Inlägg från: MiniMie |Visa alla inlägg
  • MiniMie

Poppispinglorna

tejp: Vid inchekningen sa tjejen som stog där att hon var osäker på om zappen fick gå som handbagage... MEN, vi skulle chansa sa hon.. och när vi kom och gick igenom tullarna och allt sånt för kontroll så gick de hur bra som hellst...

Och vagnen kom alltså med som handbagage...även Mickis har haft sin som handbagage när hon vari ute och rest..tom två ggr... om jag inte missminner...!???!

• MiniMie
    smarties skrev 2008-08-27 11:06:44 följande:
    Oiii nu vet jag inte var jag ska ta vägen, fick just ett samtal från ett annat företag som jag sökt jobb på, o dom vill träffa mig imorgon redan..jag kan bara gå runt och hoppa här :DJag har saknat jobba SÅ mycket!
    spännande.. vilket företag? Hoppas de går bra för dej!!!
  • MiniMie

..hemma igen efter en Örebro trip.
    För er som inte varit dit..men är sugna..ÅK..Är bus&leklandet jag pratar om.. TOPPEN ställe.. charlieslekland känns nu emr som en "fis i rymden"..
    Fyyyyy tusan vad skoj vi haft.. och tom höggravida jag har klättrat i klädedrställningar, åkt rutchkanor, spelat laserdome och badat bollhav..bla. Man kunde bara inte hålla sej ;);)

• MiniMie
    smarties skrev 2008-08-31 22:07:01 följande:
    Bra tips bra tips. :)Fråga nummer 2 nu då, för att skydda madrassen mot framtida pink och sånt. Finns det något alternativ till denna stela plast som man köper i affären?Det måste ju finnas något mjukare, typ lakanaktigt som man drar över madrassen bara? :)
    tror jag rekomenderat de tidigare.. IKEA har dra-på-lakan som går över hela madrasserna.. 90x200.. dom är jätte mjuka, så att sova direkt på dom utan lakan emellan går aldeles utmärkt och de blir ett lakan mindre att tvätta vid olyckor.
    Är samma prinsip som plastunderläggen men de täcker som sagt hela sängytan iställe för bara den där lilla biten mitt i om man har lösa... väldigt smidigt.. kostar lite.. tror 199 eller 229.. eller liknande. Men väl värt =)=)
  • MiniMie
    smarties skrev 2008-09-01 09:49:28 följande:
    Det låter super, vad är det dom heter? Är det dom där skydden som står på barnens sida i katalogen? Jag hatar dom där som man har löst ,vill ha något helt som inte korvar ihop sig. :D
    jag vet inte vad dom heter... eller var i katalogen dom finns. Vi hittade dom i butiken och då låg dom vid vanliga sängkläder/lakan...inte direkt där vid påslakan..men mer mot kuddar/madrasser/täcken och sånt...
  • MiniMie
    smarties skrev 2008-09-01 09:56:50 följande:
    Då ska jag skriva upp det på listan iallafall, jag orkar inte med dom där plastiga sakerna. Och någon gång måste dom ju sova i sängen utan blöja... :D Tackar :D
    KOm ju på att IKEA alltid har namnat vad sakerna heter på lapparna som sitter på.. så jag kikade.. "Nattglim" stog de..eller nått liknande ;) (kan hända att jag glömt/snurrat till de under dom där 3metrarna jag gick mellan dator och lakanet) Men sök på ikea så borde de ju komma upp om de finns. ;)
  • MiniMie
    Michaela83 skrev 2008-09-03 14:58:23 följande:
    Torsdag 4/9, kl 11 Fika på LEKLANDET.
    Albin går på dagis imån.. men.. har du TVÅ barn med dej kanske jag kan assistera...för en fika vore ju inte helt ofel.. gör allt för att dagarna ska gå fort nu..så de blir BF-dag snart. Och vad är bättre att fördriva tiden med än..FIKA =)=)
  • MiniMie

...hum.. om man lever så kan man ju råka dö..

• MiniMie
    smarties skrev 2008-09-03 21:12:48 följande:
    Nej? Gör man? Shit också. :)Men det är för dyrt o gå in där tycker jag, faktiskt.Är inte värt pengarna, då vill jag nog hellre gå o bada för dom pengarna..då slår man två flugor i en smäll, leka och få rena barn :D
    hahaha.. ja visst seddu =)
    Jo.. men.. de är ju lite dyrare att bada.. då lär du betala för både dej och barnen.. och även din karl kanske om du inte vill bada ensam med två barn.
    SÅ dyrt är ju itne leklandet.. 60-70:- och under 1 är väl gratis.. lika så som ALLA föräldrar..oavsett betalande barn. Vi har då betalt in albin en gång och vari 5vuxna med.. och de var nema problema =)
    DE går ju inte på badet.. där lär man ju betala fast man inte badar....
  • MiniMie
    smarties skrev 2008-09-03 21:23:25 följande:
    Verkar roligare o bada än att leka på leklandet.. :)
    ja de är de garanterat, tycker vi i den här familjen allafall!! Men.. pengaargumentet höll väl inte riktigt =)
Svar på tråden Poppispinglorna