• Bellsam

Nostalgi.. Barnprogram vi minns!

Tänkte vara lite nostalgisk här och skriva om barnprogram eller dyl som man tittade på när man var liten.
    Själv älskade jag My little ponny, Turtles och Lady loverlocks. Något som gick som jag inte tyckte om men som jag tittade på eftersom det ändå var barnprogram var Ika i rutan. Ser det schackrutiga golvet och det dansande skelettet i mina mardrömmar, ha ha.

Någon som har något som de tyckte om, eller hatade som ni har lust att delge?

• Svar på tråden Nostalgi.. Barnprogram vi minns!
  • phille

zvampen.smurfarna. från a till ö. albert och herbert . teskedsgumman. ronny och ragge, trazan occh banane, macken, i fablernas värd ,

• phille

hej
    alla mina vänner tror jag svammlar när jag säger att det fanns ett barn program som hete urcellen ellen men skönt at tjag fick rätt när jag skrev i fl
    tack ska ni gha

• Bellsam

När jag var liten så älskae jag Björnes magasin också. Idag känns det jättekonstigt när man sett det. Han som är Björne idag känns jättekonstig att se och sen har det ju kommit några får eller vad det är som bor på vinden. Vad ska dom vara bra för?

Disneydags älskade man verkligen också. Men då var det inte såna program som Kim Possible, utan då var det Räddningspatrullen och det då Kalle, Joakim och knattarna for ut på en massa äventyr. Hur bra som helst. Så kunde man köpa "Lördagspåsen" tror jag det hette. Var en godispåse med Kalle Anka på med en massa smått och gott i. Räckte hela helgen :)

• Wkd chick

Jag säg ngt programm när jag va liten. Kan inte komma på vad programmet heter men det va med det där två som spelade syskon i sällskapsresan när de e på kanarieöarna.. Glömt bort va de heter..

de e på grönan och spelar inte.. sen e det ngt med en vit hanske.
    e det ngn som vet va jag svamlar om?
    Hehe

• tilda den vilda
    Cam75 skrev 2008-07-16 19:43:37 följande:
    oj vilken kul tråd! jag har inte kollat hela.. men är det någon som möjligtvis kommer ihåg ett progran som i vinjetten zoomade in ett dockskåp (gult tror jag)och sen kom man in i det och dockorna började leva. Där fick man följa familjen dygnet runt då lillan vaknade i spjälsängen och de gjorde alla morgonbestyr och hade bråttom till jobb o dagis osv.. Jag har frågat så många i min ålder (33) men ingen vet..
    kommer oxå ihåg det när du säger det
    Tänk om livet vore roligare............
  • bara lilla jag

jag är bara 21 men mina favoriter var pippi pelikan, ika i rutan, från a till ö, nisse och klara och givetvis alla astrid lindgren serier :)

Svar på tråden Nostalgi.. Barnprogram vi minns!