• drömhus

LCHF tråden 3

Här samlas vi som äter enligt LCHF, low carb, GI-noll!, Atkins m.m. (Kärt barn har många namn!)

Här stöttar vi varandra, ger varandra tips på recept och menyer och svarar på varandras och andras frågor.

Tidigare trådar!
    http://www.familjeliv.se/Forum-11-258/m29369167.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m31916515.html

Kom ihåg:

Socker gör dig tjocker!

Fett gör dig mätt!

Proteiner gör dig finer!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 12:13
    För er som vill så finns det nu en vikt-tråd! www.familjeliv.se/Forum-5-64/m34507967.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:34
    Nya medlemmar till tråden är självklart välkomna, men jag rekommenderar alla att först söka info på egen hand istället för att fråga i tråden i första hand. Det underlättar för oss alla och vi slipper svara på saker flera gånger. Att läsa tråden från början är också ett bra tips, även om det tar tid. Men alla frågor som ställs om och om igen tar på VÅR tid.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:45
    Bra länkar:

kolhydrater.ifokus.se/
    www.kostdoktorn.se/wp-content/2008/03/dr_dahlqvist_kostprogram.pdf
    blogg.passagen.se/dahlqvistannika/
    airamsmat.webblogg.se/
    lchf-kost.blogspot.com/
    www.kostdoktorn.se/
    www.skaldeman.se/
    www.fettskramd.se/
    www.fetmaparadoxen.se/
    www.ravnskov.nu/svcholesterol.htm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-09 14:22
    Vår recepttråd:

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35055320.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-06 21:56
    Skriv in vad du ätit idag och inspirera oss andra!

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35990485.html
  • Svar på tråden LCHF tråden 3
  • Maddisen80

Det är klart men tål ens inte riven ost

annbom skrev 2008-10-05 17:11:06 följande:
    Fast någon gluten är det inte i och det finns ju keso som är laktosfri. Riven ost är ju näst intill lakosfri.
  • yrväder
    Maddisen80 skrev 2008-10-05 21:33:30 följande:
    Det är klart men tål ens inte riven ost
    är du laktosintolerant eller mjölkproteinallergisk? det finns ju helt laktosfri ost från valio. är det mjölken du inte tål är det ju värre.
  • Tristanya
    nirakkarlsson skrev 2008-10-05 20:05:05 följande:
    Men det är många som skriver att flatbröd är bra till frukost/kvällsmat,men det innehåller ju 70,2g kolhydrater/100g det är väl inte bra?
    slår man ut vad dt blir per skiva ligger dt nog på under 5g.. samma sak med Finn crisp, blir 4,5 g eller nått sånt per skiva om jag inte minns helt fel.
  • Maddisen80

hejsan det är mjölkprotein och laktos jag inte tål

yrväder skrev 2008-10-05 21:36:03 följande:
    är du laktosintolerant eller mjölkproteinallergisk? det finns ju helt laktosfri ost från valio. är det mjölken du inte tål är det ju värre.
  • yrväder
    Maddisen80 skrev 2008-10-05 21:37:57 följande:
    okej. ja då går dom väl inte göra alls eftersom det inte finns mjölkfri keso. Annars finns ju sojaost.
  • mammamaj

har fått fnatt på brie ost! hur mycket kan man äta på en kväll

♥ Zack vet du en sak.... mamma älskar dej! ♥
  • annbom

Prova att använda sojaost och havregrädde i stället. Sätt i lite mer fiberhusk än en tsk så kanske det blir okej bröd i alla fall.

Maddisen80 skrev 2008-10-05 21:37:57 följande:
  • Tessa606

Jag har läst den här tråden under ett par veckor, ska dra igång snart (behöver peppning) Jag körde Atkins för 2 år sedan, gick ner 15kg, mitt enda problem är magen, jag läser ofta om folk som får förstoppning, jag blir tvärtom, sitter ständigt på dass!! Är det någon mer som har det så? Är det någon som har något tips för att undvika det?

Sen behöver jag frukosttips, jag klarar inte stekt mat på morgonen så vad äter man då? När jag gick på Atkins åt jag kokt prinskorv men man blir ju lite trött på att alltid äta samma, jag hade mardrömmar om prinskorv tillslut

Svar på tråden LCHF tråden 3