• drömhus

LCHF tråden 3

Här samlas vi som äter enligt LCHF, low carb, GI-noll!, Atkins m.m. (Kärt barn har många namn!)

Här stöttar vi varandra, ger varandra tips på recept och menyer och svarar på varandras och andras frågor.

Tidigare trådar!
    http://www.familjeliv.se/Forum-11-258/m29369167.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m31916515.html

Kom ihåg:

Socker gör dig tjocker!

Fett gör dig mätt!

Proteiner gör dig finer!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 12:13
    För er som vill så finns det nu en vikt-tråd! www.familjeliv.se/Forum-5-64/m34507967.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:34
    Nya medlemmar till tråden är självklart välkomna, men jag rekommenderar alla att först söka info på egen hand istället för att fråga i tråden i första hand. Det underlättar för oss alla och vi slipper svara på saker flera gånger. Att läsa tråden från början är också ett bra tips, även om det tar tid. Men alla frågor som ställs om och om igen tar på VÅR tid.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:45
    Bra länkar:

kolhydrater.ifokus.se/
    www.kostdoktorn.se/wp-content/2008/03/dr_dahlqvist_kostprogram.pdf
    blogg.passagen.se/dahlqvistannika/
    airamsmat.webblogg.se/
    lchf-kost.blogspot.com/
    www.kostdoktorn.se/
    www.skaldeman.se/
    www.fettskramd.se/
    www.fetmaparadoxen.se/
    www.ravnskov.nu/svcholesterol.htm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-09 14:22
    Vår recepttråd:

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35055320.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-06 21:56
    Skriv in vad du ätit idag och inspirera oss andra!

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35990485.html
  • Svar på tråden LCHF tråden 3
  • Hägris

och där stod det =)

men det var så mycket sötningsmedel och proteinpulver det är två saker jag försöker undvika så mycket som möjligt.

Hägris skrev 2008-08-03 19:06:48 följande:
    kollar, jag kom just på att man borde kunna göra ischoklad? med mörk choklad kokosfett och vad mer har man?
    Men SUUUUUUUG!
  • Fjällräven

*möööööh* jag är jättesugen på någe...Tror jag ätit för lite fett idag!
    Hmmm....kanske blir bättre om jag knaprar i mig lite ost?

• danitra

Nu har jag fuskat lite, en liten bit vetebröd, liten bit baugette, ett chips, några små potatisbitar och liiite pasta. Men allt detta utslaget på tre dagar. Var tvungen för att inte bli helt tokig. Men nu är det ny vecka på gång med nya tag.

Jag tror faktiskt att det kommer gå bättre den här gången än sist eftersom jag kommer tillåta små, små snedsteg och inte känna att allt är förstört om jag äter en bit potatis.

• Hägris

det tror jag ost är min räddare många dagar=)

Fjällräven skrev 2008-08-03 19:24:30 följande:
    *möööööh* jag är jättesugen på någe...Tror jag ätit för lite fett idag! Hmmm....kanske blir bättre om jag knaprar i mig lite ost?
    Men SUUUUUUUG!
  • Linda1976
    Mary Cherry skrev 2008-08-03 18:55:10 följande:
    34% var färska dadlar.
    Men var hittar du den faktan? För länken tidigare var ju ett inlägg från en "vanlig" människa i en tråd, jag vill gärna hitta det nånstans i en vetenskaplig tabell liksom
    Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • Hägris

står det inget på livsmedlesverket?

Linda1976 skrev 2008-08-03 20:02:53 följande:
    Men var hittar du den faktan? För länken tidigare var ju ett inlägg från en "vanlig" människa i en tråd, jag vill gärna hitta det nånstans i en vetenskaplig tabell liksom
    Men SUUUUUUUG!
  • Linda1976
    Hägris skrev 2008-08-03 20:08:03 följande:
    står det inget på livsmedlesverket?
    Nix, där står det bara torkade Och det är ju viss skillnad.
    Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • Linda1976
    http://www.recepthjalpen.se/dadel.html

Här står det också 68 och att det är hämtat från slv. Mysko, när jag sökte där för nån vecka sen så stod det bara torkade?? Hm....

Ursäkta att min dadel-problematik tar upp hela tråden!
  • Hägris

Den äär ju viktig för ditt lördagsmumsande =)  men förska måste vara mycket mindre än torkade iaf..

Linda1976 skrev 2008-08-03 20:10:39 följande:
    www.recepthjalpen.se/dadel.htmlHär står det också 68 och att det är hämtat från slv. Mysko, när jag sökte där för nån vecka sen så stod det bara torkade?? Hm....Ursäkta att min dadel-problematik tar upp hela tråden!
    Men SUUUUUUUG!
  • Fjällräven
    Hägris skrev 2008-08-03 19:57:15 följande:
    det tror jag ost är min räddare många dagar=)
    Tog några skivor och nu känns det bättre
    Men har ett as till andedräkt, usch jätteäcklig!Menmen...sånt man får ta
Svar på tråden LCHF tråden 3