Inlägg från: Nirnaeth |Visa alla inlägg
  • Nirnaeth

Poppispinglorna

smarties skrev 2008-07-28 08:24:05 följande:
    Nirnaeth, välkommen i tandklubben, ska vi tussa ihop dom kanske, så kan dom slå varandra eller nåt :DMin har fått 7 tänder på en månad nu..det känns...kul.. :PHon har fyra på gång nu.. :PJag tänkte faktiskt köpa lite städgrejor idag och lära Max hur man skurar, kan vara skoj, kanske ;)Hur är det dom säger. Great minds think alike? :)Sönerna måste ju utbildas i hur man skämmer bort fruntimren någongång :)Men sen måste jag hämta ut bröllopsskor och vigselring och gud vet vad idag, blir nog ett himla spring...få lite mer färg på kuppen kanske :)
    Urk ja..jag blir galen här! Men då kör jag hem Adele till dig då, så kan dom avreagera sig på varann? bra!

Klart pojkarna ska lära sig sköta ett hem, kan inte Xander tvätta, stryka, laga mat, eller städa ordentligt, när han flyttar hemifrån, då har jag misslyckats totalt!
    Det gäller att passa på medans dom vill lära sig nya saker, och innan dom inser att det är urtrist med hushållsgöra

Men gud, du är ju snart FRU! Har nerverna börjat svika än?
    *~*~ Att styla en Volvo, är som att sminka en gris~*~*
  • Nirnaeth

Jag var ju in häromdagen, handlade lite, och frågade efter nya vinterkläderna. Då sa dom att dom skulle hänga ut dom nästa vecka, dvs den här veckan.
    Inte ett ljud om att dom inte skulle ha öppet..?

Skumt är det iaf!

Har varit och hämtat min nya klädsel, och den blev lika fin som Marthas Bortsett från den svarta fotplattan och bumperbaren då. Min orangea oth-dyna passade dessutom perfekt! Men jag tror ändå jag vill ha en röd?

• Nirnaeth
    Linda77 skrev 2008-07-30 12:31:22 följande:
    Är det nån som vet om "Ta till vara" har öppet nu över sommaren?
    Ja det har dom!
  • Nirnaeth

ÅÅÅÅH, vad less jag är på alla kryp som kommer med sommaren!!

På väldigt kort tid, har vi haft TRE enorma gräshoppor här inne, och minst en geting varje dag. Jag tycker getingar är otäcka, och särskilt när jag har småbarn här. Är livrädd att dom ska sticka nåt av barnen, och så visar det sig att dom är allergiska.
    Och alldeles för ofta kommer det barkbaggar flygandes (tror det är såna iaf), och dom är inte direkt små och söta. En sån "anföll" Xander för några veckor sen, och sen dess har han utvecklat en kraftig fobi mot kryp. Han får riktig panik när dom kommer nära honom, oavsett om det är en liten bananfluga eller en enorm humla.

• Nirnaeth

Äh, man ser inte hur bra den faktiskt passar, dom orangea blommorna på suffletten är samma nyans, och klädseln och dynan är ju starkare i färgen än på bilden.
  • Nirnaeth
    Martha skrev 2008-08-01 16:49:37 följande:
    Nu är vi klara med altanen... :)  www.familjeliv.se/hem/martha/galleri.php...  Så här blev det.. ska till nya möbler om ett tag å lite pynt.. :)
    Jättefint! Vad snabbt det gick
  • Nirnaeth
    MiniMie skrev 2008-08-01 20:49:49 följande:
    ...åkte i hissen idag när vi var en snabbis på kupolen för några snabba inköp medan A vilade 5minuter.. ångrar mej bittert för jag såg mej sjväl i den där feta spegeln och de var ju knappast vackert.. så just nu funderar jag på att bosätta mej i min soffa resten av graviditeten... *sucka*
    Min sambo såg er igår på Ica..vilket han talade om när han kom hem, och frågade även om du var gravid!

Jag vet inte om han tror att man kan ha en sån kula ändå, men jag tyckte att frågan var sanslöst onödig
  • Nirnaeth

Nån som vet vilka tider Sängvaruhuset har öppet?? Idag..

• Nirnaeth

Xander började också idag..och jag hade väl kanske förväntat mig att han skulle vara lite tveksam, vilja ha mig kvar en liten stund..eller iaf sitta i knät och säga hejdå.
    Men icke..han sa inte ens hejdå, utan bara kutade iväg. Kvar stog jag som ett fån..

Utan blöja är han också, det har gått jättebra här hemma, men man vet ju aldrig. Skönt iaf att det inte är så jättemycket barn tillbaka än, då är det kanske lite lättare för fröknarna att hålla koll.
    Packade iaf väskan full med kallingar, byxor och strumpor

• Nirnaeth

Men hjälp!! Vad heter pastasorten, som är som runda "ringar" med fyllning i. Man kan ha ost, skinka, bacon..etc??
    Jag har en hel burk full, men kan inte komma på vad dom heter..

Svar på tråden Poppispinglorna