-
-
Stackare..är du inne på övertid nu? Lider med dig, det är outhärdligt att behöva vänta.Knastroll82 skrev 2008-08-15 09:02:42 följande:Du är dum, bebis är dum, världen är dum!
Somliga bebisar tycker tydligen att dom är asroliga som biter sig fast i två jävla veckor..
Bitter? nääääää!! -
Dagens projekt; Bajs!
I vanlig ordnig är Mr X förstoppad, så efter en rejäl omgång Laktulos inväntar vi resultat.
Faaan vad less jag är på det här nu!!
Är så frustrerande varenda gång, han blir så ledsen, skriker av smärta..
Vi ger honom daglig dos med Laktulos, men det hjälper ju inte. Ändå har jag ökat den, så han äter vuxen underhållsdos. Idag har han fått dubbelt..för att få ut allt..
Är glad att vi iaf fått remiss för undersökning, så det åtminstone händer nånting. Bvc säger bara att vi ska fortsätta ge laktulos, och att "nån gång går det väl över".
Hade tänkt gå till stan med barnen idag, och kika på Barnens dag, men först lär det hända lite saker..annars törs jag inte lämna hemmet med Mr X.
-
Loppisen är i parken, men den är väl bara idag?Michaela83 skrev 2008-08-16 11:58:53 följande:morrn morrn! =)vi ska på barnens dag imorgon är de tänkt.. Är loppiset i folkets park?
Vi var där på förmiddan, Xander och Thomas hittade en hel del saker. Jag hittade en låda med stora barnpärlor
Har däremot massa klagomål på själva loppisen...skitsmalt mellan borden, så det gick ju knappt att ta sig fram! Tillslut röt jag högt åt Thomas att "nu skiter vi i det här, kör över vem du vill bara vi kommer ut härifrån!!". Då flyttade sig några kärringar snabbt, som parkerat framför oss för att diskutera barnbarnens senaste gulligheter
Möööhöö!!
Däremot tror jag vi går dit i morgon igen, fast för karusellernas skull då. På söndagar är det ju halva biljettpriset (brukar vara iaf). 30 spänn för att Xander ska få åka runt runt ett par varv..det är fan hutlöst! Och han vill ju inte bara åka En sak, han vill ju åka allt han ser när han väl börjat. -
Sitter ensam och smäller i mig godisremmarMartha skrev 2008-08-16 19:47:44 följande:Hejhej... Lördags kväll å gissa vart jag är.. :( Vad gör ni andra?? nått roligare hoppas jag??!!
Lyckades klubba ner bägge barnen redan för en timme sen, Thomas har varit ute hela eftermiddag/kvällen, och fixat massa saker på bilen och nu är han ute och tvättar och fotar.
Oh yes..vi ska tydligen byta bil igen! Han ska fan inte säga ett smack om mina vagnbyten!
Ska ta mig ett glas vin strax, och kolla på Spökhuset. -
Ruskväder idag med..trist. Glad att jag iaf skaffat mig ett riktigt regnställ. Nu fattas bara ett par snygga gummistövlar. Vill ha ett par högklackade!!
Idag har jag bakat en till tårta, och en omgång med chocholatechip-cookies. Nu har vi ett rejält fikaförråd
I morgon börjar jag skolan igen..*suck* Ser verkligen inte fram emot det, vill bara att dom här tre mötena ska flyga förbi, så jag är färdig med kursen och kan gå ut på praktik igen.
Min lärare roade sig hela våren med att boka in tider, utan att tala om nåt för mig. Hon ändrade även dom tider jag var informerad om, utan att tala om ändringarna.
Varenda tid jag fått nu framöver, är precis efter att Xander slutat dagis, eller innan han börjar, eller dom dagar han är ledig..Vilket jag talat om för henne i princip varenda gång vi pratar, eller mailar.
Nu går det ju att ändra hans tider, så det är väl inga problem så..men jag blir ändå irriterad när det inte riktigt går in det jag säger.
För Xanders skull vill jag att han går samma tider varje dag, så länge som möjligt. Han är ju otroligt känslig för rutinändringar, så det blir kaos i hans tillvaro när vi inte gör på samma sätt helt plötsligt.
I morgon ska han iaf gå sina vanliga tider, min brors sambo ska hämta honom när han slutar, så får han gå hem till dom och leka efter dagis. Men veckan efter får han börja 11 och sluta 16.
-
Jag borde vara upptagen..borde sitta med näsan i skolböckerna..men jag kan inte tänka just nu
Fick just ett mail från min lärare, där hon informerar mig om att hon bokat in mig på två studiebesök nästa vecka, där jag INTE kan ta med Adele. Plus ett studiebesök under min APU-tid. Dessutom har jag metodövningar nästa vecka, och examination..
Jag kan inte ha med Adele på nåt av det här..och jag vet inte riktigt vart jag ska göra av henne!
Under metodövningen, och examinationen, ska Thomas ta några timmar ledigt. Men studiebesöken är ju hela dagen..och det är lite sent att komma nu och be om ledigt. Han jobbar ju sista veckan nästa vecka, och är sen pappaledig i tre veckor.
Hade jag vetat det här tidigare då hade han ju fått ta pappaledigt hela nästa vecka också.
Det krånglar ju till det hela lite, eftersom han är den enda som kan mata henne med flaska.
Jävla bök..!!
-
Nej, för studiebesöken görs tillsammans med hela omvårdnadsklassen. Hade det bara varit jag, så hade det väl gått att ändra. Men eftersom studiebesöken är på sjukhus (rönten, kem. lab, krematoriet osv) så tar dom inte emot folk en och en hur som helst.
Troligtvis är det här enda chansen, eftersom jag inte har så långt kvar..och nästa studiebesök dröjer.
*gah*
Det hade ju varit trevligt om jag hade fått veta det här lite tidigare, så hade vi ju kunnat lösa det med Thomas jobb. Men eftersom han planerat att vara ledig from 1:a september så har han ju jobb inplanerade hela nästa vecka.
ÅÅåååh vad det ska bli skönt att bli klar med skolan, och slippa allt krångel!!
Jag begär ju inte att dom ska vända ut och in på sig bara för att jag har barn, men några veckors förvarning hade varit trevligt iaf!
Martha skrev 2008-08-20 10:36:23 följande:guud va drygt.. men går det verkligen inte å skjuta på de där besöken till nästa vecka istället då? -
Ja jag ser fram emot studiebesöken, för dte verkar väldigt intressant, så jag vill absolut inte missa det.tejp skrev 2008-08-20 11:01:40 följande:Det är rätt intressanta studiebesök iaf! på krematoriet hade vi sån tur att dom precis hann köra in en kista när vi kom! jag tyckte både kemlab och röntgen också var bra! Men som sagt, krångligt att allt kommer så i sista stund, för de där borde ju läraren ha vetat om ett tag iom att det alltid är i omvårdnadskursen.vilken lärare har du nu? vart blir omvårdnadspraktiken?
Men det går ju inte bara att dumpa Adele på en parkbänk heller..
Jag har Stina nu..och hon har ju inte varit så aktiv på informationssidan hittills, så jag känner mig inte förvånad över att detta kom i sista sekunden heller. Mest bara irriterad. Hade jag inte haft Adele så hade det ju inte varit några problem..då går det ju att vara flexibel.
Praktiken blir på Avd.6 på Borlänge sjukhus. Rehab, och palliativ vård. -
Kan ju tillägga att jag läste halva omvårdnadskursen innan sommarlovet, så hon hade alltså två månader på sig att säga nåt om studiebesök..FÖRE ledigheten..