• Bellsam

Nostalgi.. Barnprogram vi minns!

Tänkte vara lite nostalgisk här och skriva om barnprogram eller dyl som man tittade på när man var liten.
    Själv älskade jag My little ponny, Turtles och Lady loverlocks. Något som gick som jag inte tyckte om men som jag tittade på eftersom det ändå var barnprogram var Ika i rutan. Ser det schackrutiga golvet och det dansande skelettet i mina mardrömmar, ha ha.

Någon som har något som de tyckte om, eller hatade som ni har lust att delge?

• Svar på tråden Nostalgi.. Barnprogram vi minns!
  • Bellsam
    FriSam skrev 2008-07-11 13:46:00 följande:
    Jag kommer också ihåg det. Det var nån gubbe där, "Stor- liten- Minst" så krympte dom och gick in genom dörren. De skulle alltid lära sig nånting, typ att dela med sig...
    Ja precis. Han krymte barnen innan dom kunde gå igenom dörren. Har för mig att det mest var barn som mobbade eller något som skulle lära sig att man skulle vara snäll osv.
  • Bellsam
    FriSam skrev 2008-07-11 14:18:30 följande:
    Aha, nu vet jag!! Skogsfamiljerna!!!! De bodde i önskeskogen- kolla här:images.google.se/imgres ww.lovefilm.se/img/cover/movie/huge/Skogsfamiljern a%2B-%2BEtt%2Briktigt%2B%25E4ventyr/46038.jpg&imgr efurl=www.lovefilm.se/film/46038-Skogsfamil jerna%2B-%2BEtt%2Briktigt%2B%25E4ventyr.do&h=202&w =143&sz=16&hl=sv&start=7&um=1&tbnid=Iyjmp1nCGnaHOM :&tbnh=105&tbnw=74&prev=/images%3Fq%3Dskogsfamilje rna%26um%3D1%26hl%3Dsv
    Ja precis! Tack så mycket! Trodde att jag var tokig här. Har pratat om det med mina vänner och alla möjliga, men ingen som minns det här utan alla tror att jag pratar om krambjörnarna!
  • princezzan

sandy bell & Candy Candy älskade jag som barn..

• chillie

Ballongen spricker var min favorit
    ">

Tyckte mkt om Toffelhjältarna också. Satt och tittade på några avsnitt häromdagen och skrattade jättemkt Ungarna satt mest och tittade på mig och förstod inte alls det roliga i det hela

• Bellsam

En cellsam historia minns jag att man fick se på mellanstadiet i skolan. Kommer inte ihåg att jag tittade på det hemma någon gång.

• Nymphoria

Nenne 71 skrev 2008-07-11 10:11:13 följande:

Fanns/finns något som heter Gummibjörnarna. Kan det vara dom som samlade lönnsirap?
    [/citat]

lilla sandra skrev 2008-07-11 10:12:29 följande:
    [citat]
    Krambjörnarna?För inte var det Bumbibjörnarna va? Lr?! *osäker*
    Nej, det var varken krambjörnarna eller bumbibjörnarna. Dom här hade ´vingar och flög.
  • Tessou

Ni har nog skrivit de flesta jag gillar.. men inte Pippi Pelikan!

En cellsam historia har jag på VHS och brukade kika på en del innan videon gick sönder! Solstollarna och Toffelhjältarna får de mer än gärna visa igen.. kommer ihåg att jag va lite rädd för betjänten som jämt sa ''reklam''...

Svar på tråden Nostalgi.. Barnprogram vi minns!