• Bellsam

Nostalgi.. Barnprogram vi minns!

Tänkte vara lite nostalgisk här och skriva om barnprogram eller dyl som man tittade på när man var liten.
    Själv älskade jag My little ponny, Turtles och Lady loverlocks. Något som gick som jag inte tyckte om men som jag tittade på eftersom det ändå var barnprogram var Ika i rutan. Ser det schackrutiga golvet och det dansande skelettet i mina mardrömmar, ha ha.

Någon som har något som de tyckte om, eller hatade som ni har lust att delge?

• Svar på tråden Nostalgi.. Barnprogram vi minns!
  • kramgrisen

ahh..kommer med ihåg pippi pelikan, gillade från Atill Ö och beppes godnattsaga. Ika i rutan gillade jag inte alls. var rädd för skrotnisse med.

• kramgrisen

gillade såklart björne med, var i en annan studio och var med i ett barnprogram, vi fick gå till björnes hus, blev så besviken att huset var halvt och vinden bara var en stege och källaren bara var en säck.

• Zofye

Ja, det rä det nog... eller?
    Hittade på adlibris, men det är inte Bagare Bengtsson, men samma författare

http://wettergrens.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9129637600&r=1

"Ett alfabet är en finurlig sak som börjar från början och slutar där bak. Det börjar med A och det slutar med Ö. Nu måste jag fara. Adjöken! Adjö! En smått klassisk ABC-bok med många roliga Hellsing/Ströyer-figurer: Agare Bagare Kopparslagare, Krakel Spektakel, Tussilago Solskensnäsa, Ylva Ytterskär i Ydre härad och så vidare hela alfabetet igenom."

• Atamon

LinBer skrev 2008-07-16 19:37:37 följande:

Tack för tipset, det ska vi kolla in. Kom att tänka på clownen Manne. Han som lärde alla barn säga banaaaaaan.
    Nej men fy för Clownen Manne! Kan fortfarande höra baanaaan.. :- o

Däremot var jag ett stort fan av Himmel och pannkaka! och gömde mig bakom soffan varenda gång som barnen tog flygplanet och gav sig iväg, och undrade vad de skulle göra utan sin mamma
    Min pappa pratar fortfarande om den här serien så den verkar ha gjort ett outplånligt intyck!

• KristenTjej84

Pippi Pelikan, trasdockorna, fantastiske Max, ketchup vampyrerna, bullen,Disney Klubben, Ika på rutan(skrattar) älskade jag för hon var så rolig!
    Tittade mycket på tv som liten.
    Älskade också MacGyver, TJ Hooker, ATEAM & Knight rider.
    Ja just det ponnyexpressen & skönheten & odjuret var underbara också..

• grynet80

Är det någon som kommer ihåg en serie om en planet där man inte fick skratta? Komme bara ihåg pyttelite av det. Jag är född 80 men jag tror den var för äldre.

• Atamon

grynet80 skrev 2008-07-17 08:19:57 följande:

Är det någon som kommer ihåg en serie om en planet där man inte fick skratta? Komme bara ihåg pyttelite av det. Jag är född 80 men jag tror den var för äldre.
    Är inte det programmet Vägen till Gyllenblå. Handlar om två barn som försöker få tillbaka skrattet på planeten Gyllenblå där skratt förbjudits

• grynet80
    Atamon skrev 2008-07-17 09:08:48 följande:
    grynet80 skrev 2008-07-17 08:19:57 följande:
    Är inte det programmet Vägen till Gyllenblå. Handlar om två barn som försöker få tillbaka skrattet på planeten Gyllenblå där skratt fö

Jo det var det!!! Tack så jättemycket, alla mina komipsar tror jag har yrat när jag berättat om det. jag har försökt förklara att de hade något diadem på huvudet på fel håll.

Tack, tack, tack!!!
Svar på tråden Nostalgi.. Barnprogram vi minns!