• Bellsam

Nostalgi.. Barnprogram vi minns!

Tänkte vara lite nostalgisk här och skriva om barnprogram eller dyl som man tittade på när man var liten.
    Själv älskade jag My little ponny, Turtles och Lady loverlocks. Något som gick som jag inte tyckte om men som jag tittade på eftersom det ändå var barnprogram var Ika i rutan. Ser det schackrutiga golvet och det dansande skelettet i mina mardrömmar, ha ha.

Någon som har något som de tyckte om, eller hatade som ni har lust att delge?

• Svar på tråden Nostalgi.. Barnprogram vi minns!
  • Lipgloss

Nån förresten som minns ett program som gick (iaf då jag var liten) runt 90 kanske?
    Det var en man som hade lunchrast och hällde ut typ 10 liter filmjölk i en balja och gjorde berättelser och bilder med mat där i. Hade i typ blåbär, sylt, kakako mm.

• 6 Små Älsklingar
    Cam75 skrev 2008-07-16 19:43:37 följande:
    oj vilken kul tråd! jag har inte kollat hela.. men är det någon som möjligtvis kommer ihåg ett progran som i vinjetten zoomade in ett dockskåp (gult tror jag)och sen kom man in i det och dockorna började leva. Där fick man följa familjen dygnet runt då lillan vaknade i spjälsängen och de gjorde alla morgonbestyr och hade bråttom till jobb o dagis osv.. Jag har frågat så många i min ålder (33) men ingen vet..
    Titta vad jag hittade
    ">

Visst är det den?
  • vadvorelivet
    Svar på #146
    Ja,"Ballongen spricker" hette den,jag minns den!! (född-77). Har försökt förklara programmet för mängder med vänner men i stort sett ingen minns den.. Men jag hitta den på You tube,snacka om nostalgi
  • LSalander
    Svar på #151
    Hittade inget klipp, men han hette Johan Hagelbäck och enligt wikipedia hette programmet Hagelbäcks matrast.
    Jag kommer också ihåg det programmet!
  • regnbarn

Jag gillade Trasdockorna och Pippi Pelikan...

Men favoriterna var nog ändå Solstollarna och Toffelhjältarna!!!

• K som i katt

Om man kollar på Kalles klätterträd på Youtube som jag gör nu och går till listna related videos kan man se Farbrorn som inte vill vara stor av samma tecknare. Gösta Ekman är berättare. Se och minns.

• Milkina cerka

Trazan och Banarne:

S o m jag älskade olyckan!

Svar på tråden Nostalgi.. Barnprogram vi minns!