Inlägg från: Nirnaeth |Visa alla inlägg
  • Nirnaeth

Poppispinglorna

znoozan skrev 2008-08-04 09:41:38 följande:
    tortellini!
    TACK!

Jag höll på att bli galen!
    *~*~ Att styla en Volvo, är som att sminka en gris~*~*
  • Nirnaeth
    Michaela83 skrev 2008-08-04 10:29:34 följande:
    Här har vi lämnat W idag, hon ska gå Må-On sen så är hon ledig tills inskolningen av E börjar den 18. Hon är numer också blöjfri, så det blir spännande och se hur många byxor det går åt, har skickat med ett gäng ifall att! Hemma & nattetid är hon jätteduktig, men när hon leker ute och så så måste man ständigt påminna.. Vet du vilken som fått den lediga tjänsten på täpp? Ung/gammal? 
    Visste inte ens att det var en ledig tjänst! Vem är det som har slutat?

Är W utan på nätterna också? Duktigt! Här vågar vi inte ta bort nattblöjan riktigt än. 8 av 10 nätter är den helt torr, men ibland pinkar han som en häst, så det skulle bli rena syndafloden i hans säng.
  • Nirnaeth
    Martha skrev 2008-08-04 10:31:08 följande:
    Gud va era barn är duktiga å slutat med blöja... Havanna kan klara sej utan bra länge.. Men så får hon nått ryck å ska ha blöja..  är lixom inte självklart att hon ska vara utan..  Men men det kommer väl!
    Xander var inte alls sugen på att gå utan blöja förut, eller ja..han kunde gå utan..men han vägrade totalt gå på pottan. Han kissade direkt i byxorna.
    Vi märkte snabbt att han inte var ett dugg mogen att sluta med blöja, så vi tog en paus med pottan, och väntade några veckor/månader.

När vi provade nu i somras, så var det som om han alltid gått på pottan, det blev en självklarhet utan att vi var på honom hela tiden.
    Men sen är det ju så också att är han inne i en lek, eller ute, så måste man vara med och påminna.
    Brukar ha som rutin att han alltid får kissa innan vi går ut, sen frågar jag då och då om han behöver kissa. Han säger visserligen alltid nej, men går ändå och drar ner brallorna och gör det han ska
  • Nirnaeth
    Martha skrev 2008-08-04 10:43:07 följande:
    Nu blir det snart lite Falu shopping, drygt att man lär åka dit för att gå på POP nu för tiden..
    Har det kommit fram nån info om varför det är stängt här??
  • Nirnaeth
    Martha skrev 2008-08-04 10:42:40 följande:
    Ja men så gör Havanna oxå, alltså kissar om man säger åt henne innan vi ska ut.  Och hon går både på pottan och på toan (vi har sån sits) Har köpt klistermärken man får om man är duktig å gör det. :) Här i veckan åkte vi till mormor och morfar med ett stopp på kupolen på vägen å då var hon utan blöja å det gick jätte bra :)
    Men det är ju jättebra!
    Då är det nog inte så långt bort.
  • Nirnaeth
    Martha skrev 2008-08-04 18:27:35 följande:
    Dyra hyror var väl en stor del...
    Vadå så det är stängt för gott alltså??  Fy vad trist..
    Men varför har det inte sagts nånting om det??
  • Nirnaeth
    Martha skrev 2008-08-04 20:53:14 följande:
    Hon visste inte om det var för gott eller inte.. Kupolen hade tydligen tänkt höja hyran ännu mer å det  var väl det stora.. hon sa aldrig att det gått dålig eller nått.   Trist i varje fall..  Pop i Falun ska snart flytta till nya lokaler så det tyckte hon skulle bli skoj i varje fall.. :)
    Trist..verkligen! Hörde att det var fler butiker som fått slå igen pga att hyrorna ska höjas.
    Vore ju trevligt om Po.p med flera butiker, kunde öppna i centrum istället!
  • Nirnaeth
    Michaela83 skrev 2008-08-04 20:57:17 följande:
    Det är Cecilia på Älvan.. tyvärr, hon var superbra.Det hade inte gått så bra för W idag :( Hon hade helt glömt av sig, och fröken hade "inte tid och påminna"   Alltså, hur SVÅRT kan det va att påminna henne att gå på toan var/varannan timme?Hon har kissat i sängen 1 gång sen vi slutade med blöjor på dagen. Har sånt skydds-grejs över madrassen ifall att och det har bara behövs tvättats en gång.
    Men vad trist..SÅ många barn är det inte där nu, så det borde ju inte vara särskilt svårt!
    Man kan ju inte begära att en treåring som nyss slutat med blöja, ska komma ihåg allt själv när det är så mycket runt omkring på dagis.

Tror vi ska investera i madrasskydd här också, och prova utan blöja på nätterna. Xander vill inte ta på blöjan på kvällen, och det förstår jag ju också, men ska han vara utan då lär vi skydda madrassen på nåt sätt.

Jag blev riktigt förvånad när jag kom och hämtade Xander idag, för han hade samma byxor och kalsonger på sig som när jag lämnade i morse! Jag hade verkligen räknat med att han skulle ha fått byta åtminstone en gång. Men det hade gått bra, han hade själv sagt till när han var kissnödig, och dom hade sagt åt honom att kissa innan han gick ut och lekte. Hoppas det fortsätter så!
    Tror dock att fröknarna hade stor del i det, eftersom dom sa åt honom då och då, att gå och kissa. Sen var det nåt annat barn som hade råkat kissa på sig, och då hade Xander fått bråttom till pottan
  • Nirnaeth

Ibland undrar jag verkligen vart barn får allt ifrån!
    Låg nyss inne hos Xander och sa godnatt, och i vanlig ordning pratade vi igenom dagen som varit. Så säger Xander; Alla barna tar min cykel..inte göra så! Jag måste köra på alla barna!
    Mogna jag hade såklart också velat köra på ungarna om dom snott min cykel, men det kan jag ju inte säga till min treåring som just nu suger åt sig allt som en liten svamp.

Susstuss - Halloj! Kul att det går framåt, om än i sakta mak Lyx med rinnande vatten! Hoppas resten flyter på nu så ni kan "bo" snart!

• Nirnaeth

Fick just hämta hem en "febrig" Xander. 39,5 enligt dagis, och jättehängig.
    Dock var han pigg när jag kom, satt och käkade glass med dom andra, och skulle absolut gå själv hela vägen hem. Annars åker han alltid på brädan.
    Kollade tempen nu, och den ligger på 37,5 och han är inte det minsta hängig kan jag tala om. Sååååå superpigg.

Aja, har ändå hemstudier den här veckan, och Adele hade precis vaknat och ätit när dom ringde, så självklart var det inga problem att hämta honom. Hade nog känts lite trist om jag jobbat, eller varit i skolan för skrivning.

Fast ja, han hade ju haft feber där..även om barn kan svänga väldigt häftigt i temperaturen, så vill jag ändå inte att han ska vara där om han visat minsta tillstymmelse till att bli sjuk.

Så nu har vi tagit helg! Ska göra ett nytt försök att baka lite till Xanders kalas, så nu får han hjälpa till.

Svar på tråden Poppispinglorna