Inlägg från: Leos och Vincents mamma |Visa alla inlägg
  • Leos och Vincents mamma

Linköping, någon? del 2

Snobben79 skrev 2008-07-16 23:01:00 följande:
    Leos och Vincents mamma: Söta grötbilder Vad är det för gröt han får? Var det det första han fick smaka på? Vi har inte börjat med smakis än, men om ett par veckor är det kanske dags. Vad brukar man börja med?
    Han får Nestles milda havregröt som är från 4 månader. Gröt är det första som han får smaka, grönsakerna tar vi sen när han har ätit gröt i ca 2 veckor.
    Vi gjorde likadant med Leo o har fått höra att gröt är bäst att börja med för att se hur deras små magar reagerar på gluten.
    Stolt o lycklig mamma till Leo 050315 o Vincent 080325

Jag hatar oxå att bara vara inne o sitta still, måste röra mig o göra nåt hela tiden. Blir ap uttråkad av att bara sitta o glo. Som tur är så är sambon likadan så vi kommer att göra en del nu på semestern

Imorgon eller på fredag så blir det Söderköping o smultronstället, nästa vecka blir det kolmården

Mammatill4a skrev 2008-07-17 07:35:25 följande:
    ingen mer än ja som har morronpigga barn, alma vaknade vid kl 7 idag och ja vart mindre lockad av att gå upp då allt snurrar i huvudet på mig just nu, känner mig en aningen bakis snurrig, kan knappt gå. men var tyungen att kolla svar på fl.. men ska åter gå till soffan och hoppas yrseln går över..hej så länge
    Nepp, Vincent vaknade 8.30, då hade han sovit utan att vakna en enda gång sen 19.30 igår kväll. Leo vaknade runt 8.

Idag ska vi till banken o sätta in alla pengar från Leos spargrisar på hans sparkonto, de är fulla nu så vi måste tömma dem, sen ska vi passa på att öppna ett sparkonto till Vincent oxå.
    Sen ska vi till ikea o köpa bordet som tillhör till matstolen som Vincent har. Det som vi hade gick sönder när Leo var liten.
    Efter det ska vi hem o fortsätta att städa o röja lite här hemma, sambon ska ta bort vårat fula staket, som vi har tänkt att göra väldigt länge.
    Cia80 skrev 2008-07-17 15:14:02 följande:
    Hej tjejer!Nu tillhör jag äntligen er skara!Den 11:e blev jag mamma till Alva!
    Hej!! Äntligen får vi höra ifrån dig o så kul med en liten flicka!! STORT GRATTIS!!
    Skorpan08 skrev 2008-07-17 17:26:57 följande:
    Hallå tjejer! Nu är vi hemkomna efter en em på sjukan med Elin. dom gjorde nytt UL på hennes hjärta idag. Så nu firar vi! Båda hålen har vuxit ihop lite grann! Det var bästa nyheten på länge. Jag blev så glad att jag började nästan gråta.MammaTillEKNS: Vi har nu varit och köpt en bumbo. Foto på provsittningen finns i mitt galleri.
    Så skönt att det gick bra

Tänk vad lite shopping kan göra en glad Vi var på ikea o ikano idag o handlade bord till Vincents matstol o en vitlökspress som vi ska använda när vi ska göra smakisar till Vincent, sen var vi inne o shoppade på Lindex, de hade ta 2 betala för 1 på all rea, så då blev det en bamsebody, ett par snickarbyxor o en höstjacka till Vincent, allt i storlek 68, är bra att köpa storleken större på rea Fast han har 62 fortfarande. För det betalade vi 148 kr, det egentliga priset skulle ha blivit nästan 300 kr. Så då blev man så glad när man fick lite shoppat o till billigt pris dessutom

Verkar som nästan hela tråden varit på ikea/ikano idag

Skorpan: Vad söt hon är när hon sitter i bumbon, ser lite vingligt ut, men väldigt sött

Vi tänkte köpa en bumbo först, men nu har Vincent börjat sitta i sin matstol korta stunder så då kändes det som det var en onödig kostnad, för han vill sitta ganska högt upp så att han kan vara med oss vid matbordet.

MammaTillEKNS skrev 2008-07-17 20:51:48 följande:
    Leos och Vincents mamma: Jag tror att vi såg er på ikea idag. Har ni en skylt på vagnen där det står "Vincent"?Vi har också en bumbo till Nathalie och hon vill självklart också vara med när vi äter, vi brukar då antingen ha henne i matstolen eller så sätter vi bumbon på bordet, väldigt praktiskt sak
    Ja, vi har en sån skylt på vagnen så det var nog oss ni såg Jag såg dock inte er..hmm, undrar om jag går med skygglappar eller nåt när jag är ute, för det är ofta som folk ser mig men jag ser aldrig dem

Jaha, kan man ha bumbon på bordet? Det visste inte jag..

Håller med om att det är mycket bättre att komma ut bland folk när man inte mår så bra. Jag blir knäpp av att bara sitta hemma, är bättre att vara ute o träffa folk än att sitta hemma o älta.
    Visserligen har jag inte kunnat följa med på några träffar jag heller, men det beror på att ni oftast ska ses efter 16 o jag kan bara fram till 16. Förutom nu när sambon har semester, men då gör vi ju annat.

Svar på tråden Linköping, någon? del 2