Michaela83 skrev 2008-08-04 20:57:17 följande:
Det är Cecilia på Älvan.. tyvärr, hon var superbra.Det hade inte gått så bra för W idag :( Hon hade helt glömt av sig, och fröken hade "inte tid och påminna" Alltså, hur SVÅRT kan det va att påminna henne att gå på toan var/varannan timme?Hon har kissat i sängen 1 gång sen vi slutade med blöjor på dagen. Har sånt skydds-grejs över madrassen ifall att och det har bara behövs tvättats en gång.
Men vad trist..SÅ många barn är det inte där nu, så det borde ju inte vara särskilt svårt!
Man kan ju inte begära att en treåring som nyss slutat med blöja, ska komma ihåg allt själv när det är så mycket runt omkring på dagis.
Tror vi ska investera i madrasskydd här också, och prova utan blöja på nätterna. Xander vill inte ta på blöjan på kvällen, och det förstår jag ju också, men ska han vara utan då lär vi skydda madrassen på nåt sätt.
Jag blev riktigt förvånad när jag kom och hämtade Xander idag, för han hade samma byxor och kalsonger på sig som när jag lämnade i morse! Jag hade verkligen räknat med att han skulle ha fått byta åtminstone en gång. Men det hade gått bra, han hade själv sagt till när han var kissnödig, och dom hade sagt åt honom att kissa innan han gick ut och lekte. Hoppas det fortsätter så!
Tror dock att fröknarna hade stor del i det, eftersom dom sa åt honom då och då, att gå och kissa. Sen var det nåt annat barn som hade råkat kissa på sig, och då hade Xander fått bråttom till pottan