Inlägg från: MiniMie |Visa alla inlägg
  • MiniMie

Poppispinglorna

Starlet1 skrev 2008-07-18 14:31:56 följande:
    MiniMe: Har du ringt till bm idag?
    Jag har ringt, ringt och ringt... men som vanligt går de knappt att komma fram fast man bara ska lämna sitt tfn nr och sedan bli uppringd.
    Har haft lite små tryckande känsla i magen idag.. men itne enråt som om de vore på g. Har vandra runt på kupolen en massa så..de kan ju vara därför oxå. Ska försöka ta de lugnt under helgen så ska ajg ju till min BM på måndag..då jag har en inbokad tid.
  • MiniMie
    Martha skrev 2008-07-18 18:05:47 följande:
    du kan ju alltid ringa till förlossningen oxå... då får du verkligen den hjälp du behöver på en gång....  om du nu vill ha hjälp förståss..
    skulle jag få förvärkar igen.. eller annan obehaglig känsla som gör att jag tvivlar på att allt är okej.. så ringer jag självklart förlossningen. Men, känns inte i min värld som de är så akut..
    jag är en sån som hellre stannar hemma in i de sista.. så jag verkligen får hjälp när jag ber om den iställe för att bara blir nonchalerad för att vara "lite för överkännslig"..eller hur man kallar de. Är samma om jag skulle bli sjuk.

han sparkar på där inne.. och de verkar inte gå någon nöd på honom..så två dagar till borde jag kunna stå ut med mina funderingar om slemproppen oxå.
  • MiniMie
    Martha skrev 2008-07-18 19:15:28 följande:
    Men du verkar ju inte direkt orolig nu så då är det ju ingen fara.
    Känns inte som om jag ens kommer att kommentera de där...
    För jag förstår inte varför du kommenterar på de sättet du alltid gör. Jag har ställt min fråga och jag har fått mina svar..dina påståenden kan ajg klara mej utan! as usual
  • MiniMie
    Martha skrev 2008-07-18 19:36:56 följande:
    Jamen du ber ju oss om hjälp när du komenterar här och vi försöker hjälpa dej???  och du skrev att du spar hjälpen du får på förlossningen tills dess du behöver den å då säjer jag bara att man alltid får hjälp där kanske inte alla som vet det???!! 
    Jag tackade för hjälpen med svaren på de jag undrade.. men kommentarer som:
    "om du nu vill ha hjälp förståss" och "Men du verkar ju inte direkt orolig nu så då är det ju ingen fara" har väl inte direkt med ressonemanget att göra och kunde väl därför undvikas.. då du inte vet hur de ligger till hos mej, då du inte känner mej?!!?

Så.. nu la vi de åt sidan. =)=)

Smarties: jag..envis.. hehe.. jasså *hihi*
    SJÄLVKLART ringer jag direkt till dom om de "händer" något. (blod,förverkar..eller något annan mysko)
    Men, då så många säger att de är vanligt att slemmisen lossnar.. (tycker de mesta verkar vara "vanligt" när man undrar något, spec när de är andra barnet)
    Vill inte ringa och ta upp deras tid.. när någon annan kanske försöker ringa om något viktigare.. (that´s me) ;)
  • MiniMie
    Starlet1 skrev 2008-07-21 14:19:15 följande:
    MiniMe, gick det bra hos bm idag?
    De gick toppen..
    Magmått/SF 29 i v29+0.
    Bebis hjärtljud: 134.
    Mitt järn: 115.
    Mitt blodtryck 105/50.

slempropp.. inget att oroas för.. valdigt normalt med andra barnet (tredje, fjärde...oxå) Sex och bad inget att oroas för.. utan bara att fortsätta njuta.
    Skulle de dock tunnas en massa..så de blev vattningare "slemmpropp" kunde de vara fostervatten och var de någon gång blod i skulle man ringa direkt.

Annars var besöket precis som vanligt och bebis ligger redan med huvudet neråt... =)
  • MiniMie

aj aj aaaj.. vad jag har bränt mej igår. En heldag på leksand sommarland kräver mer solskydd än man kan gissa. Vaknade inatt tre ggr..av hur öm jag var i huden och nu på morgonen ser jag ut som en KRÄFTA... blir att hålla sej till andra aktiviteter idag än solning, som de var tänkt.
    Vad de nu kan bli.. hum.. man vill ju bara lapa sol i detta underbara sommar väder!!

• MiniMie

här har vi åska, blixtar och lite små, små regn droppar...

• MiniMie

jag var in och handlade på PoP i lördags em... då har dom ju fått in lite nya grejjer från ajg kika in sist.. och sedan var vi och tog en fika på wayns på måndagen och då var de TOMT och igenbommat.. blev oxå helt chockad..! mysko

• MiniMie

här hemma fixar vi lite i blivande bebis rummet... spjälis, vagn och lite annat. MYSIGT.
    Lite blöjor och småfix så är de bara lilla skruttungen som fattas sen innan de äntligen är fullbordat.. =)=)

• MiniMie

...åkte i hissen idag när vi var en snabbis på kupolen för några snabba inköp medan A vilade 5minuter.. ångrar mej bittert för jag såg mej sjväl i den där feta spegeln och de var ju knappast vackert.. så just nu funderar jag på att bosätta mej i min soffa resten av graviditeten... *sucka*

Svar på tråden Poppispinglorna