• drömhus

LCHF tråden 3

Här samlas vi som äter enligt LCHF, low carb, GI-noll!, Atkins m.m. (Kärt barn har många namn!)

Här stöttar vi varandra, ger varandra tips på recept och menyer och svarar på varandras och andras frågor.

Tidigare trådar!
    http://www.familjeliv.se/Forum-11-258/m29369167.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m31916515.html

Kom ihåg:

Socker gör dig tjocker!

Fett gör dig mätt!

Proteiner gör dig finer!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 12:13
    För er som vill så finns det nu en vikt-tråd! www.familjeliv.se/Forum-5-64/m34507967.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:34
    Nya medlemmar till tråden är självklart välkomna, men jag rekommenderar alla att först söka info på egen hand istället för att fråga i tråden i första hand. Det underlättar för oss alla och vi slipper svara på saker flera gånger. Att läsa tråden från början är också ett bra tips, även om det tar tid. Men alla frågor som ställs om och om igen tar på VÅR tid.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:45
    Bra länkar:

kolhydrater.ifokus.se/
    www.kostdoktorn.se/wp-content/2008/03/dr_dahlqvist_kostprogram.pdf
    blogg.passagen.se/dahlqvistannika/
    airamsmat.webblogg.se/
    lchf-kost.blogspot.com/
    www.kostdoktorn.se/
    www.skaldeman.se/
    www.fettskramd.se/
    www.fetmaparadoxen.se/
    www.ravnskov.nu/svcholesterol.htm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-09 14:22
    Vår recepttråd:

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35055320.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-06 21:56
    Skriv in vad du ätit idag och inspirera oss andra!

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35990485.html
  • Svar på tråden LCHF tråden 3
  • Tristanya
    annbom skrev 2008-10-08 10:11:31 följande:
    Jag satte till lite pumpafrö och solrosfrö så blev det mycket godare
    men brödkrydda går att ta o häva i?
    är inte så förtjust i solrosfrön, så skulle tippa på att det gäller pumpafrön också!
  • Tessa606

Nu har mitt första dygn gått. Min sambo satt i soffan och åt chips igår kväll, då gick jag ut i köket och gjorde äggmuffins i stället, de blev goda och det var en perfekt frukost!

• Tristanya

en fråga..
    dessa polarbröd, hur många kan man äta på en dag?
    jag fick ut 6st av min dag, men visste ju inte hur stora man skulle göra.. därför blev det så..

för är ju bara keso, ägg o ost i..så borde väl va ok att äta några stycken per dag?

• hostlyckan

Är det någon som har ettbra tips på vad man ska äta om man ska sitta i en buss hela dagen?

• Tristanya
    hostlyckan skrev 2008-10-08 12:55:34 följande:
    Är det någon som har ettbra tips på vad man ska äta om man ska sitta i en buss hela dagen?
    gör polarbröd med ost o nått pålägg, en sallad med nått gott i.. hm.. sen tog mina ideer slut!
  • Kenzie
    Svar på #2749
    Tonfisk, kokt ägg och en tub majonäs funkar alltid. Annars polarbröd med pålägg som Tristanya skrev eller kanske äggmackor (stek ägg rätt knapriga och låt svalna...tada...ägg mackor som är mumsiga med en massa pålägg).

En sallad eller en halv grillad kyckling med en fet dressing kanske?
    Älskade Theodor 060329
  • annbom

Då måste du ha gjort stora. Jag fick till 14st. Det är ju i princip knappt några kolisar alls så man måste ju kunna äta allihop på en dag om man vill.

Tristanya skrev 2008-10-08 12:28:10 följande:
    en fråga.. dessa polarbröd, hur många kan man äta på en dag? jag fick ut 6st av min dag, men visste ju inte hur stora man skulle göra.. därför blev det så.. för är ju bara keso, ägg o ost i..så borde väl va ok att äta några stycken per dag?
  • Smurfan 81

En ölkorv kanske kan funka som ett litet mellanmål/snacks. Köpte Willys egna ölkorvar igår, 0% kolhydrater!
    Hittade faktiskt minikorv med 0% också som jag tänkte köpa till nästa veckan då vi ska till landet, BARNFRIA, med några kompisar. Något sen kräftskiva på lördagen (med västerbottenostpaj, mmm) och sen en ordentlig brunch på söndagen. Köpte lönnsirap på Atiksprodukter.se som jag hoppas hinner komma till dess så vi kan göra amerikanska pannkakor också!

• Tristanya
    annbom skrev 2008-10-08 14:02:50 följande:
    Då måste du ha gjort stora. Jag fick till 14st. Det är ju i princip knappt några kolisar alls så man måste ju kunna äta allihop på en dag om man vill.
    vad kan dom ha blivit, typ 10cm i diameter.. o två mindre på kanske 7cm..
    ska dom alltså va ännu mindre? tycker dom skulle blivit så små annars.. hm.. eller ska man göra dom jätteplatta? men tycker mina blev lagom tjocka, är ungefär som en vanlig polarkaka (sånna runda man köper på affären) i stl o tjocklek!
Svar på tråden LCHF tråden 3