• tejp

Poppispinglorna

Dax för en ny tråd igen, tydligen 3 härliga månader att se fram emot!

Vi i tråden

Nirnaeth med ♥ Xander och Adele♥
    Smarties med ♥ Max och Moa ♥
    Michaela83 med ♥ Wilma och Elwira ♥
    Martha med ♥ Havanna och Malva ♥
    Hug me med ♥ Olivia och Ebba ♥
    Susstuss med ♥ Benjamin ♥
    Tejp med ♥ Lucas, Rufus och Moses ♥
    Supervejron med ♥ Skay och Nova ♥
    Lindi med ♥ Tuva Li och Love ♥
    Minimie med ♥ Albin och bebis i magen ♥
    Starlet1 med ♥ Ängeln Agnes och Adam ♥
    Nedina med ♥ Pontus, Ängeln Tilda och Melvin ♥
    Copernicus med ♥ Casper och Lua ♥
    znoozan med ♥ Jimmy, Jonathan och Isak ♥
    badthing med ♥ Elias ♥
    knastroll82 med ♥ bebis i magen ♥

Karro med vilda barnen Lucas, Rufus & Moses
  • Svar på tråden Poppispinglorna
  • copernicus

eftersom Cappes allergi visade sej som mest när jag slutade amma så antar vi att det visar sej om hon är allergisk när hon slutar amma- nåt hon inte verkar ha planer på än....
    Vi har inte bytt dagis utan de får gå där båda två pga C.s allergi.

Eftersom A. inte vill ha fler barn så är ju det här sista gången jag är mammaledig, nu är det 4 veckor semester en gång om året tills jag blir pensionär som gäller- känns jätte konstigt!

• Martha
    Nirnaeth skrev 2008-08-04 10:39:06 följande:
    Xander var inte alls sugen på att gå utan blöja förut, eller ja..han kunde gå utan..men han vägrade totalt gå på pottan. Han kissade direkt i byxorna. Vi märkte snabbt att han inte var ett dugg mogen att sluta med blöja, så vi tog en paus med pottan, och väntade några veckor/månader. När vi provade nu i somras, så var det som om han alltid gått på pottan, det blev en självklarhet utan att vi var på honom hela tiden. Men sen är det ju så också att är han inne i en lek, eller ute, så måste man vara med och påminna. Brukar ha som rutin att han alltid får kissa innan vi går ut, sen frågar jag då och då om han behöver kissa. Han säger visserligen alltid nej, men går ändå och drar ner brallorna och gör det han ska
    Ja men så gör Havanna oxå, alltså kissar om man säger åt henne innan vi ska ut.  Och hon går både på pottan och på toan (vi har sån sits) Har köpt klistermärken man får om man är duktig å gör det. :)
    Här i veckan åkte vi till mormor och morfar med ett stopp på kupolen på vägen å då var hon utan blöja å det gick jätte bra :)
    ♥♥♥♥ Havanna 051014 & Malva 070326 ♥♥♥♥
  • Martha

Nu blir det snart lite Falu shopping, drygt att man lär åka dit för att gå på POP nu för tiden..

• Nirnaeth
    Martha skrev 2008-08-04 10:43:07 följande:
    Nu blir det snart lite Falu shopping, drygt att man lär åka dit för att gå på POP nu för tiden..
    Har det kommit fram nån info om varför det är stängt här??
    *~*~ Att styla en Volvo, är som att sminka en gris~*~*
  • Nirnaeth
    Martha skrev 2008-08-04 10:42:40 följande:
    Ja men så gör Havanna oxå, alltså kissar om man säger åt henne innan vi ska ut.  Och hon går både på pottan och på toan (vi har sån sits) Har köpt klistermärken man får om man är duktig å gör det. :) Här i veckan åkte vi till mormor och morfar med ett stopp på kupolen på vägen å då var hon utan blöja å det gick jätte bra :)
    Men det är ju jättebra!
    Då är det nog inte så långt bort.
  • Knastroll82

Ooooiiiihhh!!
    Nu börjar det kännas på riktigt med bröllopet...
    Lokal är bokad, vigselförrättare lika så, inbjudningskort är efterskickade och kläder fixade...
    Alla papper som ska fixas är efterskickade och/eller inskickade.
    Ojojoj, vad vuxna vi blir nu... :D

Och mitt i allt ska bebis komma också... Tror aldrig jag sett fram emot en höst så som jag gör i år. :D

• MiniMie

IKEA har "kisslakan" som täcker en hel madrass..som ett överdrag där hela liggdelen är en plastad frote... dom kostar typ 199-279:- Och dom är TOPPEN att rekomendera till er som vill prova släppa på blöjorna även om natten.. vi ahr sånna till Albin, lakanet suger i sej ALLT oavsett om de är mängder eller ett glas vatten som hamnat i sängen.. och de går inte igenom till madrassen.

Verkligen en toppen investering!!!

någon som är intresserad av att tjuvkika i IKEA´s nya katalog...?? hittade nämligen en länk till den amerikanska som dom redan hunnit släppa.....

• Martha
    Nirnaeth skrev 2008-08-04 11:43:56 följande:
    Har det kommit fram nån info om varför det är stängt här??
    Dyra hyror var väl en stor del...
  • Nirnaeth
    Martha skrev 2008-08-04 18:27:35 följande:
    Dyra hyror var väl en stor del...
    Vadå så det är stängt för gott alltså??  Fy vad trist..
    Men varför har det inte sagts nånting om det??
  • MiniMie
    Nirnaeth skrev 2008-08-04 19:34:32 följande:
    Vadå så det är stängt för gott alltså??  Fy vad trist..Men varför har det inte sagts nånting om det??
    jag tror de är stängt för gott.. för nu har dom tom hängt för sånt där skynke där de står.. "här öppnar innom kort"... bla bla bla.. så man ser inte in i lokalerna längre.
Svar på tråden Poppispinglorna