• Bellsam

Nostalgi.. Barnprogram vi minns!

Tänkte vara lite nostalgisk här och skriva om barnprogram eller dyl som man tittade på när man var liten.
    Själv älskade jag My little ponny, Turtles och Lady loverlocks. Något som gick som jag inte tyckte om men som jag tittade på eftersom det ändå var barnprogram var Ika i rutan. Ser det schackrutiga golvet och det dansande skelettet i mina mardrömmar, ha ha.

Någon som har något som de tyckte om, eller hatade som ni har lust att delge?

• Svar på tråden Nostalgi.. Barnprogram vi minns!
  • Bellsam

Fru annmi skrev 2008-07-09 13:23:25 följande:

Beppes Godnatt saga Med Sigrid..*hihi*
    Just ja! Tack så mycket :)
  • Jossa 79

Kommer inte på....Men det var Beppe Wolgers och en av dockorna hette Ingrid, hon som alltid satt på pottan och ropade "FÄÄÄÄÄRDIG!!"

Bellsam skrev 2008-07-09 13:22:01 följande:
    Vad hette det där programmet med han som låg i en säng och hade en massa handdockor runt omkring sig som han pratade med. Har för mig att han var skäggig och alltid hade nattmössa på sig. Någon som vet?
  • Stor mamma

Åh jag älskade fragglarna. Vi skrämde våra småsystrar med dom. Vi hade en liten lucka som var öppen till under huset. Grunden ni vet.
    Där sa vi till dom att fragglarna bodde. Dom kunde ju se att dom gjorde det på tv:n. Dom bodde ju in i en lucka.

Det var för att dom inte skulle krypa in under huset hemma då.

Kalles klätterträd tyckte jag inte om

• Fru annmi
    Bellsam skrev 2008-07-09 13:24:04 följande:
    Fru annmi skrev 2008-07-09 13:23:25 följande:
    Just ja! Tack så mycket :)
    *hihi*..
    Jaa é Fäärdi'...
    Gillade ja'!!!!
  • Jossa 79

Ingrid - Sigrid
    Nästan rätt!

• Jooohanna

"Vad hette det där programmet med han som låg i en säng och hade en massa handdockor runt omkring sig som han pratade med. Har för mig att han var skäggig och alltid hade nattmössa på sig. Någon som vet?"

Beppes godnattstund!

• Ms Diamond

Hedvig och ugglan
    Mupparna
    Fragglarna
    Fem myror...
    PROFESSOR DRÖVELS HEMLIGHET

• Fru annmi

Jossa 79 skrev 2008-07-09 13:24:51 följande:

Ingrid - Sigrid Nästan rätt!
    Né Sigrid hette hon!
    Har sett detta nyligen på Vhs

Men minns ni det trista Vilse i Pannkakan? *Blää*
  • Jossa 79

Det fanns ett program som hette "Tårtan". Det var svart-vitt och handlade om en tårta som skulle transporteras runt stan.
    I slutet och i början var det en röst som sa på lite dalmål, "Tåååår-tan".
    Ingen annan som kommer ihåg?

Svar på tråden Nostalgi.. Barnprogram vi minns!