Inlägg från: MiniMie |Visa alla inlägg
  • MiniMie

Poppispinglorna

Nirnaeth skrev 2008-08-01 21:20:37 följande:
    Min sambo såg er igår på Ica..vilket han talade om när han kom hem, och frågade även om du var gravid! Jag vet inte om han tror att man kan ha en sån kula ändå, men jag tyckte att frågan var sanslöst onödig
    heheh... kunde inte låta bli att fnissa när jag läste de där.. en annan känner sej som en vandrande flodhäst.. Och även en del av stefans bekanta kläcker ur sej.. "ska ni ha ett till barn eller"... när vi ses.. "nej, vadå.. jag tycker om att se ut så här"... ;)

**dock vet jag inte om jag såg din karl.. men jag brukar ha svårt för att se folk när jag handlar..speciellt på kupolen eller i större mataffärer ;)
  • MiniMie

IKEA har "kisslakan" som täcker en hel madrass..som ett överdrag där hela liggdelen är en plastad frote... dom kostar typ 199-279:- Och dom är TOPPEN att rekomendera till er som vill prova släppa på blöjorna även om natten.. vi ahr sånna till Albin, lakanet suger i sej ALLT oavsett om de är mängder eller ett glas vatten som hamnat i sängen.. och de går inte igenom till madrassen.

Verkligen en toppen investering!!!

någon som är intresserad av att tjuvkika i IKEA´s nya katalog...?? hittade nämligen en länk till den amerikanska som dom redan hunnit släppa.....

• MiniMie
    Nirnaeth skrev 2008-08-04 19:34:32 följande:
    Vadå så det är stängt för gott alltså??  Fy vad trist..Men varför har det inte sagts nånting om det??
    jag tror de är stängt för gott.. för nu har dom tom hängt för sånt där skynke där de står.. "här öppnar innom kort"... bla bla bla.. så man ser inte in i lokalerna längre.
  • MiniMie
    Michaela83 skrev 2008-08-04 20:57:17 följande:
    Det är Cecilia på Älvan.. tyvärr, hon var superbra.Det hade inte gått så bra för W idag :( Hon hade helt glömt av sig, och fröken hade "inte tid och påminna"   Alltså, hur SVÅRT kan det va att påminna henne att gå på toan var/varannan timme?Hon har kissat i sängen 1 gång sen vi slutade med blöjor på dagen. Har sånt skydds-grejs över madrassen ifall att och det har bara behövs tvättats en gång.
    Konstigt nog så har Albin kissat på sen EN gång sedan i december...hemma.. och kanske de blir 1-2ggr/10-15 nätter..
    (nätterna prioriteras inte så hårt här)

På dagis hände de var och varrannan dag till en början.. och vi forts tjata att dom måste ju påminna.. lär ju vara lika skönt för dom med blöjfria barn som för oss föräldrar kan man tycka..

Dock så får vi fortf hem kallingar i små påsar.. så även idag.. de hinner komma några droppar, inte så varken byxor eller stumpor blir drabbade.. men, allafall.. de räcker ju bara att dom frågar en extra gång så slipper dom kissa dom där dropparna..innan dom själv kommer på sej med att springa till toan.. och då de oftast redan är för svårt att hålla sej väl framme allafall.
  • MiniMie
    znoozan skrev 2008-08-06 18:45:40 följande:
    ja inte trodde man väl att det skulle vara så svårt att hitta ett par snygga skor till barnen! Vet inte vart man ska leta mer? när varken kupolen,falun eller coop hade
    håller med.. har oxå vari på skojakt..länge.. men hittar inget som faller i smaken.
    Dock ej på MAXI heller.. tyvärr =/ (eller,inte till barnet allafall,köpte mej själv ett par gummistövlar)
  • MiniMie

...kikade in hur man låg till med graviditeten.. glömmer lixom bort att räkna..och..hade jag gjort nu med, två veckor fel.. är nu bara 60dagar kvar till detta är "över". 8veckor.. inte 10 som jag hade trott....urk..tiden går undan.

Namn som vi komit fram till:
    Theo / Teodor
    Anton
    Oliver

Var gärna med och tyck..eller gr fler förslag.. för de här var ju ritkgit svårt.. vi som kollade kön bara för att de skulle vara enklare med just namn/köns biten.. de har blivit allt annat än lättare... =/

• MiniMie

De är så GRYMT svårt...

Kommer de trotts allt ut en tjej är överens... Embla eller Alicia.
    Men för övrigt är de samma lika här.. william var på tapeten aldeles början.. men nej, då blir de en wille..och..nu ska ju min lillebrors unge heta wille, som har BF 10nov.. så de passar sej INTE. (vill heller inte ha en "wille")

Vad är finast av Theo och teodor..??

Övriga förslag motages VARMT... då jag börjar få lite panik på namnfronten.. ja, jag vet.. man har tremånader på sej efter ankomst.. men..endå.. vill ju ha lite "kontroll"..kontroll freak som man är ;);)

• MiniMie
    Nirnaeth skrev 2008-08-07 13:00:23 följande:
    Man blir ju lite fundersam! Fast den här gången gjorde dom iaf rätt att ringa mig, för nu är han stekhet och ligger utslagen på soffan. Det svängde från en minut till nästa..Tur jag har en plåt med kladdkaksmuffins i ugnen Sånt tycker man om när man är sjuk!
    Hum.. undrar om de är vädret..??
    Eller bara de faktum att dom går första veckan på dagis igen efter ledighet... Albin är oxå stekvarm-hängig och grinig..

Idag hämtade jag honom tidigare..redan 12.30..och de var först efter 14 som han började visa tecken.
    Hoppas dom kurerar över helgen allafall... både eran och vårna pojk =)
  • MiniMie

michaela83: A vägde 9,7 på 1års kontroll...
    Och nu på 3år´s kontrollen vägde han 14.3...

• MiniMie

BM besök v31+3 (60 dagar kvar)

SF: 30 (för liten tilllväxt..återbesök nästa fredag)
    Bltr: 105/55
    Järn: 113 (sänkning..115 förra ggn..mer piller)
    Hjärtljud: 140
    Läge: huvudet fortf neråt.. (ul om 3v för att se så de verkligen stämer)

Svar på tråden Poppispinglorna