• drömhus

LCHF tråden 3

Här samlas vi som äter enligt LCHF, low carb, GI-noll!, Atkins m.m. (Kärt barn har många namn!)

Här stöttar vi varandra, ger varandra tips på recept och menyer och svarar på varandras och andras frågor.

Tidigare trådar!
    http://www.familjeliv.se/Forum-11-258/m29369167.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m31916515.html

Kom ihåg:

Socker gör dig tjocker!

Fett gör dig mätt!

Proteiner gör dig finer!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-16 12:13
    För er som vill så finns det nu en vikt-tråd! www.familjeliv.se/Forum-5-64/m34507967.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:34
    Nya medlemmar till tråden är självklart välkomna, men jag rekommenderar alla att först söka info på egen hand istället för att fråga i tråden i första hand. Det underlättar för oss alla och vi slipper svara på saker flera gånger. Att läsa tråden från början är också ett bra tips, även om det tar tid. Men alla frågor som ställs om och om igen tar på VÅR tid.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-29 20:45
    Bra länkar:

kolhydrater.ifokus.se/
    www.kostdoktorn.se/wp-content/2008/03/dr_dahlqvist_kostprogram.pdf
    blogg.passagen.se/dahlqvistannika/
    airamsmat.webblogg.se/
    lchf-kost.blogspot.com/
    www.kostdoktorn.se/
    www.skaldeman.se/
    www.fettskramd.se/
    www.fetmaparadoxen.se/
    www.ravnskov.nu/svcholesterol.htm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-09 14:22
    Vår recepttråd:

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35055320.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-06 21:56
    Skriv in vad du ätit idag och inspirera oss andra!

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m35990485.html
  • Svar på tråden LCHF tråden 3
  • Hägris

jag vet ... men hårdost är bra mot hål i tänderna!! Skrattande

Fjällräven skrev 2008-08-03 20:24:21 följande:
    Tog några skivor och nu känns det bättre Men har ett as till andedräkt, usch jätteäcklig!Menmen...sånt man får ta
    Men SUUUUUUUG!
  • Linda1976
    Fjällräven skrev 2008-08-03 20:24:21 följande:
    Tog några skivor och nu känns det bättre Men har ett as till andedräkt, usch jätteäcklig!Menmen...sånt man får ta
    Nåt som också är smarrigt är en matsked CremBonjour med gräslök att slicka i sig. Den är SÅ god!
    Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • Mary Cherry
    Linda1976 skrev 2008-08-03 20:02:53 följande:
    Men var hittar du den faktan? För länken tidigare var ju ett inlägg från en "vanlig" människa i en tråd, jag vill gärna hitta det nånstans i en vetenskaplig tabell liksom
    Det var bara det jag hittade. Men det måste väl gå att ta reda på om man orkar googla mer.
  • Linda1976
    Mary Cherry skrev 2008-08-03 20:41:37 följande:
    Det var bara det jag hittade. Men det måste väl gå att ta reda på om man orkar googla mer.
    Jupp, och 68 verkar (tyvärr) stämma bättre än 34. Men å andra sidan, några dadlar på en lördag, är ju långt bättre än kakor, glass och godis. Ens värderingar ändras snabbt när man blivit en LCHFare
    Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • Mary Cherry
    Linda1976 skrev 2008-08-03 21:04:12 följande:
    Jupp, och 68 verkar (tyvärr) stämma bättre än 34. Men å andra sidan, några dadlar på en lördag, är ju långt bättre än kakor, glass och godis. Ens värderingar ändras snabbt när man blivit en LCHFare
    Helt sant. Fast jag frossar i slisk ikväll, imorgon är det ju slut med sånt.
  • Hägris

jag har glufsat i mig en massa brie och coops kabanoss stekta i små bitar med massa smör..

Men SUUUUUUUG!
  • drömhus

Hej på er i tråden!

Idag har jag fuskat lite med några godisar, en näve chips och en potatis. Vi har varit hos mina föräldrar och där finns alltid snask och chips. JAg måste sluta åka dit tills jag kan säga nej! Det är absolut ingen som trugar, det är den automatiska handen som kommer fram. Den där robotarmen som jag levt med i 30 år. Tankarna vandrade även till frysen när vi drack kaffe på maten, men då sa jag faktiskt nej till mig själv! Alltid något! Men naturligtvis är deras frys fylld med glass också. Storkunder hos Hemglass... Det kanske inte är så konstigt att man är en tjockis om jag växte upp med detta?

Vad roligt att höra att ni andra kämpar på!

Imorgon är det vägning för min del! Ni har väl inte glömt vikttråden?

Kram

• JewelGirl

drömhus: Satt och funderade på om man kunde begränsa armlängden något men kom inte på något vettigt (att alltid sitta på händerna?)
    Men håller med, den där robotarmen som tycks veta ens eget bästa är en ständig fiende om man vill avstå sånt som numera är ajjabajja.

• Nilsson1

Halloj !!

Oj d va tider sen jag va in här å skrev. Ser att d går bra för er ju !:) Duktiga brudar !

För mig så går d bra nu..efter nån / några veckors svacka..fast inte med så mkt viktuppgång till följd..vilket är himla tur !

Nu kör jag på som fan !! Är sååå taggad igen :) Lchf är d bästa som har hänt mig å jag kommer aldrig å lämna d. Aldrig någonsin. Nu har även svärmor börjat..hehe..tur att man inspierar folk.
    30 kilo minus med bara lchf. Tack som fan lchf !

Jag ser framemot 15 kilo till lagom till jul !:)

Svar på tråden LCHF tråden 3