challan82 skrev 2008-08-31 01:30:20 följande:
alla borde ta sig tid att undersöka sin egen lukt... vet flera som luktar asdåligt om munnen men de märker det inte själva... Mytbusters på Discovery gjorde bakterieodling och resultatet blev i den undersökningen att hundens mun är renare än människan.....toalett sittsen var renare också...+ en massa andra saker... MENVill man inte att hunden skall slicka på bebisen så skall detta respecteras....jag skulle inte vilja att främmande hundar slicka på min lilla 10månaders....men familjehundar får göra det....och min dotter tycker om det.
Jag har aldrig träffat någon människa som luktat så illa i munnen som många av hundarna jag kommit i kontakt med.
För mig spelar det ingen roll vad en bakterieodling visar. Något som slickar sig själv både fram och bak och gör samma sak med andra hundar, äter sitt eget och andra hundars äckliga skit, och glatt smaskar i sig en flera dagar gammal spya från marken KOMMER INTE ENS I NÄRHETEN AV MIN ELLER MITT BARNS MUN!
Det är bara så. Jag förstår att du, om du är hundägare, ser saken på ett annat sätt. Men då kan din hund slicka dig och ditt barn. Det är DITT val.