisen så skall detta respecteras....jag skulle inte vilja att främmande hundar slicka på min lilla 10månaders....men familjehundar får göra det....och min dotter tycker om det.
  • Shizuka
    challan82 skrev 2008-08-31 01:30:20 följande:
    alla borde ta sig tid att undersöka sin egen lukt... vet flera som luktar asdåligt om munnen men de märker det inte själva... Mytbusters på Discovery gjorde bakterieodling och resultatet blev i den undersökningen att hundens mun är renare än människan.....toalett sittsen var renare också...+ en massa andra saker... MENVill man inte att hunden skall slicka på bebisen så skall detta respecteras....jag skulle inte vilja att främmande hundar slicka på min lilla 10månaders....men familjehundar får göra det....och min dotter tycker om det.
    Jag har aldrig träffat någon människa som luktat så illa i munnen som många av hundarna jag kommit i kontakt med.

För mig spelar det ingen roll vad en bakterieodling visar. Något som slickar sig själv både fram och bak och gör samma sak med andra hundar, äter sitt eget och andra hundars äckliga skit, och glatt smaskar i sig en flera dagar gammal spya från marken KOMMER INTE ENS I NÄRHETEN AV MIN ELLER MITT BARNS MUN!

Det är bara så. Jag förstår att du, om du är hundägare, ser saken på ett annat sätt. Men då kan din hund slicka dig och ditt barn. Det är DITT val.
  • Lillismaj
    Shizuka skrev 2008-08-31 01:43:02 följande:
    Jag har aldrig träffat någon människa som luktat så illa i munnen som många av hundarna jag kommit i kontakt med.För mig spelar det ingen roll vad en bakterieodling visar. Något som slickar sig själv både fram och bak och gör samma sak med andra hundar, äter sitt eget och andra hundars äckliga skit, och glatt smaskar i sig en flera dagar gammal spya från marken KOMMER INTE ENS I NÄRHETEN AV MIN ELLER MITT BARNS MUN!Det är bara så. Jag förstår att du, om du är hundägare, ser saken på ett annat sätt. Men då kan din hund slicka dig och ditt barn. Det är DITT val.
    Håller fullständigt med. Många hundägare känner inte den dåliga lukten som kommer från hunden. Ibland kan jag knappt andas medans de inte känner något. Missuppfatta mig inte, jag älskar hundar, men de flesta stinker.
Svar på tråden Lät hunden slicka min 10 mån tjej i ansiktet!