• Bellsam

Nostalgi.. Barnprogram vi minns!

Tänkte vara lite nostalgisk här och skriva om barnprogram eller dyl som man tittade på när man var liten.
    Själv älskade jag My little ponny, Turtles och Lady loverlocks. Något som gick som jag inte tyckte om men som jag tittade på eftersom det ändå var barnprogram var Ika i rutan. Ser det schackrutiga golvet och det dansande skelettet i mina mardrömmar, ha ha.

Någon som har något som de tyckte om, eller hatade som ni har lust att delge?

• Svar på tråden Nostalgi.. Barnprogram vi minns!
  • Bellsam
    Natural skrev 2008-07-10 14:08:53 följande:
    Visst var det bättre barnprogram förr än idag? Nyss så gick ju Fem myror än fler än fyra elefanter i repris och det kollade jag på tillsammans med mina barn och det är ju både underhållning och pedagogiskt på samma gång. Min äldsta satt ju fängslad under hela programmet och det är väl inte så vanligt att få han still under en så lång stund vaken ;)
    Älskade fem myror är fler än fyra elefanter när jag var liten. Mamma och pappa spelade in alla avsnitt så att jag och min syster kunde titta på det om och om igen :) Nu finns det väll dvd-boxar med de om jag inte minns fel..

Jag tycker att dagens barnprogram inte alls är lika bra som det var förr. Idag känns det som att allt enbart är dåligt dataanimerat, känns lite som om någon har knåpat ihop på datorn hemma ibland t.om.
  • lilla sandra

Joelbitar
    SysterYster o Lillstrumpa
    Sunes Jul (vaknade härom natten o puttade på maken o frågade om han trodde att den fanns kvar)
    Hajk
    Trasdockorna
    Tummen
    från A till Ö
    BJÖRNES MAGASIN! Helt klart bäst.
    V har o hälsade på i studion när vi var små. Jörgen Lanz (fö den enda rätta Björne) var på lunch o hade lagt kostymhuvudet på bordet.
    Snacka om att min 3 årige bror fick slaget.

Nått som jag HATADE var SkrotNisse. Fick se det på barnkanalen häromdagen, fick lov att byta kanal! Fick samma rädsla o ångest som jag hade som 4-5 åring!

• Nymphoria

Lady lovelylocks och wuzzlarna var mina favoriter.

Sen gillade jag ett program om typ små flygande björnar som samlade lönnsirap direkt från kranar i träden, någon som vet vad det hette?

Och sen det där programet på bolibompa, typ som tummen fast det var andra djur. Man såg en människohand som tryckte ett tumavtryck på ett vitt papper och ritade runt.

• Nenne 71
    Nymphoria skrev 2008-07-11 00:02:07 följande:
    Lady lovelylocks och wuzzlarna var mina favoriter.Sen gillade jag ett program om typ små flygande björnar som samlade lönnsirap direkt från kranar i träden, någon som vet vad det hette?Och sen det där programet på bolibompa, typ som tummen fast det var andra djur. Man såg en människohand som tryckte ett tumavtryck på ett vitt papper och ritade runt.
    Fanns/finns något som heter Gummibjörnarna. Kan det vara dom som samlade lönnsirap?
  • lilla sandra

Krambjörnarna?
    För inte var det Bumbibjörnarna va? Lr?! *osäker*

Nymphoria skrev 2008-07-11 00:02:07 följande:
    Lady lovelylocks och wuzzlarna var mina favoriter.Sen gillade jag ett program om typ små flygande björnar som samlade lönnsirap direkt från kranar i träden, någon som vet vad det hette?Och sen det där programet på bolibompa, typ som tummen fast det var andra djur. Man såg en människohand som tryckte ett tumavtryck på ett vitt papper och ritade runt.
  • Zofye

Gummibears är inte det Bumbibjörnarna på engelska?
    Jag såg också Bumbibjörnarna. Minns att jag blev så lycklig då vi var i Finland och dom sände Bumbibjörnarna och dom sände mitt favoritavsnitt... (det var en pojke som var elak och fanns det en räv med... diffusa minnen ) Men då sändes ju det på finska!

Nenne 71 skrev 2008-07-11 10:11:13 följande:
    Fanns/finns något som heter Gummibjörnarna. Kan det vara dom som samlade lönnsirap?
Svar på tråden Nostalgi.. Barnprogram vi minns!