• Bellsam

Nostalgi.. Barnprogram vi minns!

Tänkte vara lite nostalgisk här och skriva om barnprogram eller dyl som man tittade på när man var liten.
    Själv älskade jag My little ponny, Turtles och Lady loverlocks. Något som gick som jag inte tyckte om men som jag tittade på eftersom det ändå var barnprogram var Ika i rutan. Ser det schackrutiga golvet och det dansande skelettet i mina mardrömmar, ha ha.

Någon som har något som de tyckte om, eller hatade som ni har lust att delge?

• Svar på tråden Nostalgi.. Barnprogram vi minns!
  • Natural

Visst var det bättre barnprogram förr än idag? Nyss så gick ju Fem myror än fler än fyra elefanter i repris och det kollade jag på tillsammans med mina barn och det är ju både underhållning och pedagogiskt på samma gång. Min äldsta satt ju fängslad under hela programmet och det är väl inte så vanligt att få han still under en så lång stund vaken ;)

• DalaPetra

Frankensteins Faster, nån som minns den?

• Zofye

Förutom att jag såg många Astrid Lindgren-filmen (främst pippi långstrum, lotta på bråkmakargatan, emil, barnen i bullerbyn och rasmus på luffen) så minns jag särskilt dessa:
    Joelbitar
    Ika i rutan (var jag den enda som älskade Ika??! *favorit*)
    Dr Snuggles
    Fem Myror
    Anita & Televinken
    5 myror
    Trolltyg i tomteskogen
    Beatrix Potter (på hyrvideo)
    Lillstrumpa och Systeryster
    Tummen
    Från A till Ö
    Beppes godnattstund
    Björnes magasin
    Loranga, Mazarin och Dartanjang
    Trasdockorna
    Smurfarna
    Barbapappa (
    ">

hittade inget på svenska dock... )
    Och såklart Mumin!
    ">

Dagens barnprogram håller ju inte samma klass tycker jag

• Jesspa80

Ms Diamond skrev 2008-07-09 13:26:15 följande:

Hedvig och ugglanMupparnaFragglarnaFem myror...PROFESSOR DRÖVELS HEMLIGHET
    Jag var livrädd för det programmet...
  • Zofye

Mupparna såg min bror.... Jag tyckte dom var obehagliga. Samma med skrotnisse. Jag var jätterädd för det programmet och kan än idag inte se det! Usch!

• Mizuki

Jag älskade "Pirater på mörka vatten", "Ketchupvampyrerna" och "James Bond JR".

• Freiya

det va ju mycket bättre barnprogram förr. såg en massa av dom som folk räknat upp, men sen såg jag ett annat prgram som jag inte kan komma ihåg vad fasen det hette och jag blir galen!
    det va en tjej som va vampyr och gämde sej bakom soffan. det e typ det jag kommer ihåg, nån som minns?
    sen kommer jag ihåg en massa bubblor också, men det va kanske inte ens från samma program.. är född 81 kan jag ju säga också..!

Nu flyger vi, sa räven. Kastade grisen i tryckkokarn.
Svar på tråden Nostalgi.. Barnprogram vi minns!