• tejp

Poppispinglorna

Dax för en ny tråd igen, tydligen 3 härliga månader att se fram emot!

Vi i tråden

Nirnaeth med ♥ Xander och Adele♥
    Smarties med ♥ Max och Moa ♥
    Michaela83 med ♥ Wilma och Elwira ♥
    Martha med ♥ Havanna och Malva ♥
    Hug me med ♥ Olivia och Ebba ♥
    Susstuss med ♥ Benjamin ♥
    Tejp med ♥ Lucas, Rufus och Moses ♥
    Supervejron med ♥ Skay och Nova ♥
    Lindi med ♥ Tuva Li och Love ♥
    Minimie med ♥ Albin och bebis i magen ♥
    Starlet1 med ♥ Ängeln Agnes och Adam ♥
    Nedina med ♥ Pontus, Ängeln Tilda och Melvin ♥
    Copernicus med ♥ Casper och Lua ♥
    znoozan med ♥ Jimmy, Jonathan och Isak ♥
    badthing med ♥ Elias ♥
    knastroll82 med ♥ bebis i magen ♥

Karro med vilda barnen Lucas, Rufus & Moses
  • Svar på tråden Poppispinglorna
  • znoozan

Halleluja moment: När vi skulle gå upp kutade Isac iväg,till Jimmys rum-och blev kvar! Hörde att han hämtade böcker och "läste" för Jimmy,ingen Jimmy som ropade att I skulle hämtas så jag låg kvar i sängen,guuuuud så skönt! Man lär ju passa på,inte ofta man får ligga kvar och dra sig!

Om det var meningen att vi skulle hoppa upp ur sängen skulle vi alla sova i en brödrost
  • Martha

Nuuu är vi hemma igen... gud va bra det gick.. Ingen var rädd eller ville bli buren eller så utan lekte på. När vi skulle gå hem ville Havanna vara kvar där. Vaddå gå hem??? Blir nog bra!!

♥♥♥♥ Havanna 051014 & Malva 070326 ♥♥♥♥
  • copernicus

Tejp vad fint det blev!!!

Marit så skönt att inskolningen började så bra! Själva har vi 4 veckor kvar innan Lua ska börja skolas in. Hon får gå på Cappes avdelning så de har varandra känns så skönt.
    Ingen mer än jag som har ångest inför att lämna de små på dagis?? Jag VILL INTE!!! men jag kan inte vänta ett helt år till tyvärr!Gråter

Igår lades golvet på övervåningen nästan klart, jag hade räknat fel så det fattades 1 m2 som jag får köpa idag. Sen har jag ett helt rum mer än tidigare!!

• Martha
    copernicus skrev 2008-08-04 10:24:43 följande:
    Tejp vad fint det blev!!!Marit så skönt att inskolningen började så bra! Själva har vi 4 veckor kvar innan Lua ska börja skolas in. Hon får gå på Cappes avdelning så de har varandra känns så skönt.Ingen mer än jag som har ångest inför att lämna de små på dagis?? Jag VILL INTE!!! men jag kan inte vänta ett helt år till tyvärr!Igår lades golvet på övervåningen nästan klart, jag hade räknat fel så det fattades 1 m2 som jag får köpa idag. Sen har jag ett helt rum mer än tidigare!!
    Jag tycker att det känns jätte bra med dagis.. Inte alls som jag kände förra året när Havanna skulle skolas in.  Nu vet jag att de har flera toppen fröknar å vill gå på dagis. 
    det jag däremot har ångest över är att jag ska jobba... Ursh vet att jag kommer att komma in i det jätte snabbt å så kommer det inte att märkas att man ens varit borta.

Är Lua allergisk som Cappe? eller ska hon bara gå där ändå? Eller har ni bytt dagis nu?
  • Michaela83
    Nirnaeth skrev 2008-08-04 09:14:27 följande:
    Xander började också idag..och jag hade väl kanske förväntat mig att han skulle vara lite tveksam, vilja ha mig kvar en liten stund..eller iaf sitta i knät och säga hejdå. Men icke..han sa inte ens hejdå, utan bara kutade iväg. Kvar stog jag som ett fån..Utan blöja är han också, det har gått jättebra här hemma, men man vet ju aldrig. Skönt iaf att det inte är så jättemycket barn tillbaka än, då är det kanske lite lättare för fröknarna att hålla koll. Packade iaf väskan full med kallingar, byxor och strumpor
    Här har vi lämnat W idag, hon ska gå Må-On sen så är hon ledig tills inskolningen av E börjar den 18.Gråter Hon är numer också blöjfri, så det blir spännande och se hur många byxor det går åt, har skickat med ett gäng ifall att! Hemma & nattetid är hon jätteduktig, men när hon leker ute och så så måste man ständigt påminna.. 

Vet du vilken som fått den lediga tjänsten på täpp? Ung/gammal? 
    Wilma -05 & Elwira -07
  • Michaela83
    Martha skrev 2008-08-04 10:17:29 följande:
    Nuuu är vi hemma igen... gud va bra det gick.. Ingen var rädd eller ville bli buren eller så utan lekte på. När vi skulle gå hem ville Havanna vara kvar där. Vaddå gå hem??? Blir nog bra!!
    Sköööönt..
    Wilma -05 & Elwira -07
  • Martha

Gud va era barn är duktiga å slutat med blöja... Havanna kan klara sej utan bra länge.. Men så får hon nått ryck å ska ha blöja..  är lixom inte självklart att hon ska vara utan..  Men men det kommer väl!

• Michaela83
    Martha skrev 2008-08-04 10:31:08 följande:
    Gud va era barn är duktiga å slutat med blöja... Havanna kan klara sej utan bra länge.. Men så får hon nått ryck å ska ha blöja..  är lixom inte självklart att hon ska vara utan..  Men men det kommer väl!
    Ja, allt kommer när dom är redo. :)
     Det var så det började för W, och sen så har hon ratat blöjan helt nu under sommarn.
    Wilma -05 & Elwira -07
  • Nirnaeth
    Michaela83 skrev 2008-08-04 10:29:34 följande:
    Här har vi lämnat W idag, hon ska gå Må-On sen så är hon ledig tills inskolningen av E börjar den 18. Hon är numer också blöjfri, så det blir spännande och se hur många byxor det går åt, har skickat med ett gäng ifall att! Hemma & nattetid är hon jätteduktig, men när hon leker ute och så så måste man ständigt påminna.. Vet du vilken som fått den lediga tjänsten på täpp? Ung/gammal? 
    Visste inte ens att det var en ledig tjänst! Vem är det som har slutat?

Är W utan på nätterna också? Duktigt! Här vågar vi inte ta bort nattblöjan riktigt än. 8 av 10 nätter är den helt torr, men ibland pinkar han som en häst, så det skulle bli rena syndafloden i hans säng.
    *~*~ Att styla en Volvo, är som att sminka en gris~*~*
  • Nirnaeth
    Martha skrev 2008-08-04 10:31:08 följande:
    Xander var inte alls sugen på att gå utan blöja förut, eller ja..han kunde gå utan..men han vägrade totalt gå på pottan. Han kissade direkt i byxorna.
    Vi märkte snabbt att han inte var ett dugg mogen att sluta med blöja, så vi tog en paus med pottan, och väntade några veckor/månader.

När vi provade nu i somras, så var det som om han alltid gått på pottan, det blev en självklarhet utan att vi var på honom hela tiden.
    Men sen är det ju så också att är han inne i en lek, eller ute, så måste man vara med och påminna.
    Brukar ha som rutin att han alltid får kissa innan vi går ut, sen frågar jag då och då om han behöver kissa. Han säger visserligen alltid nej, men går ändå och drar ner brallorna och gör det han ska
    *~*~ Att styla en Volvo, är som att sminka en gris~*~*
Svar på tråden Poppispinglorna