Inlägg från: Nirnaeth |Visa alla inlägg
  • Nirnaeth

Poppispinglorna

Men shit, vilken rusk!! Det bara vräker ju ner!

Kan inte direkt påstå att jag är sugen på att gå ut..dessvärre lär jag hämta X på dagis om 1½ timme..hoppas verkligen det lugnat ner sig då!
    Tror inte det är så poppis att ringa och säga att man inte vill hämta för att det regnar

Jag måste verkligen köpa mig ett regnställ..

*~*~ Att styla en Volvo, är som att sminka en gris~*~*
  • Nirnaeth
    znoozan skrev 2008-08-11 12:29:41 följande:
    ja så långt som du har är det nog en giltig ursäkt
    haha ja jag menar det!

Snacka om schizo..nu lyser solen..! Happ..då lär jag väl gå till dagis iaf då
  • Nirnaeth

Åååh..det är fan inte sant...

Jag har tappat bort Adeles ultraljudsbilder..
    Med största sannolikhet har jag lagt dom på nåt "bra stället" så att jag inte ska tappa bort dom..vilket brukar betyda att det är just vad jag gör... Fan också..

• Nirnaeth
    Martha skrev 2008-08-12 11:52:45 följande:
    Gaah kan ju bli tokig för mindre... ska till och laga lunch... finns inget... :( eller jo det finns typ fiskpinnar men ingen remoladsås.. (det måste man ha till) och det finns fisksås (sån panna) men ingen fisk.. Så här drygt när det bara finns en sak av allt..  Ringde min käre sambo som är på sitt jobb en stund för att höra när han tänkte behaga sej hemmåt.. jag börjar jobba 13.30..  Tänkte han kunde handla nått kompiment på väg hem.. Men nää istället fråga satte han vad jag hade gjort när barnen var på dagis?????? Hallåå sen när är det jag som ska handla??? varför handlade inte han själv i går för??  Får väl sno i hop nått här hemma men gissa vem som får handla sen.. 
    Har du gräddfil hemma?
    På gräddfil, citronpeppar och dillkrydda (plus lite salt) kan man göra en väldigt god sås till fiskpinnarna
  • Nirnaeth

Vilken ruskdag!
    Xander var ledig idag, planeringsdag på dagis. Vilket jag insåg först igår

Så idag har vi bakat till Xanders födelsedag. Visserligen 16 dagar kvar, men med tanke på hur lätt jag klantar mig i köket är det likabra att vara ute i god tid.
    Först blev det en choklad/jordgubbstårta. Den ser skitgod ut, och jag blir galen av att se den utan att få smaka. Som tur är ska den vara fryst, så det är inte så lätt att bara ta sig en smakbit heller.
    Sen gjorde vi Dumlekakor..och där "råkade" jag provsmaka en. Fan också..det var inte smart! Såklart var den äckligt god, och jag vet inte hur jag ska kunna hålla mig från att äta upp allihop..
    Bäst att frysa dom också..

Xander var hjälpsamme herrn, och målade kaklet och sig själv med chokladsmet

• Nirnaeth
    http://www.ica.se/FrontServlet?s=mat_recept&state=recept&receptid=625063

Den här tårtan gjorde vi. Fast det ligger inga färska jordgubbar på den ännu då
    Såg efteråt att den låg i Avancerat-kategorin..hade jag sett det innan hade jag inte vågat prova. Men det var inte så svårt, bara massa moment
    Så i helgen gör vi en till, förra året försvann två tårtor i ett nafs, så jag bygger upp ett lager nu.
  • Nirnaeth
    znoozan skrev 2008-08-14 16:24:35 följande:
    åh låter som att vi borde ha trådfika hos dig nu då Dumlekakor lät supergott
    Det är snuskigt gott
    Thomas fick smaka en nu när han kom hem från jobbet, och han började genast planera deras flyktväg härifrån. Han påstår att jag kommer smälla i mig allihop innan Xanders födelsedag!?
    Han föreslog att vi skulle lägga dom i någon annans frys, så att jag inte ska ha tillgång till dom..

Jag kan ju faktiskt vara så hygglig att jag bjuder hit er allihop på fika sen Kanske blir massa tårta över också!
  • Nirnaeth
    copernicus skrev 2008-08-14 18:26:26 följande:
    och den tårtan är inte dum den heller!Gjorde den till midsommar sååå god!När jag fyllde år gjorde jag också den fast jag ändrade i receptet och tog marabou dajm och körsbär istället för jordgubbar.mmmmmmm
    aah det låter bra! Har ju inte smakat den än själv, men alla kommentarer vid receptet var iaf väldigt positiva. Nu får dom här två veckorna gå fort!
  • Nirnaeth
    smarties skrev 2008-08-14 18:55:55 följande:
    Jag blir galen av nya Ikeakatalogen, jag kommer shoppa ihjäl mig.
    Har du fått hem den?? det har inte jag!
    Fan ta Kamprad om den inte är här i morgon!
  • Nirnaeth
    smarties skrev 2008-08-14 20:04:07 följande:
    Den finns att läsa på hemsidan :)
    Ahaa, ja det vet jag ju. Men det är ju hela grejjen att sitta och bläddra i papperkatalogen
Svar på tråden Poppispinglorna