Inlägg från: Nirnaeth |Visa alla inlägg
  • Nirnaeth

Poppispinglorna

znoozan skrev 2008-08-07 12:42:13 följande:
    Nirna: det hände mig massor med gånger,dagis ringde-febrigt barn,kom dit och gossen skuttade runt glatt och febern var som bortblåst 
    Man blir ju lite fundersam!

Fast den här gången gjorde dom iaf rätt att ringa mig, för nu är han stekhet och ligger utslagen på soffan. Det svängde från en minut till nästa..
    Tur jag har en plåt med kladdkaksmuffins i ugnen Sånt tycker man om när man är sjuk!
    *~*~ Att styla en Volvo, är som att sminka en gris~*~*
  • Nirnaeth
    MiniMie skrev 2008-08-07 18:41:51 följande:
    Hum.. undrar om de är vädret..??Eller bara de faktum att dom går första veckan på dagis igen efter ledighet... Albin är oxå stekvarm-hängig och grinig..Idag hämtade jag honom tidigare..redan 12.30..och de var först efter 14 som han började visa tecken.Hoppas dom kurerar över helgen allafall... både eran och vårna pojk =)
    Ja det blir väl en chock för immunförsvaret, när dom varit hemma så länge och sen plötsligt bombarderas med dagisbaciller.

Xander hade 40 graders feber, runt 14..då somnade han, och sen när han vaknade hade han ynkliga 38
    Thomas envisades ändå med att ge honom Ipren nu innan han la sig, jag tycker det är onödigt när febern ändå gått ner.
    Men så som det har svängt idag vet man ju aldrig..han kan ju likagärna ha 40 grader igen om nån timme..
  • Nirnaeth
    Michaela83 skrev 2008-08-08 09:16:41 följande:
    Vad väger era 1 åringar!? Eller vad vägde era barn vid 12-13 månaders ålder?
    Xander vägde 8,7..vid 12 månader.

Nu är han 3 år (snart iaf) och väger 11,5.
  • Nirnaeth
    Michaela83 skrev 2008-08-08 09:27:53 följande:
    Jaaa, jag hoppas jag har fel och att dina tummar hjälper. Wilma har på samrådan med dagis, fått gå Må och Tis denna vecka fast hon egentligen är ledig, bara för att E ska va med vid lämning och hämtning. Och se och lära känna lokaler, plus att "se" hur det går till och hur Wilma beter sig..  Tror det hjälper lite, men gaaash vad nervös jag är inför den 18.. Kanske är bättre om pappa inskolar? hmm..  
    Hoppas det går bättre än du tror
    Det är nog väldigt bra att hon är med vid hämtning och lämning, så hon blir van vid stället. Jag tror det underlättar mycket. 

Vilken avdelning har hon hamnat på? 
  • Nirnaeth
    Michaela83 skrev 2008-08-08 10:58:02 följande:
    Ävan, samma som Wilma :)
    Men vilken tur att dom hamnade på samma avdelning! Det borde ju göra det ännu lättare, att ha storasyster där som trygghet.
  • Nirnaeth
    GRATTIS FRU INGELA!
  • Nirnaeth
    lindi skrev 2008-08-10 23:26:20 följande:
    nkenwww.babycare.nl/product_info.php...
    Åh vilken fin! Den ser ju verkligen ut som en förbättrad Zapp!

En sån vill jag ha! Här vill bägge ungarna sova i vagn fortfarande.
  • Nirnaeth
    Michaela83 skrev 2008-08-11 06:40:06 följande:
    Vi är UJ-lösa igen. Sålde den förra veckan. Köpte en till Zapp.Så nu blir det enbart Zapparna och en enkel billig syskonbuggy..som jag dock inte hittat än.
    haha Sääääkert!

vad blev det för färg på nya Zappen då?
  • Nirnaeth
    Michaela83 skrev 2008-08-11 10:27:58 följande:
    Det blev en strawberry m svarta kantband.. Fast nu tror jag det blir en sån zapp-variant med liggläge som Lindi beställt också! Det enda jag nånsin saknat på zappen är liggläge och om det nu finns en liknande med ligg så är det en klockren vagn..Måste bara provköra Lindis först, så den är stabil etc
    Ja jag blev sugen på en sån också..saknade verkligen liggläget och varukorg på Zappen, annars var den helt perfekt!
    Vi har ingen sulky/resevagn nu, så en sån där borde ju få flytta hit Har "bara" stora vagnar, UJ´n, P&T´n och Rollerbugen..det fattas en liten vagn!
  • Nirnaeth

Nån som vet vart det finns brödburkar (brödskrin, brödlåda, brödbox) i trä?? Förutom Ikea..

Svar på tråden Poppispinglorna